جاباما
۱۰۱۲۰۹۵
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

نامه ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد که ایران در قبال هرگونه زیاده خواهی و رفتارهای غیرمسئولانه اقدامات لازم و متناسب را اتخاذ خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) اعلام کرد: متعاقب اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی ( آلمان، انگلیس و فرانسه ) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین تداوم عدم پایبندی نسبت به تعهدات بین المللی ناشی از برجام و مصوبات کمیسیون مشترک، روز گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای به آقای بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام، یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

سید عباس موسوی اضافه کرد: در نامه وزیر امور خارجه تاکید شده است که هرگونه مداخله در همکاری‌های پادمانی جاری بین ایران و آژانس مغایر با مفاد برجام بوده و می‌تواند بر مبانی همکاری‌های پادمانی موجود تاثیرات منفی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر ضمن اعلام آمادگی بر ای حفظ و اجرای کامل مفاد برجام توسط همه طرف‌های این توافق، به خصوص ضرورت انتفاع کامل ایران از آثار اقتصادی نظام رفع تحریم ها به نحو پیش بینی شده در برجام، تاکید کرد که در قبال هرگونه زیاده خواهی و رفتارهای غیرمسئولانه اقدامات لازم و متناسب را اتخاذ خواهد کرد و از سه کشور اروپایی قویا می خواهد به جای حرکت در مسیر سیاست فشار حداکثری ایالات متحده، با پایبندی نسبت به تعهدات خویش، زمینه حفظ و اجرای کامل برجام را فراهم آورند.

شایان ذکر است که پیش از این نیز در دو مرحله دیگر موارد عدم پایبندی ایالات متحده و سه کشور اروپایی طبق بند ۳۶ برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود که با توجه به عدم حل و فصل اختلافات مزبور، منجر به کاهش تعهدات ایران طی پنج گام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      بیچاره ظریف

    • ۱۲۳

      خب تو کمسیون مشترک اونا به ایران که رای نمیدن سردار دیپلماسی

    • حسن

      آقای ظریف چقدر باید به اروپا التماس کنید هزار بار هم التماس کنید همان آشو همان کاسه فقط وقت تلف میکنند ما را سرکار میگذارند همانطور که قبلان اینکار ها را کردند شما میخواهید برجامی که باختید درست کنید ولی آنها نوکران آمریکا هستند شدتی نیست
      وقتی رئیس آژانس بین المللی خودش را به اسرائیل وآمریکا فروخت از بقیه چه انتظاری
      دارید بهترین راه آن است که تمام دوربین های
      نطنز را از سیستیم خارج کنید تا هر غلطی میخواهند بکنند بدتر از این نمیشود که مردم
      چند سال با این برجام شما فشار افتادند

    • دادمان

      از برکات انرژی هسته ای چخبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج