جاباما
۱۰۱۲۳۸۳
۱ نظر
۵۱۵۸
۱ نظر
۵۱۵۸
پ

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری؛ نکات نگهداری از آن

وقتی فردی تصمیم به خرید آبگرمکن دیواری می‌گیرد احتمالاً وارد دنیایی می‌شود که در صورت عدم آشنایی با آن، گیج‌کننده و عجیب به نظر خواهد رسید. به همین دلیل نیز انتخاب و خرید آبگرمکن دیواری سخت‌تر شده و یا کاملاً غیرممکن می‌گردد. در این مطلب از راهنمای خرید آبگرمکن دیواری با شما هستیم تا در همین رابطه صحبت کنیم.

برترین‌ها: وقتی فردی تصمیم به خرید آبگرمکن دیواری می‌گیرد احتمالاً وارد دنیایی می‌شود که در صورت عدم آشنایی با آن، گیج‌کننده و عجیب به نظر خواهد رسید. به همین دلیل نیز انتخاب و خرید آبگرمکن دیواری سخت‌تر شده و یا کاملاً غیرممکن می‌گردد. به همین دلیل هم هست که در غالب شرایط، افرادی که آشنایی کافی و درستی با این زمینه ندارد خرید ناموفقی خواهند داشت. به همین دلیل نیز در صورت تمایل به خرید آبگرمکن دیواری شما باید پیش از هر چیز اطلاعاتی جامع و کامل از این محصول به دست آورید تا در نهایت بتوانید خریدی هوشمندانه و انتخابی درست داشته باشید. در این مطلب از راهنمای خرید آبگرمکن دیواری با شما هستیم تا در همین رابطه صحبت کنیم.

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری؛ نکات نگهداری از آن

خرید آبگرمکن دیواری

به طور کلی باید بگوییم که بهتر است از نظر مصرف بهینه انرژی و همین‌طور اقتصادی در ساختمان‌هایی که زیربنای متوسطی دارند، به جای داشتن موتورخانه و یا چیلر از آبگرمکن دیواری استفاده شود. برای انتخاب و خرید آبگرمکن دیواری باید معیار‌های متفاوتی از قبیل متراژ خانه، تعداد افراد خانواده، نوع کاربری، تعداد دوش حمام و ظرف‌شویی و... را در نظر گرفت.

یکی از اولین قدم‌ها برای انتخاب و خرید آبگرمکن دیواری آن است که شما بتوانید میزان آب گرم مصرفی خود را حساب کنید. برای محاسبه این میزان نیز می‌توانید از جدول‌های مربوطه که کارشناسان تهویه مطبوع ارائه می‌دهند استفاده کنید. با کمک این جدول‌ها شما می‌توانید به میزان آب گرم مصرفی برای هر نوع کاربری ساختمانی، لوازم بهداشتی، شیرآلات و... دسترسی پیدا کنید و اعداد به‌دست‌آمده را با هم جمع ببندید. در نهایت این اعداد را با میزانی که در قسمت ظرفیت تأمین آب گرمی که بر روی جدول آبگرمکن نوشته شده مقایسه کرده و تطبیق دهید.

نکات خرید آبگرمکن دیواری

برای آنکه بتوانید آبگرمکن دیواری مناسبی را برای خود خریداری کنید باید نکات خرید این محصول را در نظر داشته باشید و در نهایت نیز با کمک آن‌ها انتخابی هوشمندانه و درست داشته باشید. یکی از اولین مسائل در زمان انتخاب آبگرمکن دیواری توجه به ظرفیت آن است. به طور کلی یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های خرید آبگرمکن معیار FHR است که احتمالاً بار‌ها آن را بر روی برچسب راهنمای انرژی محصولات مشاهده کرده‌اید. این عبارت در واقع نشان‌دهنده تعداد گالن‌های آبی است که یک دستگاه آبگرمکن دیواری می‌تواند در هر ساعت تولید کند.

معمولاً آبگرمکن‌های گازی FHR به مراتب بیشتری نسبت به نمونه‌های برقی دارند. این معیار به ظرفیت مخزن، منبع گرما و همین‌طور اندازه شعله آبگرمکن بستگی دارد؛ بنابراین بهتر است که با مشورت از فروشنده، آبگرمکن دیواری را انتخاب کنید که FHR آن با نیاز خانواده شما هماهنگ باشد.

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری؛ نکات نگهداری از آن

مسئله مهم دیگری که در زمان خرید آبگرمکن دیواری باید مدنظر داشته باشید کارایی این دستگاه است. برای تشخیص میزان کارایی آبگرمکن دیواری نیز باید به فاکتور EF یا همان فاکتور انرژی توجه داشته باشید. به طور کلی هر چه فاکتور انرژی در آبگرمکن دیواری شما بالاتر باشد میزان کارایی این محصول نیز به مراتب افزایش خواهد یافت.

معمولاً آبگرمکن‌های برقی دارای EF بین ۰.۷ تا ۰.۹۵ هستند و آبگرمکن‌های گازی نیز EF بین ۰.۵ تا ۰.۶ خواهند بود. شما می‌توانید این میزان را در دفترچه راهنمای آبگرمکن دیواری خود ملاحظه کنید.

طبیعی است که دستگاه آبگرمکن دیواری می‌تواند در میزان مصرف انرژی تأثیرگذار باشد. به طور کلی باید بگوییم که آبگرمکن‌های دیواری به نسبت سایر انواع آبگرمکن، میزان مصرف انرژی کمتری خواهند داشت و همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم به همین دلیل هم می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین و بهینه‌ترین انتخاب‌ها در نظر گرفت.

معمولاً گفته می‌شود که آبگرمکن‌های دیواری چیزی حدود ۸ تا ۵۰ درصد صرفه‌جویی بیشتری نسبت به سایر انواع آبگرمکن خواهند داشت. توصیه می‌کنیم که در زمان خرید آبگرمکن دیواری خود حتماً به میزان مصرف گاز و انرژی این دستگاه که بر روی برچسب انرژی آن درج شده توجه داشته باشید.

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری؛ نکات نگهداری از آن

بدیهی است که شما بخواهید از آبگرمکن دیواری خود سالیان سال استفاده کنید و به همین دلیل نیز باید به سراغ محصولی بروید که دوام و طول عمر بالایی به دنبال خواهد داشت. به طور کلی گفته می‌شود که طول عمر یک آبگرمکن باکیفیت مخزن دار می‌تواند چیزی حدود ۱۰ سال باشد، در صورتی که مدل‌های آبگرمکن دیواری می‌توانند حتی تا دو برابر این میزان نیز طول عمر داشته باشند؛ بنابراین سعی کنید که به سراغ برند‌های معتبر با محصولاتی باکیفیت بروید تا در نهایت نیز بتوانید بدون هیچ دردسری سالیان سال از آبگرمکن خود استفاده کنید.

میزان فشار آب نیز نکته دیگری است که باید در زمان خرید آبگرمکن دیواری خود در نظر بگیرید. به طور کلی باید بگوییم که اگر فشار آب در محل زندگی شما پایین‌تر از حد معمول است باید رد زمان خرید و انتخاب آبگرمکن دیواری خود دقت بیشتری به کار ببرید و با تحقیق و بررسی کامل محصول موردنظر خود را خریداری کنید. معمولاً حتی در مدل آبگرمکن‌های کم‌فشار نیز به میزان حداقلی از فشار آب نیاز خواهد بود و در غیر این صورت نیز آبگرمکن روشن نخواهد شد. توصیه ما این است که در صورت امکان به سراغ آبگرمکن‌های مخزنی ایستاده بروید.

نگهداری از آبگرمکن دیواری

توصیه نهایی ما به دنبال انتخاب آبگرمکن دیواری، نحوه نگهداری از این محصول است. شما باید بدانید که حتی بعد از خرید آبگرمکن دیواری نیز باید دقت بالایی را در استفاده از آن به کار بگیرید تا بتوانید سال‌های زیادی بدون هیچ مشکلی از آن استفاده نمایید. یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که در این زمینه می‌توانید انجام دهید آن است که به صورت دوره‌ای به تعمیر و سرویس آبگرمکن خود بپردازید. با این کار می‌توانید همیشه از سلامت آبگرمکن دیواری خود اطمینان خاطر حاصل کنید و از پرداخت هزینه‌های هنگفت تعمیرات اساسی و یا حتی خرید دوباره آبگرمکن دیواری جلوگیری نمایید.

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری؛ نکات نگهداری از آن

در نتیجه در صورت بروز هر گونه مشکلی برای آبگرمکن دیواری خود از متخصصین و کارشناسان این امر کمک بگیرید و در واقع کار را به کاردان آن بسپارید، چراکه تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری کار هر کسی نخواهد بود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یدکی اون زیاد باشه....فقط در انحصار اون شرکت نباشه من یک مارک معروف روحدود ۸ سال قبل خریدم آدابتورش از کارخونه خراب بود ولی شرکت قبول نکرد یدکی گذاشت بعد فهمیدم سه برابر حساب کرده....خلاصه استرسی برامون درست کرد اون سرش ناپیدا...‌‌.بعد تعمیرکار سر کوچه رو آوردم برام میزونش کرد الان حدود ۷ ساله داره خوب کار می کنه ...گول سرویس کارای مجاز رو نخورین.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج