جاباما
۱۰۱۲۶۶۹
۲ نظر
۵۴۷۸
۲ نظر
۵۴۷۸
پ

چمن مصنوعی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

متقاضیان چمن مصنوعی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده‌اند. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با مزایای این محصول و کاربرد‌های آن بیشتر بدانیم و با صفر تا صد استفاده از آن آشنا شویم.

برترین‌ها: امروزه استفاده از چمن مصنوعی صرفاً به زمین‌های فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی محدود نمی‌شود و می‌تواند جنبه‌های مثبتی در طراحی فضای سبز منزل نیز داشته باشد. به همین دلیل هم هست که متقاضیان این نوع چمن نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده‌اند. در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با مزایای چمن مصنوعی و کاربرد‌های آن بیشتر بدانیم و با صفر تا صد استفاده از چمن مصنوعی آشنا شویم.

چمن مصنوعی چیست؟

به طور کلی باید بگوییم که چمن مصنوعی نوعی کفپوش با الیاف مصنوعی است که نسبت به چمن طبیعی استقامت و دوام بالاتری دارد. امروزه از این چمن‌ها در فضا‌های مختلفی از جمله اطراف استخرها، میان سنگ‌های حیاط، حیاط مهدکودک‌ها و زمین‌های بازی، تراس و حیاط خانه، زمین فوتبال، زمین فوتسال، فضا‌های شهری، پارک‌ها، برج‌های مسکونی و تجاری، میادین دو میدانی و زمین‌های چندمنظوره، پشت‌بام‌ها و... استفاده می‌شود.

چمن مصنوعی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

طبیعی است که استفاده از چمن مصنوعی به دنبال خود مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت که از میان آن‌ها می‌توان به عدم نیاز به کوتاه کردن و در نتیجه نگهداری راحت‌تر، عدم نیاز به آبیاری و مصرف آب، مناسب برای باغ‌ها و فضا‌هایی که شرایط کاشت چمن طبیعی ندارند، ماندگاری بیشتر سبزی، معطوف نبودن به تغییرات نامساعد آب و هوا، نصب راحت و... اشاره کرد.

انواع چمن مصنوعی

به طور کلی چمن‌های مصنوعی انواع متفاوتی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • چمن مصنوعی نایلونی: این نوع از چمن‌های مصنوعی بادوام‌ترین نوع به شمار می‌روند و می‌توانند تا هشت سال نیز دوام و مقاومت خود را حفظ نمایند. مقاومت نوع نایلونی این محصول در برابر دمای هوای بالا هم قابل‌قبول است و بدون اینکه ذوب شود می‌تواند ماندگار خود را حفظ کند. با این حال هزینه و قیمت نسبتاً بالا و همین‌طور سفتی پرز‌های آن باعث می‌شود که برخی از افراد در برخی از موارد روی این نوع از چمن مصنوعی حساب نکنند.
  • چمن مصنوعی پلی‌اتیلنی: این نوع از چمن‌های مصنوعی بیشترین شباهت را با چمن‌های طبیعی دارند و به همین دلیل نیز جزء اولین انتخاب‌های افراد خواهند بود. لطافت و نرمی نوع پلی‌اتیلنی نیز از دیگر مزایای آن است که در کنار عدم نیاز به نگهداری بالا یک مجموعه کاملی از ویژگی‌های مثبت را شامل می‌شوند. با این حال لازم است که این نوع از چمن مصنوعی را شانه کشی کرد تا همچنان بتواند راحتی خود را حفظ نماید.
  • چمن مصنوعی پلی‌پروپیلن: این نوع از چمن مصنوعی ارزان‌ترین و البته کم‌دوام‌ترین نوع نیز می‌باشد. با وجودی که قیمت مناسب و ارزان این نوع از چمن‌های مصنوعی باعث می‌شود که خیلی از افراد به سراغ آن‌ها بروند، ولی باید به این نکته نیز اشاره کنیم که چمن‌های مصنوعی پلی‌پروپیلن با سرعت بیشتر فرسوده و کهنه می‌شوند و با قرارگیری در دمای بالا نیز تغییر شکل داده و حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند.

چمن مصنوعی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

کاربرد‌های چمن مصنوعی

به طور کلی همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم کاربرد‌های چمن مصنوعی تنوع بسیار زیادی دارد و به همین دلیل نیز می‌توان از آن به عنوان یکی از گزینه‌های ایده آل برای طراحی فضای سبز یاد کرد. اگر بخواهیم نگاهی کلی به برخی کاربرد‌های این محصول داشته باشیم می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

چمن مصنوعی در بالکن

از آنجایی که بالکن یکی از کوچک‌ترین و حساس‌ترین بخش‌هایی است که می‌توان برای آن فضای سبز طراحی کرد با انتخاب چمن مصنوعی می‌توان در نهایت به انتخاب و البته نتیجه درستی دست یافت. توصیه ما این است که برای انتخاب چمن مصنوعی بالکن به سراغ مدل‌هایی بروید که قابلیت نظافت داشته باشند و در عین حال لطافت آن‌ها نیز همانند چمن طبیعی باشد.

چمن مصنوعی در زمین‌های ورزشی

طبیعی است که نگهداری از چمن طبیعی در زمین‌های ورزشی با وسعت بالا کار خیلی سخت و زمان بری خواهد بود. به همین دلیل هم استفاده از این محصول می‌تواند انتخاب هوشمندانه و درستی باشد. از آنجایی که زمین‌های ورزشی محل‌هایی با رفت و آمد زیاد هستند باید به دنبال چمن‌های مصنوعی بادوام و مقاوم باشید تا بر اثر گذر زمان آسیب ندیده و از بین نروند. علاوه بر این در زمین‌های ورزشی روباز نیز باید به سراغ مدل‌هایی بروید که با قرارگیری در معرض نور خورشید تغییر رنگ نداده و کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

چمن مصنوعی در روف گاردن

برای آنکه بتوانید روف گاردن خود را طراحی کنید احتمالاً با دردسر‌های بسیاری روبه‌رو شد که کاشت چمن طبیعی و البته آبیاری آن نیز بخشی از این دردسر‌ها به شمار می‌روند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که استفاده از این محصول در روف گاردن به عنوان یک انتخاب درست و هوشمندانه می‌تواند خیال شما را از بابت بسیاری از این دردسر‌ها راحت کند.

چمن مصنوعی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

به خاطر داشته باشید که استفاده از چمن مصنوعی در روف گاردن نیز همانند زمین‌های ورزشی نیازمند انتخاب مدل‌هایی باکیفیت و مقاوم در برابر قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید خواهد بود.

چمن مصنوعی در میان سنگ‌های حیاط

معمولاً سنگ‌هایی که در طراحی فضای سبز حیاط‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند دارای فاصله‌هایی هستند که نیاز است آن‌ها را پر کنید. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که معمولاً استفاده از چمن طبیعی در این فواصل محدود و کوچک می‌تواند باعث آسیب دیدن این چمن‌ها و عدم توجه لازم به آن‌ها شود. به همین دلیل نیز در چنین شرایطی بهترین گزینه استفاده از چمن مصنوعی است.

نکته‌ای که در این رابطه باید به آن اشاره کنیم این است که بهتر است عمق شیار‌های میان سنگ‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانید حجم بالا و متراکمی از الیاف و چمن مصنوعی را مورداستفاده قرار دهید. توصیه می‌کنیم که در این میان به سراغ چمن‌های مصنوعی باکیفیت، اما نه چندان گران‌قیمت بروید.

چمن مصنوعی در مهد کودک

از آنجایی که کودکان در فضا‌هایی مانند مهد کودک رفت و آمد زیادی دارند و دائماً در حال دویدن و یا پریدن هستند باید برای چنین فضا‌هایی به دنبال چمن‌های مصنوعی باکیفیتی باشید تا با گذر زمان پوسیده و کهنه نشوند و تغییر رنگ نیز ندهند. علاوه بر این به دلیل حساسیت بالای کودکان بهتر است به سراغ چمن‌های مصنوعی با الیاف باکیفیتی باشید که حساسیت ایجاد نکرده و مشکلاتی را برای کودکان به وجود نیاورد.

چمن مصنوعی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

مزایای چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی نسبت به چمن طبیعی مزایای بسیار زیادی دارند. برخی از مهم‌ترین مزایای این محصول به شرح زیر می‌باشند:

  • این محصول هزینه‌های ناشی از کاشت و نگهداری چمن را حذف کرده و یا کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات، هزینه‌های نگهداری از چمن مصنوعی 10 درصد هزینه‌های چمن طبیعی است.
  • چمن مصنوعی عمر بسیار بیشتری نسبت به چمن طبیعی دارد.
  • سطح چمن مصنوعی در تمام قسمت‌های آن یکسان است و این موضوع زیبایی زمین را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. در حالی که سطح چمن طبیعی ممکن است ناهمواری‌هایی در قسمت‌های مختلف خود داشته باشد.
  • عدم نیاز جدی چمن مصنوعی به آب یکی دیگر از مزایای بسیار مهم این محصول می‌باشد.

معایب چمن مصنوعی

اگرچه چمن‌های مصنوعی مزایای بسیار زیادی دارند، اما این بدان معنا نیست که هیچگونه معایبی ندارند. برخی از اصلی‌ترین معایب چمن مصنوعی به شرح زیر می‌باشد:

  • در صورتی که آسیبی به چمن‌های مصنوعی وارد شود، هزینه تعمیر آن‌ها بالاست.
  • هزینه‌های اجرای چمن مصنوعی معمولا نسبت به چمن‌های طبیعی بالاتر است.
  • چمن‌های طبیعی معمولا منجر به کاهش دمای محیط در روزهای گرم می‌شوند، در حالی که چمن‌های مصنوعی در محیط‌های گرم، دما را افزایش داده و محیط را گرم‌تر می‌کنند.
  • چمن طبیعی قدرت جذب آب دارد، در حالی که چمن‌های مصصنوعی این قدرت را ندارند و در صورت بارش باران، آب روی چمن باقی می‌ماند.
  • چمن مصنوعی، اکسیژن تولید نمی‌کند. در حالی که چمن‌های طبیعی تولید اکسیژن می‌نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چی پلاستیکی... همه چی فیک و غیرطبیعی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوبی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج