جاباما
۱۰۱۲۶۸۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

واکنش وزیر جنگ اسرائیل به آتش‌سوزی نطنز

بنی گانتس از پاسخ دادن به سوالی درباره آتش‌سوزی در تاسیسات اتمی ایران در نطنز طفره رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست: بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در یک مصاحبه رادیویی تلاش کرد درباره آتش سوزی اخیر در تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز واکنشی نشان ندهد و از پاسخ دادن به سوالی در این خصوص طفره رفت.

گانتس که با رادیو ارتش مصاحبه می‌کرد مدعی شد «ایران تروریسم و اسلحه را در خاورمیانه گسترش می‌دهد.» او در ادامه ادعا‌های خود اضافه کرد «ایران با توانایی هسته‌ای همان چیزی است که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم محقق شود. ما جلوی ایران را از هر راهی که ضروری باشد می‌گیریم.»

گانتس در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل در یک سری از انفجار‌های اخیر در سایت و نیروگاه‌های هسته‌ای ایران دخالت داشته است یا خیر گفت «نمی‌توانم (دست داشتن اسرائیل را) در این حادثه و یا حوادث دیگر تایید و یا رد کنم.»

پیش‌تر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز از اظهارنظری شفاف در خصوص دخالت این رژیم در آتش‌سوزی سایت نطنز خودداری کرده بود. او در پاسخ به سوال مشابهی گفته بود ما نمی‌توانیم اظهارنظری روشن در این خصوص داشته باشیم.

دو روز پیش، کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره حادثه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز گفت: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را که بامداد پنج شنبه ۱۲ تیرماه به وقوع پیوست به صورت دقیق مشخص کرده است.

او با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز که از اولین ساعات وقوع این رخداد انجام شد، خاطرنشان کرد: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با واکاوی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده بررسی و علت اصلی حادثه مشخص شده است. خسروی افزود: به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

او با اشاره به محدود بودن خسارت وارد شده به سوله در دست احداث در مجتمع هسته‌ای نطنز گفت: در محل وقوع حادثه هیچ‌گونه مواد هسته‌ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملاً منتفی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج