۱۰۱۳۸۴۹
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آیا چین و آمریکا سرانجام وارد جنگ می‌شوند؟

احتمالات درگرفتن جنگ سرد بین آمریکا و چین، بسیار زیاد است و با اینکه دو طرف تاکید می‌کنند خواهان جنگ نیستند، حتی وقوع برخورد بین این دو، بعید نیست و دخالت‌های نظامی آمریکا، آمادگی ناو‌های آن، ارسال سلاح جدید به تایوان و استفاده از سلاح تحریم‌ها علیه چین، همگی نشانه هایی است که از نیت‌های دولت ترامپ حکایت دارد، نیت‌هایی که قطعا صلح آمیز نیست.

انتخاب: رای الیوم نوشت: در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا، که منجر به فوت ۱۵۰ هزار آمریکایی شد و تحت تاثیر حالت شکافی که به دلیل نژاد پرستی در این کشور ایجاد شده، جشن‌های روز استقلال در آمریکا، «نا امید کننده» بود.

در ادامه این مطلب آمده است: دونالد ترامپ در سخنرانی که به همین مناسبت داشت، بار دیگر به چین حمله برد و آن را متهم به انتشار ویروس کرونا و نقض حقوق بشر در هنگ کنگ و منطقه مسلمان نشین ایغور نموده و تهدید کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه برخی مسئولان چینی اعمال می‌کند، که پشت اجرای قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ ایستاده اند و در رأس آن‌ها شی جین پینگ است.

این تهدیدات امریکا علیه چین، همزمان شد با افزایش تنش‌ها بین دو کشور و انجام مانور‌های نظامی دریایی و هوایی در دریای جنوبی چین، که غنی از ثروت‌های معدنی و نفتی است و چین تاکید می‌کند که ۹۹ درصد از آب‌های این دریا، بخشی از آب‌های منطقه‌ای ان محسوب می‌شود و تمام ادعا‌های دولت‌هایی مثل مالزی، وییتنام و فیلیپین در خصوص این دریا، باطل و بی اساس است.

آیا چین و آمریکا سرانجام وارد جنگ می‌شوند؟

دولت آمریکا رزمایش‌های چینی را تحریک آمیز دانسته و در پاسخ به آن، سه ناو خود را به این منطقه فرستاد، تا مسئولان چینی این اقدام را قدرتنمایی واشنگتن با اهداف عداوت آمیز بدانند.

واقعیتی که ترامپ به آن اعتراف نمی‌کند، شرایط بد داخل کشورش است، در حالی که چین در حالت صعود اقتصادی، سیاسی و نظامی قرار داشته و شبکه‌ای از هم پیمانان قدرتمندی را دارد، که در رأس آن‌ها کره شمالی، روسیه و پاکستان هستند، که از توانایی هسته‌ای برخوردارند، در حالی که هم پیمانان آمریکا در خاورمیانه و اسرائیل، غرق در جنگ‌ها و بحران‌های داخلی و اقتصادی هستند، که همین مساله آن‌ها را به باری بر شانه ایالات متحده تبدیل می‌کند.

شی جین پینگ، رهبر نهضت جدید چین، به داد و فریاد‌های ترامپ توجهی ندارد و طبق استراتژی خود پیش می‌رود تا در چارچوب جدول زمانی که از ۱۰ سال تجاوز نمی‌کند، چین را به قدرت بزرگی در نقشه اقتصادی و نظامی جهان تبدیل کرده و بر ایجاد یک نظام مالی جایگزین دلار متمرکز است، به نحوی که این نظام به نفع یوآن چین و ارز الکترونیک و هوش مصنوعی باشد.

مسئولان آمریکایی و هم پیمانان عرب آنها، در این باره مجادله می‌کنند که در سایه برتری نظامی آمریکا، رویا‌های چین محقق نمی‌شود، اما همتایان چینی آن‌ها با تمسخر این نظریه ها، چین را در زمینه جنگ سایبری و زرادخانه موشکی بالستیک و سلاح جدیدی که هنوز از آن رونمایی نکرده اند، برتر از آمریکا دانسته و معتقدند این برتری، باعث آشفتگی آمریکایی‌ها شده است، بویژه آنکه رهبری چین، از آزمون کرونا با موفقیت خارج شد.

آمریکا در عید استقلالش، خود را در شرایط یک قدرت جهانی «پیر» می‌یابد که بیماری‌های اقتصادی، نژاد پرستی و اختلافات داخلی، بر پیکر آن نفوذ کرده است.

احتمالات درگرفتن جنگ سرد بین آمریکا و چین، بسیار زیاد است و با اینکه دو طرف تاکید می‌کنند خواهان جنگ نیستند، حتی وقوع برخورد بین این دو، بعید نیست و دخالت‌های نظامی آمریکا، آمادگی ناو‌های آن، ارسال سلاح جدید به تایوان و استفاده از سلاح تحریم‌ها علیه چین، همگی نشانه هایی است که از نیت‌های دولت ترامپ حکایت دارد، نیت‌هایی که قطعا صلح آمیز نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه بهتر بلکه آمریکا بزنه چینو نابود کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چین هنوز هم به امریکا بخاطر ازاد سازی از دست ژاپن در جنگ دوم جهانی و سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی در نهایت پیشرفتش به امریکا مدیونه.ضمن اینکه اگر امریکا کارخانه هایش را از چین انتقال بده کار چین تمام است.

    • محمد رضائی

      چین بی خدا محکوم به نابودی است

    • محمد رضائی

      امریکا هرچی مسیحی هستند ولی چین کمونیست وبی خدا

    • بدون نام

      درگیری درصورت انجام،وحشتناک خواهدبود!قاره آمریکا،محومی شود!میلیونهادرچین کشته می شود!طول موج های اقیانوس باعث غرق شدن جزایرخواهدشد!!!!

    • آرمان عظیمی

      اون جنگ سرد هم که شکل گرفت و ظاهرا با برد دقایق آخر آمریکا همراه بود، یک استثنا بود، درسته این دو کشور در ظاهر رقیب هم هستند اما پشت پرده رفیق هم هستند!! سیاست خیلی عجیبه، گاهی وقتا جنگ ظاهری واسه فریب دادن یک کشور سوم (مثل ایران) است که دلخوش به رابطه بشه ولی درعمل، براش نقشه دارند و لحظه آخر کاری می کنند که طرف از تعجب، شاخ دربیاره عین اتحاد روسیه و اسرائیل در خاورمیانه!!

    • بدون نام

      نه مثل اونا فقط به فکر مردم هستن

    • بدون نام

      جلوی نورخورشیدگرفته خواهدشد!جهان دچارقحطی خواهدشد!روسیه هم لندن راباخاک یکسان خواهدکرد!!!

    • میثم

      جک با مزه ای بود ۲ کشور بیگانه ولی ویدیویی که خبرگذاری خودتان کمی قبل در رابطه با تصادف بچه گذاشته اید نشان میدهد چینی ها حیواناتی بیش نیستند بیشتر کمک های بشر دوستانه رو امریکایی انجام میدهند نمونه اش بیل گیتس خودتان قضاوت کنید

    • بدون نام

      اگه جنگ بشه بالاخره ما هم مجبوریم مداخله کنیم
      چون بین بد و بدتر باید حتماً بریم به یکیشون بدیم. مهم نیست به کدومشون.

    • بدون نام

      بودجه نظامی چین 172 و امریکا 780 میلیارد دلار است.
      اگر توهم قدرت چین دارید به تایوان بنگرید که چینیها از ترس امریکا از چند کیلومتری این جزیره کوچک که ادعا میکنند برای چین است هم نمیتوانند عبور کنند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج