جاباما
۱۰۱۴۶۴۶
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

آیا مسی می‌تواند از بارسلونا دل بکند؟

آیا واقعاً لیونل مسی بارسلونا را ترک خواهد کرد؟ سؤالی که پاسخ دادن به آن سخت است، اما اگر مشکلات رفع شوند بعید است لئو بخواهد در تیمی جز بارسلونا بازنشسته شود.

خبرورزشی: از همان زمانی که لیونل مسی نخستین گل خودش را در نوکمپ به‌ثمر رساند، هواداران بارسلونا می‌دانستند چگونه می‌خواهند این داستان عاشقی به پایان برسد. جادوگر آرژانتینی در اواخر دهه ۳۰ سالگی‌اش قرار دارد، برای هواداران روی سکوها دست تکان می‌دهد، اشک در چشمانش حلقه زده و اگر یک جام هم در دستانش باشد، فوق‌‌‌العاده خواهد بود. برای برخی جادوی مسی وقتی ارزشمندتر می‌شود که او مرد یک باشگاهی باقی بماند.

برخی هم این فرضیه وجود دارد که او حضور در باشگاه دیگری را تجربه نکرده و هرگز نمی‌تواند بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ باشد. اخیراً زمزمه‌ها در مورد آینده مسی در بارسا بیشتر به گوش رسیده. صحبت‌هایی جدی درباره آینده‌اش، قراردادهای رد شده و نارضایتی‌اش با سلسله مراتب باشگاه هست. آیا واقعاً لیونل مسی بارسلونا را ترک خواهد کرد؟ سایت نشریه «فورفورتو» در گزارشی این مسئله را بررسی کرده است.

چرا شایعه شده مسی می‌خواهد بارسلونا را ترک کند؟

شایعه‌ها درباره جدایی مسی از باشگاه که ۶ توپ‌طلا برده و ۴ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده، بوده‌اند و هستند. در گذشته ارتباط‌هایی بین او با باشگاه‌های منچسترسیتی، اینترمیلان و حتی آرسنال که سال ۲۰۰۳ همزمان به جذب سسک فابرگاس به‌دنبال مسی بوده‌اند، بوده است. با این حال مسی هرگز مجبور به ترک بارسلونا نیست. چرا وقتی در بهترین تیم برای کسب عناوین حضور دارد، جدا شود؟ مسی حالا باسابقه‌ترین بازیکن بارسلوناست. در حال حاضر هم ایده‌هایی وجود دارد که او اکنون باشگاه را اداره می‌کند. گفته می‌شود در خرید آنتوان گریزمن و حضور کیکه ستین به‌عنوان سرمربی نقش داشته و تمایل دارد نیمار هم برگردد تا دوباره مثلث MSN شکل بگیرد.

اگر گزارش‌ها درست باشد، بعد از اختلاف گریزمن با مربیان تیم، علاقه دارد هموطنش لائوتارو مارتینس جانشین مهاجم فرانسوی شود. در نهایت خیلی از سروصداها را مسی دوست ندارد. او دوست دارد تیمش رقابت کند و از اینکه چگونه باشگاه اداره می‌شود ناامید شده. ۲ مرتبه در این فصل کاپیتان در مورد موضوعاتی مربوط به اداره باشگاه در رسانه‌ها اظهارنظر کرده است، یک مرتبه برای اخراج ارنستو والورده و مرتبه بعدی وقتی شایعه شده بود که بازیکنان بارسا نمی‌خواهند حقوق‌شان را برای کمک به باشگاه کاهش دهند.

این مسی همیشگی نیست. سیاست ضعیف نقل‌وانتقالات باشگاه بارسلونا در سال‌های اخیر و عدم استفاده صحیح از بهترین‌های آکادمی لاماسیا منجر به این شده که با مشکل مواجه شوند. حالا یک سال مانده به پایان قرارداد فعلی مسی، مذاکرات متوقف شده. او مطمئن نیست باشگاه واقعاً جاه‌طلبی برای کسب جام پنجم در لیگ قهرمانان دارد یا خیر. برای اولین مرتبه یک اعتقاد محکم وجود دارد که او تابستان آینده می‌خواهد بارسلونا را ترک کند.

مسی به کدام باشگاه می‌تواند منتقل شود؟

قرارداد مسی در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد و هیچ باشگاهی در جهان نیست که نخواهد چنین بازیکنی را به خدمت بگیرد. اگر آن زمان بارسلونا، لئو را رها کند، این بازیکن ۳۴ ساله خواهد بود. بیایید با این مسئله روبه‌رو شویم که بارسا باید بدون مسی خودش را از نو بسازد، مثل کاری که رئال‌مادرید بعد از جدایی کریستیانو رونالدو کرد.

اینترمیلان از باشگاه‌هایی است که با توجه به در اختیار داشتن ستاره‌های آرژانتینی پرتعداد از دیرباز خواهان عقد قرارداد با مسی بوده. اگر مسی به اینتر برود دوباره رقابت او با رونالدو شکل خواهد گرفت و از طرفی زوج لائوتارو مارتینس خواهد شد. علاوه بر این، چه کسی نمی‌خواهد ببیند لئو به جای سوارس و گریزمن کنار لوکاکو و یانگ بازی می‌کند؟

یوونتوس مطمئناً نمی‌خواهد این فرصت را از دست بدهد که رونالدو و مسی را همزمان در اختیار داشته باشد. ریوالدو اسطوره بارسلونا اعتقاد دارد یوونتوس بهترین گزینه برای مسی خواهد بود. البته سخت است تصور کنیم رونالدو و مسی کنار هم بازی کنند. شاید آدیداس که اسپانسر یوونتوس است به غول‌های ایتالیایی کمک کند تا این انتقال را صورت بدهند. یا حتی در انتقال مسی به بایرن‌مونیخ نقش داشته باشد.

در همین حال، نمی‌توانید از ولخرجی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن صرف‌نظر کنید. ارتباط خوب مسی با نیمار را هم به این مورد اضافه کنید اما با توجه به اینکه انتظارات در سال ۲۰۲۰ از مسی متفاوت است، شاید جذب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۰ برای باشگاه فرانسوی خیلی هم هیجان‌انگیز نباشد.

همچنین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر علاقه منچسترسیتی به مسی وجود دارد. حرکت به سمت لیگ برتر گزینه خوبی خواهد بود. مسی به هموطنش سرخیو آگوئرو نزدیک می‌شود و دوباره زیر نظر پپ گواردیولا کار خواهد کرد. البته نکته منفی این است که تابستان آینده سیتی فقط یک سال از محرومیتش در لیگ قهرمانان را سپری کرده و در صورت عدم لغو محرومیت‌شان، دیدن مسی در تیمی که در لیگ قهرمانان حضور ندارد کار سختی است.

فراتر از همه اینها شاید نابغه کوچک به بیرون از اروپا فکر کند. MLS قرارداد بزرگی با آدیداس دارد. آیا آنها به دنبال جذب بزرگ‌ترین نام تجاری هستند؟ آندرس اینیستا انتخاب کرد به ژاپن برود، ژاوی راهی قطر شد و پپ گواردیولا هم سابقه بازی در ایتالیا و مکزیک را داشته. تمامی این کشورها گزینه‌های روی میز هستند. نکته دیگر اینکه لئو مدعی شده بازگشت به آرژانتین و تیم دوران کودکی‌اش نیوولز اولدبویز هم رؤیایی است. اگر خانواده مسی موافق باشند، بازگشت به آرژانتین هم یک راه دیگر است.

چه چیزی مانع جدایی مسی خواهد شد؟

مسی و کارفرمایانش قبلاً برخی اختلافات را حل کرده‌اند. اینتری‌ها سال‌ها پیش برای جذب او وارد عمل شدند اما بارسلونا برای حفظ ستاره‌اش همه کار کرد. با این حال بعدها فرار مالیاتی جایگاه مسی در نوکمپ را تهدید کرد اما باشگاه بارسلونا در این مورد هم پشت لئو بود. حالا هم می‌توان یک رقابت حذفی بین لیونل مسی و جوسپ ماریا بارتومئو را تصور کرد.

انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا سال آینده برگزار می‌شود و بارتومئو تلاش می‌کند با ترغیب مسی به تمدید قرارداد برای خودش یک امتیاز مثبت در انتخابات بگیرد. یا شاید حتی مسی از قدرتش استفاده کند و کاری کند که بارتومئو را مجبور به ترک باشگاه کنند. بارتومئو به وضوح گفته مسی قصد ترک باشگاه را ندارد و برای نگه داشتن او همه کار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زیاد خودتون روخسته نکنین..این مسی شما جنم این کار رو نداره که از بارسلونا.دل بکنه.....مگه همه سی آرسون هستن..ک هرجا بره بدرخشه بازیکن فقط وفقط کریس افسانه ای

    • عیار

      اره خیلی راحت.بابا دیگه رئال مادرید هم باشی بزرگ تاریخ باشی بازم میشه دل کند این که تیم داغگن پنالسلوناست

    • محمد

      نه خیر

    • ابراهیم بامری

      ازکرهچک بازیکن قطری بنویسید

    • احمد حیدری

      عمرا بتونه تو لباس تیم دیگه بازی کنه فسی بی افتخار ملی در بازی بزرگ گم وابسته به بارسا با گل زدن به گرانادا مایورکا و ایبار میخاد بگه بازیکنه ؟؟؟؟

    • بدون نام

      مسی چقدر بدبخته شماها دربارش اظهار نظر منفی میدید، اون رونالدو اگه از منچستر اومد به رئال میدونست منچستر دیگه منچستر نمیشه اگه از رئال رفت چون میدونست دیگه رئال یه ده سالی قهرمان لیگ قهرمانان نمیشه، اگه رفته یوونتوس الی ماشالا پنالتی میزنه به امید اینه مثل پرز روئسای. یوونتوس یه لیگ قهرمانان به زور سیاست کثیف بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج