۱۰۱۵۵۸۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آمدن احمدی‌نژاد برای ایجاد اختلاف بین اصولگرایان

حسین سبحانی‌نیا، نماینده پیشین مجلس در گفت‌و‌گو با روزنامه «آرمان ملی» به شرح عملکرد مجلس یازدهم می‌پردازد و با نقد احمدی‌نژاد، تایید صلاحیت وی به دست شورای نگهبان را بعید می‌شمارد که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده پیشین مجلس در گفت‌و‌گو با روزنامه «آرمان ملی» به شرح عملکرد مجلس یازدهم می‌پردازد و با نقد احمدی‌نژاد، تایید صلاحیت وی به دست شورای نگهبان را بعید می‌شمارد که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

اگر بر فرض مثال، احمدي‌نژاد کانديد رياست جمهوري بشود، راي خواهد آورد؟

اول بايد ديد که اصلا احمدي‌نژاد تاييد صلاحيت مي‌شود يا خير و بعد گفت که چقدر راي مي‌آورد. به‌نظر من، احمدي‌نژاد با توجه به عملکرد، موضع‌گير‌ي‌ها و روندي که پيش از اين طي کرده است، مورد تاييد شوراي نگهبان قرار نخواهد گرفت. الان بحث صلاحيت ايشان مطرح است که اگر تاييد بشود، ممکن است با روش‌هاي پيشين خود که اغلب هم مطرح مي‌شود، مثل روش‌هاي پوپوليستي، عوام‌فريبانه و شعارهايي که باب ميل توده جامعه باشد، دوباره به ميدان بيايد و زمينه به دست آوردن راي را براي خود فراهم کند. در هر صورت من به تاييد صلاحيت ايشان خيلي خوش‌بين نيستم.

از همين الان هم کارهاي عوام‌فريبانه و پوپوليستي‌اش را شروع کرده است. مثل همين گفت‌وگوي اخيرش...

بله. حرف‌ها و کارهايي را شروع کرده که اساسا با ساختار کلي نظام منطبق و سازگار نيست. درست است، او به کارهاي پوپوليستي و عوام‌فريبانه علاقه دارد اما بايد فکر جاهاي ديگرش را هم بکند. بايد به فکر گرفتن تاييد صلاحيت از سوي شوراي نگهبان هم باشد. اول از اين قضيه اطمينان پيدا بکند، بعد به اين کارها و شعارهاي پوپوليستي دست بزند.

آقاي طايي گفتند که «هيچ يک از طيف‌هاي مختلف اصولگرايي از احمدي‌نژاد حمايت نمي‌کنند و تنها اصلاح‌طلبان و جريان‌هاي خارج از کشور مترصد آوردن او به انتخابات رياست‌جمهوري سال1400 هستند.» نظر شما در اين مورد چيست؟

بالاخره احمدي‌نژاد دنبال اين است که با کارهايي پوپوليستي بتواند مطرح شود، نظر گروه‌هاي مختلف را جلب کرده و راي جمع کند. اما همانطور که قبلا گفتم، اينکه آقاي احمدي‌نژاد بتواند مشکلش را با شوراي نگهبان حل کند، جاي ترديد جدي دارد و من شک دارم که او بتواند تاييد شوراي نگهبان را براي انتخابات آينده کسب کند. البته نيروهاي اصلاح‌طلب، نه اينکه احمدي‌نژاد را نيروي خوبي بدانند، بلکه براي بر هم زدن فضاي سياسي اصولگرايي و ايجاد اختلاف در جبهه اصولگرايي، دست به هر کاري که بتوانند، مي‌زنند. از جمله مي‌توان به تحريک احمدي‌نژاد براي انجام اين گونه اقدامات اشاره کرد. اما من همچنان در اين که آيا احمدي‌نژاد با توجه به عملکرد خاص سابقش، چه دو سال آخر رياست جمهوري‌اش و چه بعد از آن و حمايت‌هاي بي‌چون و چرا از بقايي و مشايي و تفکرات اين گونه افراد، بعيد مي‌دانم که مورد تاييد شوراي‌نگهبان قرار بگيرد. لذا اين گونه تلاش‌ها، بي‌حاصل است. حالا اين تلاش‌ها مي‌خواهد از طرف خود احمدي‌نژاد باشد يا اصلاح‌طلبان و يا هر جريان ديگري که مي‌خواهد او را بر سر کار بياورد.

يعني شما مي‌گوييد که اصلاح‌طلبان به‌دنبال سنگ‌اندازي جلوي پاي اصولگرايان هستند؟

والا غيراز اين، اصلا توجيهي وجود ندارد که او را براي ورود به انتخابات ۱۴۰۰ آماده و از وي حمايت کنند. هر چند که مواضع او و عملکرد گذشته‌اش را مي‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیوان

      اقای ایکس میخوای بگم چیکارا کردی عکساتا پخش کنن تابشناسنت

    • بدون نام

      وضعی که بوجود اورده اند زمینه را برای ورود احمدی نژاد فراهم کرده اند ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج