۱۰۱۵۶۶۶
۲۰ نظر
۵۰۱۲
۲۰ نظر
۵۰۱۲
پ

سازمان تبلیغات: محرم را مثل سابق برگزار نمی‌کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران درباره برگزاری مراسم روز عرفه و عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم گفت: ما نمی‌خواهیم تحت هر شرایطی برنامه‌ مناسبت‌های مذهبی را به همان شکل سابق برگزار کنیم و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران درباره برگزاری مراسم روز عرفه و عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم گفت: ما نمی‌خواهیم تحت هر شرایطی برنامه‌ مناسبت‌های مذهبی را به همان شکل سابق برگزار کنیم و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

«حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران درباره برگزاری مراسم روز عرفه و همچنین مراسم دهه اول محرم با توجه به افزایش بیماری کرونا در روزهای اخیر گفت: مصلحت کلان و اصلی برای ما سلامت مردم است و از ابتدا نیز به این موضوع ملتزم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در سازمان تبلیغات نیز مانند سایر دستگاه‌ها و ستاد ملی کرونا در حال بررسی و رصد شرایط هستیم و به دنبال ایده‌های نو هستیم تا بتوانیم وظیفه خودمان را به خوبی انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: در این چند ماه اخیر که درگیر بیماری کرونا بوده‌ایم مناسبت‌های خاصی را نیز پشت‌سر گذاشته‌ایم و در همه این مراسم‌ها با توجه به ملاحظات بهداشتی ایده‌های جدیدی خلق شده است و مناسک و آیین‌ها در فضاهای مختلف مانند رسانه ملی، فضای مجازی برگزار شده است، همچنین فرصت‌‌ها و ایده‌های جدیدی در این مدت برای برپایی مراسم و مناسبت‌ها از جمله حضور مردم در پشت‌بام‌ها و خواندن دعای فرج در شب نیمه شعبان داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام سهرابی تصریح کرد: مسئله عزاداری محرم و سیدالشهداء نیز در همین قالب‌ها دیده می‌شود و براساس شرایط تا محرم هر طور که وضعیت بیماری پیش‌ برود تصمیم‌گیری می‌کنیم چه مناسبت‌ها به شکل قبلی خود با شرایط کرونا انجام شود چه اینکه ایده‌ها، فضاها و آیین‌های جدیدی برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) ایجاد شود.

وی درباره برگزاری مراسم عرفه خاطرنشان کرد: دعای عرفه در شرایط غیرکرونایی نیز در فضای باز برگزار می‌شده است و از استحبات این دعا نیز قرائت آن در فضای باز است طبیعتا اگر ستاد کرونا این اجازه را به ما بدهد ما در ارتباط با هیات‌ها و نظارت بر آنها سعی می‌کنیم این پروتکل‌ها رعایت شود، البته ما در خصوص برگزاری مراسم عرفه با توجه به اینکه در فضای باز معمولا برگزار می‌شود، مشکل خاصی نداریم و با فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌ها و در محیط‌های باز می‌توان این برنامه را اجرا کرد، اما بازهم می‌گویم ما برای برگزاری این مراسم تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در واکنش به اخباری که به تازگی از سوی سازمان تبلیغات منتشر شده است، گفت: این خبر یک سوءاستفاده از صحبت‌های معاون سازمان تبلیغات بود و جمله‌ای که در فضای مجازی مطرح شده بود واقعیت نداشت و ما هیچ بنایی نداریم تا تحت هر شرایطی برنامه‌ی مناسبت‌های مذهبی را به همان شکل سابق برگزار کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاوه

      احسنت بر شرف انسان فهمیده وبا منطق فاجعه دردناک عاشورا را هم افراد متعصب ونادان رقم زدند نه عقلای جامعه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر کاوه همین آدم چن روز پیش هوار میکشید هر جور شده مراسمات محرم باید برگذار بشه الان که چرخیده بخاطر اینکه بزرگترش بهش گفته این حرفو بزنه.تو فک نکن اینا عاقلا این آدما تندرویی بیش نیستن

      • بدون نام

        تندرو و چاپلوس و نون به نرخ روز خور

    • بدون نام

      هر کی در خانه برای خودش دعا کند

    • بدون نام

      در این کشور هیچکس تابع کس وسازمان دیگری نیست تابع منافعه خودش هست

    • بدون نام

      آفرین. سید الشهدا تو قلبه همه شيعيان هستند. و طبعاً در سوگواری هر جا که باشند حتی در منزل جلویه تلویزیون به سینه خود خواهند زد.

    • بدون نام

      امام حسین یک ساله و یک شبه که در قلب ما جای نگرفته که با عدم برگزاری مراسم در امسال حادثه کربلا فراموش بشه.عشق به امام حسین و شهدای عاشورا با خون ما عجین شده اما عقل سلیم میگه الان باید مراقب بود.

      پاسخ ها

      • حسن ۶۶

        درود بر شما

    • بدون نام

      آنلاین

    • محسن

      در مترو تالارها وعروسی ها مشکل نیست اما اگر در فضای باز با فاصله عزاداری برای سیدالشهدا مشکل ایجاد میشه

    • بدون نام

      مردم خودشون متوجه هستن

    • بدون نام

      این آقا چند روز پیش ی چیز دیگه میگفت الان حرفش عوض کرد/

    • بدون نام

      یعنی سال‌های قبل رو شما اجازه میدادید
      یا شما برگزار میکردید
      سازمان تبلیغات اسلامی یک سازمان کم خاصیتی است که عملکردی در سطح طراز جمهوری اسلامی نداشته

      تمام مراسمات و آیین های مذهبی فقط وفقط توسط مردم برگزار و زنده نگه داشته شده و خواهد شد ان شاء الله

    • احمدی

      رئیس سنجش و وزیر علوم: با رعایت پروتکل بهداشتی و با توجه به اختیاری بودن حضور مردم برگزار خواهیم کرد.....

    • بدون نام

      کاش برگزار می کردید تا ببینیم چند نفر دنبالتون میان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدا را شکر امسال بریزو بپاشها جلویش گرفته میشود به وسیله یک ویروس،وتو وامثالهم هم بهتر بروید دنبال یک دیگر وزحمت بکشید وپول در بیاورید

    • محمد

      یکی نیست بگه اخه ادم عاقل چرا زود جو گیر شدی چند روز قبل که حالا اینطور عقب نشینی کنی

    • بدون نام

      برا خودش گفته .کاره امام حسین فضول نمیخواد .

    • بدون نام

      مردم خودشون نباید شرکت کنند. اگر خیلی دین و ایمان داریم بهتره ماسکمونو بزنیم و دیگران را بیمار نکنیم و کمی مهربان و با انصاف باشیم تا زندگی را برای دیگران سخت نکنیم.عزاداری امام حسین ع بماند برای خلوت هامون.

    • سهند

      اولش خیلی با قاطعیت گفت مراسم را کمافی السابق میگیریم ولی خوبه که بازم حرفاشو پس گرفت بااین شیوع گسترده کرونا فعلا امسال لزومی نداره مثل سابق برگزار بشه ازحج که واجتبر مگه داشتیم که برگزار نشد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج