۱۰۱۷۷۵۸
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

ورود نفت ایران به بازار در صورت پیروزی بایدن

تحلیلگر وال استریت می گوید اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شود احتمالاً دوباره آمریکا را بر سر میز مذاکره در مورد قرارداد اتمی ایران بازمی‌گرداند و شاهد ورود میلیون‌ها بشکه نفت ایران به بازار خواهیم بود.

خبرگزاری تسنیم به نقل از بیزینس اینسایدر: پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا می‌تواند خبر بدی برای قیمت نفت باشد. به نظر می‌رسد جو بایدن موضع آرامتری در برابر ایران داشته باشد و با برداشتن تحریم ها، راه را برای بازگشت میلیون‌ها بشکه نفت ایران به بازارها باز کند.

هلیما کرافت، از تحلیلگران برجسته وال استریت می گوید:« یکی از مسائلی که در ۲۰۲۱ در مورد نفت اهمیت بالایی دارد این است که چه کسی وارد کاخ سفید می شود؟»

وی اضافه کرد:« اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شود احتمالاً دوباره آمریکا را بر سر میز مذاکره در مورد قرارداد اتمی ایران بازمی‌گرداند و شاهد ورود میلیون‌ها بشکه نفت ایران به بازار خواهیم بود. این مسئله برای پیش بینی شرایط نفت در ۲۰۲۱ اهمیت زیادی دارد».

قرارداد اتمی ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ بین ایران، آمریکا، انگلستان، فرانسه، چین، روسیه و آلمان بسته شده بود. طبق این قرارداد، تحریم های ایران در ازای محدود کردن فعالیت های اتمی آن برداشته می شد. دونالد ترامپ در ۲۰۱۸ از این قرارداد خارج شد.

به گفته کرافت، اگر بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، برخوردش با ایران به اندازه ترامپ خصمانه نخواهد بود و احتمال آغاز دوباره مذاکره بر سر قرارداد اتمی ایران بالاست.

کرافت اشاره کرد:« مدتی طول میکشد تا ایران بتواند بشکه های نفت خود را وارد بازار کند ولی اگر انتظار داریم قیمت نفت در سال آینده میلادی به ۵۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه برسد، ورود حتی یک تا دو میلیون از بشکه های نفت ایران جلوی این افزایش قیمت را خواهد گرفت».

قیمت نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در حال حاضر بین ۴۰ تا ۴۵ دلار در هر بشکه است.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایران ۱۳ درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد و ظرفیت تولید آن بیش از سه میلیون بشکه در روز است یعنی معادل ۴ درصد کل تولید نفت جهان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به همین خیال باشید

    • بدون نام

      رای نمیاره

    • بدون نام

      بی خودی به تنتون صابون نزنید

    • مویدی

      فکرشونکنید

    • بدون نام

      بایدن ریس جمهور امریکاست
      مردم امریکا خودش ازدست ترامپ خسته اند

    • علی

      تا آنموقع تمام بازار در اختیار رقیبان است و باید نفت را مفت بدهید تا شاید مشتری بدست بیاورید چون خرید نفت از کشورهایی که ثبات سیاسی دارن به صرفه تر از کشوری بی در و پیکر است

    • شهروند

      چقدر بدبختمان کرده اند که باید منتظر بشینیم ببینیم که شخص اول امریکا کی میشه که ما زندگیمونو بر طبق ان برنامه ریزی کنیم ،جالبش اینجاست میخوایم امریکا رو هم نابود کنیم

    • بدون نام

      ترامپ رأی بیاره دلاربالای۳۰ هزارتومان میشه. الان منتظر هستن تا ببینند کی رأی میاره دلارو برای همینه بزور نگه داشتن کم وزیادش میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج