۱۰۱۷۸۳۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

دیاباته و مطهری، گلزن‌ترین مهاجمان لیگ برتر

از لحاظ دقایق بازی و تعداد گل، شیخ دیاباته بهترین گلزن لیگ برتر تا پایان هفته ی بیست و پنجم است.

ورزش سه: استقلال در شبی که سرمربی خود را روی نیمکت نداشت، با دو گل دیاباته و مطهری توانست ۳ امتیاز حساس را از گرمای آبادان به چنگ آورد تا همچنان امیدهای تیم فرهاد برای کسب سهمیه، زنده بماند. در این دیدار، دیاباته و مطهری نهمین گلهای خود در لیگ نوزدهم را به ثمر رساندند که البته مطهری ۵ گل از این ۹ گل را با لباس ذوب آهن به ثمر رسانده است.

اما در صدر جدول گلزنان لیگ برتر، شهریار مغانلو قرار دارد. مهاجم ۲۵ ساله ی پیکان با به ثمر رساندن ۱۲ گل، بالاتر از سایر بازیکنان در رده ی اول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. تا پایان هفته ی بیست و پنجم، مغانلو طی حضور در ۲۳ بازی به میزان ۲۰۱۹ دقیقه در ترکیب پیکان حاضر بوده که به طور میانگین هر ۱۶۸ دقیقه یک گل برای خودروسازان به ثمر رسانده است.

رتبه ی دوم بهترین گلزنان لیگ برتر با ۱۰ گل زده به صورت مشترک در اختیار عیسی آل کثیر از صنعت نفت آبادان و مهدی ترابی از پرسپولیس قرار دارد. آل کثیر مهاجم ۳۰ ساله ی صنعت نفت در این فصل به میزان ۱۶۱۷ دقیقه برای آبادانی ها بازی کرده که او بطور میانگین هر ۱۶۱ دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

مهدی ترابی نیز در ۲۳ دیدار این فصل برای سرخپوشان پایتخت بازی کرده که مجموع دقایق حضور او در زمین به ۱۹۹۴ دقیقه می رسد. هافبک ۲۵ ساله ی پرسپولیس نیز بطور میانگین هر ۱۹۹ دقیقه بوی گل داده و این آمار را برای خود به ثبت رسانده است.

رده ی بعدی جدول گلزنان را سه مهاجم استقلال در اختیار دارند. شیخ دیاباته که در این فصل بازی های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داد، در ۱۵ دیدار این فصل لیگ برتر لباس استقلال را بر تن کرده که مجموع دقایق حضور او در این دیدارها به عدد ۹۹۹ می رسد. این بدان معناست که شیخ هر ۱۱۱ دقیقه یک گل برای آبی پوشان پایتخت به ثمر رسانده که از این حیث بهترین عملکرد را در بین بهترین گلزنان لیگ برتر دارد.

در کنار شیخ، ارسلان مطهری حضور دارد. دیگر فوروارد آبی پوشان که در این فصل ۱۴۲۱ دقیقه برای دو تیم ذوب آهن و استقلال به میدان رفته، موفق به زدن ۹ گل گردیده است. بطور میانگین ارسلان هر ۱۵۷ دقیقه یک گل زده که بعد از شیخ، دومین عملکرد برتر را در بین تمام بازیکنان لیگ برتر دارد.

مهدی قایدی سومین بازیکن استقلال است که در این فصل ۹ گل زده. مهاجم ۲۱ ساله ی آبی پوشان که در ابتدای فصل پیراهن شماره ۱۰ تیمش را بر تن کرد و قول داد ۱۰ گل در لیگ به ثمر برساند، چند هفته ایست که به لب مرز قولش رسیده و یک گل تا عملی کردن وعده ی ابتدای فصلش دارد. قایدی در لیگ نوزدهم در تمام دیدارهای استقلال به بازی رفته که مجموع دقایق حضور او به عدد ۱۶۷۴ می رسد. مهدی بطور میانگین هر ۱۸۶ دقیقه یک گل را در لیگ برتر برای استقلال به ثمر رسانده است.

پس از مهاجمین استقلال، ۴ بازیکن هشت گله در جدول بهترین گلزنان لیگ قرار دارند که حضور یک مدافع در این میان جالب توجه است. احمدرضا زنده روح مدافع ۲۸ ساله ی گل گهر در تمام ۲۵ بازی این فصل گل گهر در ترکیب نماینده ی سیرجان بوده که مجموع دقایق حضور او به عدد ۲۲۵۰ دقیقه می رسد. یعنی مدافع گل گهر تمامی دیدارها را بطور فیکس و ۹۰ دقیقه در زمین بازی بوده است. زنده روح بطور میانگین هر ۲۸۱ دقیقه یک گل برای گل گهر به ثمر رسانده است.

دیگر هم تیمی زنده روح، یعنی یونس شاکری نیز ۸ گله است. او در طی ۱۸۴۱ دقیقه حضور در ترکیب تیمش هشت گل زده که یعنی او بطور میانگین هر ۲۳۰ دقیقه یک گل زده است.

علی علیپور مهاجم پرسپولیس نیز هشت گله است. او این تعداد گل را در طی ۲۰۸۹ دقیقه به ثمر رسانده. علیپور بطور میانگین هر ۲۶۱ دقیقه یک گل برای سرخپوشان پایتخت به ثمر رسانده است.

نفر آخر هشت گله های لیگ، محمد نوری هافیک ۳۷ ساله ی پارس جنوبی است. او در مدت زمان ۱۲۸۳ دقیقه حضور در ترکیب نماینده ی جم هشت گل زده که بطور میانگین هر ۱۶۰ دقیقه یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

چنانچه بخواهیم ۱۰ گلزن برتر لیگ را بر اساس میانگین دقایق حضور در بازی و تعداد گل هایشان رده بندی کنیم، با این جدول مواجه خواهیم شد:

۱- شیخ دیاباته هر ۱۱۱ دقیقه یک گل
2- ارسلان مطهری هر 157 دقیقه یک گل
۳- محمد نوری هر ۱۶۰ دقیقه یک گل
4- عیسی آل کثیر هر 161 دقیقه یک گل
۵- شهریار مغانلو هر ۱۶۸ دقیقه یک گل
6- مهدی قایدی هر 186 دقیقه یک گل
۷- مهدی ترابی هر ۱۹۹ دقیقه یک گل
8- یونس شاکری هر 230 دقیقه یک گل
۹- علی علیپور هر ۲۶۱ دقیقه یک گل
10- احمدرضا زنده روح هر 281 دقیقه یک گل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      واقعا بهترین مهاجمان لیگ‌هستن...اما پرسپولیس همیشه قهرمانه...

    • بدون نام

      افرین استقلالیها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج