۱۰۱۸۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آشنایی با زندگی خالق نیروی جاذبه

نیوتن شخصی منزوی، متکبر و حسود بود!

کتاب «اسحاق نیوتن و فیزیک برای کودکان» نوشته کری لوگن هولیهان با ترجمه شیوا مقانلو توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری مهر:

کتاب «اسحاق نیوتن و فیزیک برای کودکان» نوشته کری لوگن هولیهان با ترجمه شیوا مقانلو توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

زندگی شخصی اسحاق نیوتن، دانشمند معروف انگلیسی، هنوز مبهم است. تنها خود او واقعا می‌دانست که در سرش چه می‌گذرد. بی‌شک شخصیتی منزوی، متکبر و حسود چون نیوتن در تمام عمر از همه اکراه داشت و تا اواخر عمرش دوستانش انگشت‌شمار بودند. گاه از مادرش می‌رنجید، از ناپدری‌اش نفرت داشت و حتی یک بار به فکر خراب کردن خانه‌شان افتاده بود.

نیوتن شخصی منزوی، متکبر و حسود بود!

نیوتن با چنین روحیه تلخی، ممکن بود در همه چیز شکست بخورد. در عوض،‌ بیش از همه هم‌نسلان خود، تفکراتش را شکوفا کرد. و سوالش این بود: «چطور می‌توانم توضیح بدهم که زمین و آسمان‌ها طبق الگویی واحد و ساده حرکت می‌کنند؟» اسحاق نیوتن پرسش‌های بزرگی داشت و جوابشان را هم پیدا کرد.

کتاب «اسحاق نیوتن و فیزیک برای کودکان»، علاوه بر معرفی نیوتن و آشنایی با زندگی‌اش، حاوی دستور آزمایش‌های علمی است و مخاطبانش می‌توانند بعد از خواندن آن، نوسان آونگ، ساختن نقاب ضدطاعون قرن هفدهمی، دنبال کردن چرخه حرکت ماه، پختن پای سیب، ساخت آسیاب ساده و ... را تجربه کنند. این کتاب ۲۱ فعالیت و مفاهیم علمی آزمایش‌های نیوتن را توضیح می‌دهد.

بعد از مقدمه کتاب با عنوان «اسحاق نیوتن باهوش و عجیب»، فصل اول کتاب با عنوان «پسری که مثل هیچ‌کس نبود» آغاز می‌شود. «تحصیل در کمبریج»، «نیوتن: وصله‌ای ناجور»، «طرح پرسش‌ها»‌، «نوری که بر اسحاق نیوتن تابید»، «سال‌های پنهان»، «مهم‌ترین کتاب علمی»، «در جستجوی تغییر»، «مردی ساکن برج لندن» و «غرش شیر خاموش می‌شود» عناوین فصول بعدی کتاب هستند. در ابتدای کتاب نیز گاهشماری از زندگی نیوتن درج شده است.

نیوتن شخصی منزوی، متکبر و حسود بود!

در قسمتی از این کتاب می‌‌خوانیم:

با این همه، نیوتن در ترینیتی هم مثل مدرسه گرنتم با بچه‌های دیگر جور نبود؛ او یکی دو سال از همکلاسی‌هایش بزرگ‌تر بود، و دیگر مثل مدرسه گرنتم سرگروه هم نبود. حالا تقریبا بزرگ شده و تفکرش نیز به همان نسبت معقولانه‌تر شده بود. خیلی زود برای نیوتن روشن شد که حتی از برخی استادانش چیزهای خیلی بیشتری در مورد فلسفه طبیعی می‌داند. خودش می‌دید که از موهبت و توانایی چشمگیری در حل مسائل دشوار حوزه‌های مختلف برخوردار است، و نیز در مورد ریاضیات تقریبا بیش‌تر از هر فرد دیگری در دانشکده ترینیتی دانش دارد. اما در آن زمان هیچ‌کس این موضوع را درنیافته بود.

نیوتن در خلال نخستین سال‌های تحصیل در کمبریج، هیچ‌گاه در مورد افکاری که عمیقا در سرش رخنه کرده بودند در ملا عام حرفی نزد. او گرچه دفترچه‌هایش را با ایده‌ها و تجربیاتش در مورد موضوعات مختلف پر می‌کرد، هیچ‌گاه آن‌ها را با معلمانش یا دیگر دانشجویان در میان نگذاشت؛‌ او خیلی مراقب بود که کسی یادداشت‌هایش را نخواند...

این کتاب با ۱۵۶ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج