۱۰۱۸۴۲۷
۲۳ نظر
۵۰۱۰
۲۳ نظر
۵۰۱۰
پ

خبرهای خوب از تولید واکسن کرونا در کشور

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر نیز با ۶ شرکت قرارداد همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا امضا شده و دو شرکت به نتایج خوبی رسیده اند.

ایسنا: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر نیز با ۶ شرکت قرارداد همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا امضا شده و دو شرکت به نتایج خوبی رسیده اند.

سورنا ستاری امروز (سه شنبه- ۳۱ تیرماه) در نشست خبری در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه مقابله با کرونا شرکت های دانش بنیان بسیاری در کشور فعالیت خوبی داشتند و در یک ماه توانستیم تولید کننده ماسک های سه لایه و ان ۹۵ باشیم و خوشبختانه در این حوزه هرگز کمبودی در کشور ایجاد نشد.

خبرهای خوب از تولید واکسن کرونا در کشور

وی به تولید داروهای داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز با ۶ شرکت قرارداد همکاری در زمینه تولید واکسن کرونا امضا شده و دو شرکت به نتایج خوبی رسیده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه باید از فرهنگی که نفت به ما تحمیل کرده، بیرون بیایم بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: بحث پول در اولویت های پنجم و ششم توسعه اکوسیستم کارآفرینی و فناوری قرار دارد و اول باید اکوسیستم تشکیل شود.

ستاری اضافه کرد: سال گذشته از حدود بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش این شرکت ها تا پایان سال ۹۸ به دست آمد.

وی افزود: امسال نیز تا این لحظه بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که تا آخر سال پیش بینی می شود به تعداد ۶ هزار شرکت دانش بنیان افزایش یابد و قطعا فروش این شرکت ها دو برابر سال گذشته خواهد بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه شرکت های دانش بنیان در حال بزرگ شدن هستند و نیاز به صندوق های خطپذیر بالاتر داریم، تاکید کرد: خوشبختانه بودجه خوبی امسال در اختیار معاونت قرار داده شده که البته هنوز عملیاتی نشده است، اما امیدوار به تایید این بودجه و ارائه حمایت های خوب به شرکت های دانش بنیان هستیم.

ستاری در پاسخ به ایسنا در خصوص نتیجه سفر به اصفهان گفت: تفاهماتی انجام شد و قرار است مبالغی به اصفهان اختصاص داده شود که پس از جمع بندی اعلام خواهد شد. علاوه بر این چندین پروژه کلان در اصفهان در حال انجام است. پروژه بیسیک ساینس که به دلیل کرونا با توقف روبه رو شد، تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص آمادگی شرکت های دانش بنیان در صورت تشدید بیماری کووید ۱۹ در پاییز و زمستان، تصریح کرد: همکاری بسیار نزدیکی با وزارت بهداشت داریم و در حوزه تولید دارو و واکسن اتفاقات خوبی در جریان است. امیدواریم اولا واکسن آنفلوانزا تا مهر به بازار عرضه شود. همچنین دو یا سه واکسن دیگر نیز قبل از مهر به بازار می آید و در مورد داروهای مرتبط با کووید ۱۹ داروی ای وی ای جی برای اولین بار تولید شده و یکی از افتخارات ما است.

ستاری ادامه داد: در پاییز و زمستان اگر مورد اضطراری به وجود بیاید، شرکت های دانش بنیان آمادگی کمک و ارائه خدمات را دارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مجوز صادرات از وزارت بهداشت و صمت گرفته شده، اظهار کرد: به جز یکی دو محصول مجوز صادرات داده شد. به جز کیت ها و ماسک ها و محدودیت های دستگاه های ونتیلاتور در بحث صادرات مشکلی وجود ندارد.

ستاری خاطرنشان کرد: درحال رایزنی هستیم مواردی که مجوز صادرات ندارند مجوز بگیرند، اما در این بخش اول نیازمندی های داخل با قیمت مناسب اولویت است.

وی به ضرورت فعالیت در زمینه امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم جایگزینی برای مواد غذایی که جایگزین برای آن نداریم داشته باشیم. در این حوزه کشت جایگزین می خواهیم و با وزارت کشاورزی بسیار جدی وارد مذاکره شده ایم.

ستاری ادامه داد: در بحث آنزیم ها هم به جد مشغول کار هستیم و البته کمبودهایی داریم که نیار به کار دارند. همچنین در حال تولید جلبک هستیم، زیرا پتانسیل خوبی در کشور داریم و حوزه جدیدی است. اکنون استارت اپ ها و سرمایه گذاری های بسیاری در این حوزه وارد شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد پروژه اصلاح نژاد دام در پژوهشکده رویان اصفهان گفت: به دلیل تکنولوژی رویان امیدوار به موفقیت این پروژه هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .. ..

      شما توی ماسک و دستکش ماندی

      پاسخ ها

      • آریان

        انه اینکه خیلی میزنن مردم...بعدشم نخیر الان تو مغازه ها هم زیاده..ایشالا که خدا کمک کنه و موفق بشن

    • بدون نام

      من واکسن دانشگاه آکسفورد رو میخوام لطفا

    • پدرام

      مرسیی ولی ساخته نشود تا یک سال دیگه

    • بدون نام

      ماسکهای کجاست چرا با قیمت بالا بفروش میرسد مگر این نیست که برای جلوگیری از ویروس باید ماسک بزنیم پس چرا حرف با عمل مطابقت ندارد..

    • استامینوفن

      کار انجام بدین . خبر خبر خبر .

    • ناشناس

      خدایا خودت به خیر کن

    • بدون نام

      همش دروغه

    • مینا

      اگه میخواهید 95درصدمردم ماسک بزنید. ماسک رایگان با شماره ملی دراختیار مردم بذارید.

    • بدون نام

      لطفا تمام نیرو وتوانتون رو بذارید که ماسک سه لایه برای روزهای پیش رو تهیه کنید بیشتر از این انتظاری از شما نیست. بیخودی بودجه رو حیف و میل نکنید به اسم تولید واکسن. همون ماسک سه لایه هم شما بسازید هنر کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره والا هی نگین مشکلی نیس تو داروخونه ها یا میگن نداریم یا سه هزار تومنه تو اسفند ی مواد ضد عفونی کلر و وایتکس تو مساجد توزیع میشد ک اونم‌جمع کردند ما نمیتونیم الکل و ....بخریم همون مایعات. و داشتیم برای ضد عفونی سطوح بد نبود

    • بدون نام

      هاهاهاهاها جوک سال

    • بدون نام

      خدا قوت دلاورمردان

    • بدون نام

      تکلیف رو معلوم کنین یه بار میگین سال بعد واکسن میاد یه بار میگین پاییز یا زمستون میاد

    • بدون نام

      شما این کارت ملی ما رو بدی ممنونت میشیم. واکسن کرونا پیش کش.

    • طاهررحمتی

      بسه بسه عرضه دارید تورم رو مهار کنید
      کرونا رو غربی ها مهار میکنند

    • بدون نام

      کجای این خبر در مورد تولید واکسن کرونا بود؟؟؟

    • محمد

      خدا کنه زودتر از مهر ب بازار بیاد ک جان دادن هموطنان را نبینیم بس بهمون استرس دادن روانی شدیم عصبی شدیم زندگی نداریم گرونی و کرونا همچیزو ازمون گرفتن خواب ندارم خوراک نداریم ای کاش خدا نظری ب جهان کنه خیلی ها بی گناه مردن حیف و صد حیف

    • بدون نام

      تا از یه موسسه درست اروپایی یا امریکایی تایید نگیره ما باورمون نمیشه
      شما که یه روده راست شکمتون نیست مولتی ویتامین و اب مقطر میدید دست ملت

    • victor

      اقای ستاری عزیز در خوزستان ماسک ۳ لایه گیر نمیاد

    • بدون نام

      دروغ نگو اقا ان شرکتی که اعلام کرد در رسانه ملی دستگاه ویروس کش ساخته و تا ۱۵۰ متر را با پلاسمای سرد پاک میکنه چه شد چرا در یک بیمارستان و در بخشهای مختلف استفاده نمیشه‌چرا در فروشگاهها وجود ندارد دروغ نگو

    • بدون نام

      بی زحمت واکسن آنفولنزارو 80 میلیون تو لید کنید در شهریور توضیح بشه بعد بریم سراغ دستکش ماسک واکین کرونا ممنون حداقل به لطف خدا از آنفولنزا در امان باشیمخدا خیرتون بده

    • ایدین

      اره باشه باور کردیم شما واکسن ساختید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج