۱۰۱۹۰۷۶
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

طارمی در مسیر جهانبخش و آزمون

فوتبالی که در دهه ۶۰ و ۷۰ به بازی تک ستاره‌هایش در لیگ‌های خارجی افتخار می‌کرد، این روزها در دل اروپا آقای گل معرفی می‌کند.

ورزش سه: فوتبال ایران ستاره‌های بزرگی در این دهه‌ها داشته که در لیگ‌های معتبر اروپایی چشم‌نوازی کردند. علی دایی و کریم باقری در آرمینا بیله‌فلد آلمان و سال‌ها بعد علی دایی در بایرن مونیخ و هرتابرلین افتخارات متعددی برای ایران کسب کردند. ذهن دوست‌داران فوتبال از زدن گل‌های دایی به آ.ث. میلان و چلسی و یا کریم به دورتموند خاطره می‌سازد.

خداداد عزیزی در کلن یک ستاره بود که برابر بایرن سابقه دبل کردن هم داشت؛ وحید هاشمیان در بوخوم، هامبورگ و بایرن مونیخ سابقه گلزنی‌های متعدد دارد؛ مهدی مهدوی‌کیا که به بوخوم رفت، سال‌ها در هامبورگ بازی کرد و سابقه گلزنی به یوونتوس در کارنامه دارد و علی کریمی در بایرن و شالکه با سابقه گلزنی در بازی‌های بزرگ همانند دورتموند.

همه این‌ها در این سال‌ها در سطح اول فوتبال اروپا خودنمایی کردند ولی هیچگاه کفش طلای لیگ‌های معتبر اروپایی را برای فوتبال ایران به ارمغان نیاوردند، ولی داستان نسل جدید فوتبالیست‌های ایرانی فرق دارد. آنها تاکنون دو عنوان آقای گلی کسب کردند و چه بسا شنبه شب مهدی طارمی که همیشه از او کارهای نشدنی سرزده است، سومی را هم برای ما به ارمغان بیاورد.

این نسل فوتبال ما که تیم ملی مراکش را در جام جهانی شکست می‌دهد، با حداقل گل به اسپانیا می‌بازد و پرتغال را با رونالدوی کبیر به ستوه می‌آورد، پیام‌آور شادی‌های بزرگ دیگری نیز خواهد بود.

شب گذشته سردار آزمون، مهاجم نوک تیم ملی، در هفته آخر فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر روسیه با زدن گل هفدهم خود مقابل روستوف، تیم قبلی خود، آقای گلی لیگ این کشور را به صورت مشترک با آرتور زیوبا هم‌باشگاهی‌اش به‌دست آورد تا دومین ایرانی‌ای باشد که در لیگ‌های معتبر اروپایی به این مهم دست یافته است.

آزمون که در این دیدار روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته و تیمش یک بر صفر از حریف عقب بود، از آغاز نیمه دوم به بازی آمد و با زدن گل برتری زنیت سنت‌پترزبورگ آقای گل لیگ برتر روسیه شد.

آزمون که تعداد پنالتی‌ها و دقایق بازی‌اش کمتر از آرتور زیوبا بود، در نهایت آقای گل لیگ روسیه شد و کفش طلای مسابقات کسب کرد؛ ضمن اینکه او با دادن ۸ پاس گل در این فصل به صورت مشترک در رده سوم بهترین پاسورهای لیگ روسیه قرار گرفت.

پیشنهادهای مختلف از تیم‌های معتبر اروپایی در لیگ‌های ایتالیا و انگلستان، از میلان و ناپولی و لاتزیو گرفته تا آرسنال و حتی لیورپول به سردار آزمون می‌تواند او را به‌عنوان گران قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل کند.

این اولین بار نبود که یک ایرانی به مقام آقای گلی لیگ های معتبر اروپائی دست پیدا می‌کند. دو سال قبل و در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بال راست تیم ملی، علیرضا جهانبخش در تیم آلکمار و در لیگ هلند با زدن ۲۱ گل و در حالی که نزدیک‌ترین رقیب او بیورن یانسن مهاجم دن‌هاگ ۱۹ گل زده بود، به آقای گلی لیگ اردیویسه هلند دست یافت. جهانبخش در آن فصل همانند آزمون علاوه بر کسب آقای گلی لیگ هلند با دادن ۱۲ پاس گل در رده سوم برترین پاسورهای لیگ هلند قرار گرفت تا با انتقال به برایتون انگلستان بزرگترین نقل و انتقال تاریخ فوتبال ایران را رقم بزند.

افتخارات نسل جدید فوتبال ایران به این دو آقای گلی ختم نمی‌شود. مهدی طارمی، مهاجم ریو آوه که در تیم ملی و در بال چپ خط جلوی تیم ملی مثلث جهانبخش و آزمون را تکمیل می‌کند، این روزها و قبل از آغاز هفته آخر لیگ پرتغال با زدن ۱۶ گل به‌دنبال پیزی از بنفیکا با ۱۸ گل زده و پائولینهو از براگا با ۱۷ گل و کارلوس وینیسوس از بنفیکا با ۱۷ گل زده قرار گرفته است، تا افتخار ایرانی‌ها را در دو سال گذشته به عدد سه برساند.

ریو آوه از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب در خانه بواویستا به میدان خواهد رفت تا طارمی در صورت خلق معجزه هت‌تریک، کاری که جهانبخش در شب آخر لیگ هلند برابر تیم زوله کرد را انجام دهد و نه تنها به آقای گلی لیگ پرتغال دست یابد، بلکه هت‌تریک ایرانی‌ها را در به‌دست آوردن آقای گلی لیگ‌های اروپایی کامل کند.

طارمی که علاوه بر ۱۶ گل زده، با گرفتن ۷ پنالتی یکی از موثرترین بازیکنان لیگ پرتغال است، گفته می‌شود از هر سه تیم مطرح این کشور و مارسی فرانسه پیشنهاد دارد تا فوتبال ایران به نسل جدید و جوان فوتبالیست‌های خود افتخار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر چقد هم خوب باشن من بعید میدونم با این سرمربی بریم جام جهانی

    • SANSOR Gi

      طارومی کلا تعطیله
      خخخخخخخخخخ

    • SANSOR Gi

      طارمی خخخخخخ
      درست شنیدم طارمی خخخخخخخخ
      بابا ول کن سر به سر نزار
      مگه میشه کسی که قبلاً لنگ پوش بوده و پماد می‌خورده تا آنجا نسوزد قهرمان شود محال است
      خخخخخخخخخخ

    • علی تالشی

      با احترام به نسل جدید ولی.....
      اگر دایی ، مهدوی کیا ، کریم باقری ،عزیزی ،هاشمیان و علی کریمی و........
      خیلی های دیگه از تیم ملی در چنین لیگ هایی بازی میکردن الان آقای گلی ایران با این عزیزان دو رقمی بود ..
      هرچند از لحاظ فوتبالی خیلی خیلی از کره ، ژاپن ، استرالیا عقب هستیم .. و از لحاظ امکانات از این کشور های نام برده وخصوصاً از عرب ها خیلی عقب هستیم..

    • علی گیلانی

      اگر دایی در چنین لیگهایی توپ میزد
      همه ساله آقای گل میشد!!!!!

    • علی بیلمز

      امسال هاشمیان دایی مهدوی کیا
      و غزال تیزپا در چنین لیگ هایی
      همه ساله آقای گل میشدند

    • علی گیلاخانی( هردشت شمالی لیسار تالش)

      با احترام به نسل جدید
      بازی در بایرن ، هرتا ، هامبورگ ، شالکه ، بوخوم و... کجا
      و لیگ پرتقال ، روسیه ، هلند ،بلژیک ، اتریش ، و....کجا
      اگر امثال شهریار ، جادوگر ، هلی کوپتر ، موشک و
      غزال تیز پا در این لیگ های تقریباً هم سطح با لیگ برتر
      خودمان فوتبال بازی می کردند دهها آقای گلی می آوردند؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این چه مقایسه ای است بازی کردن در لیگ های درجه یک را با درجه سه مقایسه کردن واقعا جفا به بازیکنان دهه های ۸۰ و ۹۰ است . لیگ های روسیه پرتقال یا بلژیک درجه سه هم محسوب نمی شوند بیخودی جو ندهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج