۱۰۱۹۱۷۹
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

هشدار دادستان تهران به متخلفان ارزی

دادستان تهران گفت: راجع به ارزهای حاصل از صادرات، بانک مرکزی در طی دو مرحله دو لیست جداگانه به قوه قضاییه ارسال کرده که مجموعا ۲۵۰ نفر از کسانیکه از صادرکنندگان کالا بودند، ارز آن‌ها را به چرخه اقتصادی برنگردانند.

ایسنا: دادستان تهران گفت: راجع به ارزهای حاصل از صادرات، بانک مرکزی در طی دو مرحله دو لیست جداگانه به قوه قضاییه ارسال کرده که مجموعا ۲۵۰ نفر از کسانیکه از صادرکنندگان کالا بودند، ارز آن‌ها را به چرخه اقتصادی برنگردانند.

علی القاصی دربخش خبری ۲۱ گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در حوزه نظام ارزی با آن مواجه هستیم مربوط به تعهدات ارزی حاصل از کالاهایی است که ارز آن ها به چرخه اقتصادی کشور بازنگشته است.

وی افزود: راجع به ارزهای حاصل از صادرات، بانک مرکزی در طی دو مرحله دو لیست جداگانه به قوه قضاییه ارسال کرده است که مجموعا ۲۵۰ نفر از کسانیکه از صادرکنندگان کالا بودند، ارز آن‌ها را به چرخه اقتصادی برنگردانند.

دادستان تهران افزود: لیست اول که یکصد و پنجاه نفر بودند را بلافاصله در دستور کار بازپرسی قرار دادیم. اقدامات خوبی در جهت تکمیل تحقیقات و شناسایی و اطلاعات آنها صورت گرفت. در همان مرحله بازپرسی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از این ارزها رفع تعهد شد و برگشت.

القاصی ادامه داد: راجع به کسانیکه ارزها را برنگردانند مسیر قضایی را طی کردیم و با صدور کیفرخواست، پرونده آن ها در دادگاه های ویژه رسیدگی و احکام بسیار خوبی در مورد این افراد صادر شد.

وی گفت: تعدادی که از آن ۱۵۰ نفر باقی مانده، به لحاظ اینکه اطلاعات ناقص بوده و مکاتباتی که با بانک مرکزی داشتیم، در حال تحقیقات هستیم.

دادستان تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر تخلف محرز شود قانون چه پیش بینی هایی انجام داده است، گفت: کمیته ویژه ای از نهادهای مختلف برای پیگیری و استرداد این ارزهای حاصل از صادرات تشکیل دادیم در این کمیته تمهیدات خوبی پیش بینی شده است که به این افراد در ضرب الاجلی که تعیین شده مراجعه کرده و ارز را برگردانند.

وی افزود: بر اساس لیستی که بانک مرکزی اعلام کرده به صورت پیامکی اطلاع داده شد که مراجعه کنند و خودشان ارز را برگردانند.

القاصی گفت: مجموع تعهداتی که حاصل از صادرات رفع تعهد ارزی نشده حدود ۲۵ میلیارد است.

وی افزود: مجموع تعهد ۲۵۰ نفری که به قوه قضاییه معرفی شده اند ۶.۸ میلیارد است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون در مرحله بازپرسی بازگرداندیم و در تیرماه نیز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون بازگشت. چه ۲۵۰ نفر که بانک مرکزی اعلام کرده و چه کسانی که هنوز به ما اعلام نکردند خودشان مراجعه کنند قطعا با رجوع خودشان مسئولیت قانونی از آن‌ها برداشته می‌شود. در غیر این صورت مسئولیت قانونی متوجه آن‌ها خواهد شد و اسامی آنها هم اعلام می‌شود.

القاصی در پایان گفت: اگر ارزها را برنگردانند اتهام این افراد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور است که جرم بسیار سنگینی است و رسیدگی به جرم آن‌ها در دادگاه‌های علنی است.

هشدار دادستان تهران به متخلفان ارزی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول قوه‌قضاییه ودولت کسانی را پی گیری کنند که ارز نقد با قیمت پایین 4200تومن از دولت گرفتن برای واردات کالا های اساسی ولی را سند سازی گمرک هیچ کالایی وارد نکردن واگر هم به مقدار خیلی کم وارد کردن با قیمت دولار بازار آزاد به مردم فروختن آنها را محاکمه کند یعنی اول نقد را بگیرد بعد برود دنبال نسیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج