۱۰۱۹۸۰۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

کسی سومین آقای گل ایرانی در اروپا را ندید

رقابت‌های لیگ آذربایجان در این فصل با قهرمانی قره‌باغ به‌پایان رسید و این تیم برای هشتمین‌بار فاتح این رقابت‌ها شد و جواز حضور درمرحله نخست انتخابی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ آذربایجان در این فصل با قهرمانی قره‌باغ به‌پایان رسید و این تیم برای هشتمین‌بار فاتح این رقابت‌ها شد و جواز حضور درمرحله نخست انتخابی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. در این فصل مسابقات چهار بازیکن ایرانی نیز در این لیگ حضور داشتند که نام پیمان بابایی، مهاجم سابق ماشین‌سازی تبریز بیش از بقیه شنیده شد. او درپایان توانست با هفت گل و درکنار سه بازیکن دیگر عنوان آقای گلی این لیگ اروپایی را کسب کند. به این ترتیب درکنار علیرضا جهانبخش و سردار آزمون که در هلند و روسیه آقای گل شدند باید بابایی را هم سومین بازیکن ایرانی نامید که توانسته در فوتبال اروپا آقای گل شود و شاید به این دلیل که لیگ آذربایجان از قدرت بالایی برخوردار نیست این مساله دیده نشده است.

در لیگ هشت تیمی آذربایجان تیم‌ها به‌دلیل تعداد کم باشگاه‌های حاضر در مسابقات چهاربار به‌مصاف هم می‌روند و درنهایت در پایان ۲۸ هفته، تیم قهرمان معرفی می‌شود. امسال اما به‌دلیل شیوع کرونا مسابقات در هفته بیستم تعطیل شد و فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفت لیگ این کشور ادامه پیدا نکند و رتبه تیم‌ها در پایان فصل براساس جدولی که در پایان ۲۰ هفته وجود داشت، مشخص شد. به این ترتیب قره‌باغ بر سکوی قهرمانی ایستاد و سه تیم نفتچی باکو، کسلا و سومقاییت در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند و راهی دور انتخابی لیگ اروپا شدند.

عملکرد تاریخی با درخشش دو ایرانی

سومقاییت در این فصل دو بازیکن ایرانی در اختیار داشت. پیمان بابایی درنهایت عنوان آقای گلی لیگ را کسب کرد و مهدی شریفی، مهاجم سابق تراکتور، سپاهان و پرسپولیس پس از فصلی ناموفق از جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ جدا شد و به آذربایجان رفت تا فوتبالش را در این کشور پیگیری کند. شریفی عملکرد چندان بدی در تیم جدیدش نداشت و درنهایت با پنج گل و یک پاس گل به‌کارش در این فصل پایان داد. بابایی بیشتر از شریفی مورد استفاده آیخان عباسوف، سرمربی تیم قرار گرفت و در ۱۹ بازی این فصل توانست هفت‌بار برای تیمش گلزنی کند و نقش مهمی در بهترین رتبه تاریخ تیمش در لیگ آذربایجان داشته باشد. این دو بازیکن در پایان فصل قراردادشان با این باشگاه به‌پایان می‌رسد و هنوز مشخص نیست که آیا در فصل بعد در این تیم حضور خواهند داشت یا نه. هرچند اخباری از علاقه تراکتور تبریز به جذب این مهاجم شنیده می‌شود.

جواز لیگ اروپا برای یاران نریمان‌جهان

سامان نریمان‌جهان، مهاجم سابق تراکتور و پرسپولیس دیگر بازیکن ایرانی این لیگ بود که در نفتچی باکو توپ می‌زد. نریمان‌جهان که در نیم‌فصل از ماشین‌سازی جدا شد و به نفتچی پیوست تا پیش از تعطیلی لیگ در هر ۶ بازی نایب قهرمان این فصل لیگ به‌میدان رفت و با یک گل و دو پاس گل آمار قابل‌قبولی از خود به‌جا گذاشت. تیم او در پایان فصل و درحالی‌که هشت امتیاز با قره‌باغ صدرنشین فاصله داشت در جایگاه دوم قرار گرفت و البته شاید اگر هشت هفته باقی‌مانده لیگ برگزار می‌شد، می‌توانستند این فاصله را جبران کنند. نفتچی پیش از تعطیلی رقابت‌های لیگ روند خوبی در مسابقات داشت و در ۶ بازی آخر خود با نریمان‌جهان سه برد و سه تساوی کسب کرد و بدون شکست بود.

پیمان کشاورز، مدافع ۲۴ ساله که سابقه حضور در تراکتور، ماشین‌سازی و گسترش را در کارنامه دارد دیگر بازیکن ایرانی حاضر در این مسابقات بود که درنهایت تیمش در رتبه هفتم قرار گرفت. کشاورز پس از نیم‌فصل حضور در سومقاییت مدتی بدون تیم بود و در نیم‌فصل به سابایل پیوست. او تنها در دو بازی نخست در ترکیب این تیم حضور داشت و پس از آن در فهرست سابایل قرار نگرفت و درنهایت‌ این تیم با ۲۰ امتیاز در رده ماقبل آخر قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صنعتیم

      همون بهتر که ندیدیم.یه بازیکن گمنام پول پرست تو یه تیم گمنام و یه کشور و لیگ بی کیفیت اخه لیگ هفت تیمی ؟؟؟

    • سهند

      چشاشون کوره

    • سهند

      جز پوکر فساد چیز دیگه ای نمیبینن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج