۱۰۱۹۹۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دارو در نیمه اول امسال گران نمی شود

معاون نظارت سازمان غذا و دارو در مورد قیمت داروهای تولید داخل در سال جاری، گفت: در نیمه اول سال هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

خبرگزاری مهر: معاون نظارت سازمان غذا و دارو در مورد قیمت داروهای تولید داخل در سال جاری، گفت: در نیمه اول سال هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

دکتر اکبر عبداللهی اظهار داشت: از لحاظ تعداد پروانه داروهای ثبت شده باید گفت که در فهرست دارویی کشور حدود ۲ هزار فرمول دارویی وجود دارد که این ۲ هزار فرمول در تولید داخل در قالب بالای ۴ هزار پروانه ساخت نمود پیدا می کند و در واردات نیز حدود ۲ هزار آیتم وارداتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تفاهم نامه هایی را با سازمانهای مختلف داشتیم اظهار داشت: در سال گذشته با تفاهم نامه ای که با وزارت رفاه داشتیم تقریبا تمامی داروهایی که مشمول بیمه هم نبودند به صورت ۵۰ درصد پوشش داده شدند که خوشبختانه در سالجاری و با توجه به منابع حاصل از هدفمندی، پوشش بیمه ای گسترده تر و بهتر خواهد شد که مقدمات این کار از چند ماه پیش شروع شده و کارگروههایی نیز در این زمینه تشکیل شده است.

معاون نظارت سازمان غذا و دارو در مورد تجهیزات پزشکی نیز گفت: قوانین مشخصی برای قیمت گذاری تجهیزات پزشکی وجود ندارد و وزارت بهداشت برای کنترل قیمت تجهیزات پزشکی درخواستی را به هیئت دولت فرستاده تا بتواند قیمت تجهیزات پزشکی را کنترل نماید.

عبداللهی در پایان گفت: در راستای هدفمندی یارانه ها قیمت ۳ گروه اصلی تجهیزات پزشکی ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت که این کاهش قیمت در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج