۱۰۲۰۷۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پرمهره‌ترین تیم تاریخ استقلال به حقش رسید

امروز هفتم مردادماه روزی است که استقلال برای دومین بار قهرمان آسیا شد و این تیم را به پرافتخارترین تیم ایرانی در ادوار این رقابت ها رساند.

ورزش سه: استقلال نماینده ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۶۹ بود ؛رقابت هائی که برای آنها در مرداد ۶۹شروع شد و در مرداد ۷۰با قهرمانی به پایان رسید تا این تیم برای دومین بار به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسد و افتخاری ابدی برای باشگاه و هواداران بدست آورد .

تیم پر ستاره آن سال های استقلال با سرمربیگری مرحوم منصورخان پورحیدری پرشکوه ترین روزهای تاریخ استقلال را برای این تیم و فوتبال ایران رقم زد .آنها در خرداد ۶۹ با شکست پرسپولیس در فینال لیگ قدس به قهرمانی ایران دست یافتند و نماینده کشورمان در رقابت های باشگاه های آسیا شدند. در مرحله اول این رقابت ها که در مرداد ۶۹ برگزار شد،دو بازی رفت و برگشت برابر السد قطر برگزار کردند.در قطر و در برابر السد که دو سال قبل از آن قهرمان باشگاه های آسیا شده بود یک بر یک مساوی کردند.

السد از دو مهره ایرانی استفاده می کرد،مجید نامجومطلق بازیکن سابق استقلال و ابراهیم قاسمپور دو مهره تیم السد بودند که قاسمپور به عنوان لیبرو و نامجو مطلق به عنوان هافبک در این تیم بازی می کردند.گل استقلال را در شروع بازی صمد مرفاوی به ثمر رساند و در ادامه السد با گلزنی نامجو مطلق نتیجه را برابر کرد تا نبرد تهران چهره تیم صعود کننده را مشخص کند .در ورزشگاه آزادی تهران و در گرمای مرداد ماه مرفاوی این بار در اواخر بازی گل برتری استقلال را به ثمر رساند تا استقلال به مرحله گروهی این رقابت ها صعود کند.

ادامه رقابت ها به دلیل حمله کشور عراق و صدام به کویت بعد از یک سال و در مرداد ۷۰برگزار شد, درفاصله این رقابت ها و در مهرماه ۶۹ تیم ملی ایران با سرمربیگری علی پروین و با ترکیبی که بیشتر آن ها را بازیکنان استقلال تشکیل می داند قهرمان بازی های آسیائی پکن شد تا استقلالی ها تیم ملی قبل از قهرمانی این تیم در آسیا با تیم ملی نیز لذت قهرمانی در آسیا را بچشند.

شهر داکا بنگلادش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان مرحله نهائی رقابت ها که در دو گروه چهار تیمی قرار بود برگزار شود انتخاب شد.تیم الرشید عراق که در مرحله مقدماتی جواز شرکت در مرحله نهائی را کسب کرده بود از دور رقابت ها کنار کشید تا مرحله گروهی برای انتخاب تیم های نیمه نهائی در دوگروه سه تیمی و چهارتیمی برگزار شود.استقلال در این مرحله در بازی اول تیم ۲۵آوریل کره شمالی را با دو گل عباس سرخاب و عبدالصمد مرفاوی با نتیجه دو بریک شکست داد.آنها در بازی دوم خود در برابر بانک بانکوک تایلند با دو گل نیمه اول عبدالصمد مرفاوی به پیروزی رسیدند تا با کسب تساوی برابر محمدان بنگلادش نماینده میزبان رقابت ها که با گلزنی رضا نعلچگر همراه بود به عنوان تیم اول گروه به مرحله نیمه نهائی رقابت ها صعود کنند.

استقلال در مرحله نیمه نهائی برابر پلیتاجایا نماینده کشور اندونزی قرار گرفت و با دو گل عباس سرخاب در دقیقه ۲۱و شاهرخ بیانی در دقیقه ۲۵ این تیم را شکست داد و به فینال رقابت ها راه یافت .گل اول استقلال که با ضربه سر سرخاب به ثمر رسید به عنوان زیباترین گل رقابت ها انتخاب شد.ضربه سر شیرجه ای سرخاب در حالی که پشت به دروازه و رو به طرف دروازه استقلال شیرجه زده بود و با چرخش زیبای سر همراه بود یکی از زیباترین گلهای تاریخ این رقابت ها می باشد. گل دوم این تیم نیز با فرار شاهرخ بیانی از تله آفساید و ضربه رو پای او به تور کناری دروازه زیبائی های خودش را به همراه داشت .

دیگر تیم فینالیست لیائونینگ چین بود که در مرحله نیمه نهائی موفق شده بود نماینده کره شمالی را با سه گل از پیش روی بردارد.

دیدار فینال روز هفتم مرداد سال ۷۰و در ورشگاه ملی بنگلادش در داکا بین استقلال و لیائونینگ چین برگزار شد و استقلال توانست با دو گل رضا حسن زاده در دقیقه ۲۲و عبدالصمد مرفاوی در دقیقه ۷۶نماینده کشور چین را دو بریک شکست دهد و برای دومین بار قهرمان جام باشگاه های آسیا شود.

احمدرضا عابدزاده به عنوان بهترین دروازه بان رقابت ها ،مجید نامجو مطلق که در فصل نقل وانتقالات به استقلال بازگشته بود به عنوان تکنیکی ترین بازیکن مسابقات ، عبدالصمد مرفاوی با شش گل زده به عنوان آقای گل رقابت ها و عباس سرخاب به عنوان بهترین بازیکن رقابت ها انتخاب شدند تا استقلال علاوه بر مقام قهرمانی تمامی جوایز آن دوره رقابت های جام باشگاه های اسیا را درو کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بچه اهواز

      العین امارات ۶
      استقلال تهران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج