۱۰۲۱۶۰۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره ایمنی گله‌ای

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت درباره هر گونه تلاش از سوی کشورها برای ایجاد ایمنی گله‌ای در برابر ویروس کرونا هشدار داد.

خبرگزاری فارس: سازمان جهانی بهداشت مقام‌های دولتی را از تلاش برای ایجاد ایمنی گله‌ای در برابر بیماری «کووید-۱۹» برحذر داشت.

به نوشته پایگاه سی‌ان‌بی‌سی، «مایک رایان»، از مقام‌های ارشد سازمان جهانی بهداشت گفته ایجاد ایمنی گله‌ای باعث اشباع بیمارستان‌ها شده و مرگ عده زیادی را به همراه خواهد داشت.

متخصصان بیماری‌های همه‌گیر، ایجاد مصونیت گله‌ای را یکی از روش‌های مهار یک ویروس می‌دانند. از نظر آنها هنگامی که پادتن لازم برای مبارزه با این ویروس در بدن تعداد زیادی از افراد وجود داشته باشد ویروس میزبان جدیدی نخواهد داشت و قادر به شیوع نخواهد بود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره ایمنی گله‌ای

مایک رایان گفت از نظر اکثر دانشمندان رسیدن به مرحله مصونیت گله‌ای مستلزم این است که در بدن بین ۶۰ تا ۸۰ درصد جمعیت پادتن‌های طبیعی برای مبارزه با ویروس وجود داشته باشد.

او گفت: «این عدد هر چیزی که باشد، ما به هیچ عنوان در نقطه نزدیک به آن قرار نداریم و این یعنی اینکه رسیدن به چنین مرحله‌ای مستلزم این است که ویروس فرصت زیادی برای کشتن مردم خواهد داشت.»

مایک رایان تأکید کرد منتظر ماندن برای اینکه ایمنی گله‌ای اتفاق بیفتد خطرناک است. او خاطرنشان کرد: «این ایده که گفته شود ما به مصونیت گله‌ای خواهیم رسید از یک نظر در برابر کنترل بیماری قرار دارد. چون اگر قرار باشد کسی بگوید لازم است ما به ایمنی ۷۰ درصد برسیم و باید اجازه بدهیم ویروس منتشر شود تا به ۷۰ درصد برسد، مشخص است که نتیجه چه خواهد بود. بیمارستان‌ها اشباع می‌شوند و آدم‌های زیادی می‌میرند.»

وی اضافه کرد: «حتی اگر افراد بر اثر این بیماری جانشان را از دست ندهند، باز هم مشکلات طولانی‌مدت ایجاد خواهد شد. هر کسی که بیماران مبتلا به کووید شدید را دیده باشد متوجه خواهد شد که این یک بیماری شدید است که بسیاری از ارگان‌های بدن اعم از سیستم قلبی-عروقی و سیستم عصبی را درگیر می‌کند. درباره موارد خفیف‌تر هم باید فرض را بر این بگیریم که فرایند مشابهی در سطحی خفیف‌تر اتفاق می‌افتد.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» از دست داده‌اند، امروز (پنجشنبه) به ۶۷۰ هزار نفر رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایمنی جمعی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج