جاباما
۱۰۲۲۸۱۴
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

توضیح درباره معرفی وزیر پیشنهادی صنعت

معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی صمت (صنعت، معدن و تجارت) به زودی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.

خبرگزاری ایرنا: معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی صمت (صنعت، معدن و تجارت) به زودی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.

حسینعلی امیری درباره ادعای برخی رسانه‌ها که گفته اند دولت اراده‌ای برای تعیین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ندارد و حتی معرفی وزیر را منوط به تشکیل وزارت بازرگانی کرده است، افزود: قانون اساسی به رییس جمهور اجازه می‌دهد که چنانچه وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه برای آن وزارتخانه سرپرست منصوب کند. بعد از تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس جمهور مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه مذکور منصوب کرد.

وی ادامه داد: دولت راجع به وزارتخانه مذکور در فرجه قانونی است، تذکر دهندگان اگر اندکی صبوری کنند انشالله وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صنعت،معدن و تجارت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.

امیری یادآور شد: البته دولت، قبل از تشکیل دولت دوازدهم لایحه اصلاح ساختار دولت را به مجلس دهم ارایه کرد که یکی از موارد، تفکیک وزارت صنعت،معدن و تجارت بود و دولت معتقد است تشکیل وزارت بازرگانی می‌توانست خیلی از مشکلات موجود را حل کند که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: در هر حال رییس جمهور تابع قانون است چنانچه مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی که در شرایط تحریم ضروری است رای دهد که مورد خواست و تاکید دولت است دو وزیر و در غیر این صورت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.

رییس جمهوری در ۲۲ اردیبهشت حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد، بر طبق قانون رییس جمهوری می بایست ظرف سه ماه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه این هفته مجلس در تذکر برخی از نمایندگان در خصوص معرفی نشدن وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع انتخاب وزیر برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از شورای نگهبان اعاده شده و دولت باید طبق قانون در زمان مشخص وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بشین تابیادهمش دروغ

    • بدون نام

      وزرای بی عرضه

    • بدون نام

      نباشه بهتر وزیری که نتونه ماشین وارد کشور کنه دیگه چرا بشە وزیر پول مفت بخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج