۱۰۲۳۰۵۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیسِ یحیی، رکورد‌های برانکو را هم می‌شکند

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید در فوتبال چیزی مشخص نیست اما این پرسپولیس پتانسیل خیلی بالایی دارد و می تواند در آسیا هم کارهای بزرگی را انجام دهد.

خبرورزشی: مجتبی محرمی مدافع چپ درخشان پرسپولیس در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که موفق شده جام‌های زیادی با این تیم کسب کند، بر این موضوع تأکید دارد که قهرمانی و رکوردشکنی برای پرسپولیس فعلی امری عادی شده است. محرمی پیشنهاد داده در جشن قهرمانی جمعه شب سرخ‌ها، مسئولان باشگاه از تعدادی از پیشکسوتان نامدار باشگاه دعوت کنند تا کنار تیم محبوب‌شان باشند.

آقا مجتبی به نظر شما پرسپولیس می‌تواند رکورد قهرمانی‌های برانکو را بشکند؟

در ابتدا دوست دارم که قهرمانی پرسپولیس و مهم‌تر از آن پوکر استثنایی را به همه هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس تبریک بگویم. چند وقت پیش هم من در مصاحبه‌ به شما گفته بودم که این پرسپولیس پنج شش هفته مانده به پایان لیگ قهرمان می‌شود و دیدید که همین طور هم شد. برای چنین تیمی با شخصیت قهرمانی، رکوردشکنی کار محال و نشدنی نیست.

از همین رو با قاطعیت می‌گویم که پرسپولیس یحیی می‌تواند حتی رکورد قهرمانی‌های برانکو را هم بشکند. در ابتدا پرسپولیس با توجه به سه بازی باقیمانده تا پایان فصل رکورد ۶۶ امتیاز پرسپولیس زمان برانکو در لیگ شانزدهم را می‌شکند و بعد هم با کسب جام حذفی و سوپرجام و موفقیت‌های دیگر حتی رکوردهای برانکو را هم یکی یکی خواهد شکست. رکوردشکنی پس از کسب قهرمانی‌های متوالی برای پرسپولیس فعلی به نوعی عادت تبدیل شده! البته در سه بازی باقیمانده و از آن‌جا که قهرمانی پرسپولیس محرز شده است همه چیز بستگی به نظر سرمربی پرسپولیس دارد که بخواهد تیمش را با ترکیب اصلی به مصاف حریفان بفرستد یا این‌که پرسپولیس را با تلفیقی از بازیکنان جوان و کمتر بازی کرده با بازیکنان اصلی به میدان بفرستد.

جشن قهرمانی پرسپولیس هم بعد از بازی با ذوب‌آهن به شکل مظلومانه بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

بالاخره ما در کشورهای دیگر نظیر اسپانیا، آلمان و ایتالیا هم دیدیم که جشن قهرمانی در شرایط کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار شد به همین دلیل چاره‌ای نیست جشن قهرمانی را بدون حضور تماشاگر یا با حضور تعداد کمی از پیشکسوتان پرافتخار پرسپولیس نظیر علی پروین، محمود خوردبین و چند تن دیگر از زحمتکشان باشگاه و مسئولان برگزار کرد.

پرسپولیس فعلی می‌تواند به حسرت قهرمان نشدن در آسیا پایان دهد؟

در فوتبال چیزی مشخص نیست اما پرسپولیس یحیی پتانسیل خیلی بالایی دارد و می تواند در آسیا هم کارهای بزرگی را انجام دهد. هر چند که با متمرکز شدن بازی‌ها در قطر ظلم بزرگی در حق پرهوادارترین تیم آسیا یعنی پرسپولیس شد. حالا پرسپولیس مجبور است به جای آن‌که در ورزشگاه آزادی و مقابل دیدگان ۱۰۰هزار هوادار و حمایت آن‌ها به مصاف الدحیل و بقیه حریفان برود باید در قطر رودرروی تیم‌های هم‌گروه قرار بگیرد. با این وجود من به پرسپولیس قهرمان و پوکرباز ایمان دارم و معتقدم تیم فعلی می‌تواند در آسیا دست به کارهای بزرگ بزند و حتی عنوان قهرمانی را هم کسب کند و طلسم قهرمان نشدن در لیگ قهرمانان آسیا را هم بشکند.

در مورد اقدام اخیر افشین پیروانی که در هر تمرین از یک پیشکسوت پرسپولیس دعوت به عمل می‌آورد، چه نظری دارید؟

اقدام افشین فکر و ایده‌ای بسیار خوب است و من واقعاً لذت بردم که بزرگانی مثل حسین کلانی و محمود خوردبین و چند تن از بزرگان دیگر پرسپولیس به محل تمرین دعوت شده بودند و امیدوارم این کار زیبا باز هم ادامه داشته باشد چون پیشکسوتان و هواداران سرمایه‌های اصلی تیم محسوب می‌شوند.

آقا مجتبی خودتان هم از جام‌هایی که با پرسپولیس بالای سر بردید حرف بزنید.

من با پرسپولیس قهرمانی‌های متعددی را کسب کردم اما دوره ما جامی وجود نداشت که به ما بدهند و به قولی مفرغ بود که از امیریه هم آن را تهیه می‌کردند.

در پرسپولیس لیگ نوزدهم عملکرد کدام بازیکن را بیشتر پسندیدید و آن را ستاره پرسپولیس می‌دانید؟

من واقعاً در تیم پرسپولیس قهرمان نمی‌توانم از یک بازیکن خاص به عنوان ستاره تیم نام ببرم چون در این تیم از دروازه‌بان بگیرید تا مهاجم همه خوب و ستاره بودند. در واقع قدرت تیمی پرسپولیس بود که این تیم را به عنوان قهرمانی رساند.

بعد از رفتن بیرانوند به نظر رادو به تنهایی قادر نیست که در جام‌های مختلف قدرت سنگر پرسپولیس را تضمین کند.

متأسفانه وزارت ورزش قانونی را تصویب کرد که فقط برای پرسپولیس و استقلال جذب دروازه‌بان و بازیکن خارجی دیگر را ممنوع اعلام کرد. در حالی که برای بقیه تیم‌ها چنین محدودیتی وجود ندارد اما با وجود تصمیم بدی که گرفته شد، بازهم اعتقاد دارم که دروازه‌بان‌های خوب ایرانی دیگری هم وجود دارند که می‌توانند با رادو دروازه پرسپولیس را به خوبی بیمه کنند. در زمان خود ما هم که بهروز سلطانی و وحید قلیچ به شکل همزمان در تیم پرسپولیس حضور داشتند و به صلاحدید علی آقا هر کدام‌شان که آماده‌تر بود برای پرسپولیس بازی می‌کرد.

از پرسپولیس جدا شویم و به تیم ملی بپردازیم برای بازی‌های سخت تیم ملی و صعودمان به مرحله بعد چقدر امیدوارید؟

تیم ملی ما برای صعود به مرحله بعد کار دشواری را پیش رو دارد چون ما نیاز داریم که در هر چهار دیدار به پیروزی برسیم؛ موضوعی که به تیم ما استرس وارد می‌کند اما این استرس در بقیه تیم‌ها خیلی کمتر از ما است. از طرف دیگر بازی‌های خانگی ما هم بدون تماشاگر برگزار می‌شود. نعمت بزرگی که ما در بازی‌های خانگی‌مان از وجود آن محروم هستیم. تماشاگرانی که ما همیشه می‌گفتیم با بازی خوب خودمان و قوت قلب آن‌ها توپ درون دروازه حریفان قرار می‌گیرد.

با این وجود سردار آزمون و مهدی طارمی را داریم که هر دو آقای گل‌های کشورهای روسیه و پرتغال بودند پس ما با وجود چنین بازیکنانی که در تیم‌مان تعدادشان کم نیست می‌توانیم صعودمان را ممکن سازیم و با هدایت اسکوچیچ مربی آشنا به همه مسائل فنی و روحی- روانی فوتبال ما، به مرحله بعدی صعود کنیم. شخصاً با وجود طارمی، سردار و جهانبخش و بقیه ستاره‌هایمان خیلی به صعود تیم ملی کشورمان‌ امیدوار هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقیقت تلخه

      هههه، خخخخخ. نه برانکو و نه یحیی کاره ای نبودند و نیستند. دست وپای بقیه را ببندی بیندازی جلوی سوگلی ، این که مسابقه نیست ،سناریوی از پیش نوشته

    • شیراز...

      اره لنگی ها باکمک وزارت ورزش شایدبتونه چندتا رکرددیگه بزنه اگراگراگریه دوتابس دیگه بزنی دیگه حتمی میشه خخخخ

    • بدون نام

      البته باکمک بابامسعود

    • ماسک بزنیم

      آدمو برق بگیره ، جو نگیره

    • پدرام

      با بابا مسعود رکوردهای کلوپ راهم می شکنه.
      هربازی اشانتیون یک پنالتی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج