جاباما
۱۰۲۳۰۶۲
۲۱ نظر
۵۰۸۲
۲۱ نظر
۵۰۸۲
پ

آیا نیش زنبور، واقعا حریف کرونا می‌شود؟

پرفسور عظیم اکبرزاده متخصص بیوشیمی بالینی ادعا کرد تاکنون هیچ یک از زنبورداران مبتلا به کرونا نشده‌اند و علت این مصونیت نیش زنبور عسل است. اما جزئیات این ادعا چه بود و دیگر کارشناسان در این‌باره چه نظری دارند؟

برترین‌ها: مثل اغلب اوقات جنجال از یک مصاحبه تلویزیونی شروع شد. پرفسور عظیم اکبرزاده خیاوی متخصص بیوشیمی بالینی ادعا کرد تاکنون هیچ یک از زنبورداران مبتلا به کرونا نشده‌اند و علت این مصونیت نیش زنبور عسل است. اما جزئیات این ادعا چه بود و دیگر کارشناسان در این‌باره چه نظری دارند؟

آیا نیش زنبور، واقعا حریف کرونا می‌شود؟

پرفسور عظیم اکبرزاده خیاوی متخصص بیوشیمی بالینی درباره تأثیر زهر زنبور عسل بر درمان کرونا، ادعا کرد با زهر زنبور عسل می‌توان کرونا را درمان کرد. در بعضی شهر‌ها مانند مشکین‌شهر و اردبیل هیچ کندوداری کرونا نگرفته است.

براساس آزمایشی که با همکاری یکی از دانشجویان خود انجام داده‌ام مشاهده شد با تزریق زهر زنبور به یک بیمار حاد کرونایی، این فرد پس از یک روز کاملاً بهبود یافت و با تزریق زهر زنبور عسل در زانو، می‌توان کرونا را درمان کرد.

او گفت: من حتی فرمول واکسن زهر زنبور عسل را برای ویروس کرونا آورده‌ام. از شمال کره زمین تا جنوب کشور بدانند واکسن هم نمی‌تواند برای از بین رفتن ویروس کرونا موثر باشد بلکه تنها نیش زنبور عسل این قابلیت را دارد. اگر حدود یک ماه زهر نیش زنبور را به کارشناسان ما بدهید می‌توانند داروی مناسب این ویروس منحوس را کشف کنند. باید بدانید این دارو هیچ عارضه‌ای هم ندارد و حتی می‌تواند راه‌حلی برای رفع بیماری حاد تنفسی باشد.

مردم را به اشتباه نیندازیم!

با این حال مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا درباره زهر زنبور عسل و تاثیر آن روی ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر موضوع تاثیر زهر زنبور عسل بر ویروس کرونا قطعی نیست و هنوز اطلاع و مقاله‌ای در این‌باره بیرون نیامده است.

او گفت: البته شاید این موضوع مقاله و مطالعات خود پرفسور اکبرزاده باشد که هنوز درباره آن به قطعیت با ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت صحبتی نشده است. پس لطفاً مردم به اشتباه سمت این اطلاعات نروند تا موارد این چنینی بررسی دقیق شود.

آیا نیش زنبور، واقعا حریف کرونا می‌شود؟

کامران ملک‌پور، روزنامه‌نگار در رشته توئیتی در این‌باره نوشت:

استفاده از نیش‌زنبور در درمان درد وبیمارى قدمتى چند هزار ساله دارد. هزاران تحقیق در مورد نیش گونه‌هاى مختلف زنبور انجام شده و در حال انجام است. از بررسى خواص قارچ کشى یا ویروس کشى گرفته تا درمان سرطان هاى مختلف.

ادعا‌ها زیاد، اما تایید‌ها بسیار اندک است. جداى از مبحث اثربخشى، مشکلات تولید انبوه نیش و هزینه اقتصادى بالا در برخى موارد که نتایج قابل قبولى بوده موجب شده که بیشتر ادعا‌ها در همان حد تئورى باقى بماند. کرونا و زنبور با انتشار یک خبر در فوریه ٢٠٢٠ به‌هم پیوند خوردند. خبرى که حتى اکونومیست هم کوتاه ان را چاپ کرد.

در سال ٢٠١٨ سازمان غذا و دارو ایالات متحده مجوز اولین فراورده بر اساس نیش زنبور که در درمان میگرن استفاده مى شود را صادر کرد.

درمان با نیش زنبور (Bee Venom Therapy) منتقدان زیادی هم دارد. بیشترشان معتقدند این باور شفابخشی نه‌تنها اثرگذار نیست بلکه می‌تواند جان انسان‌ها را بخاطر مصرف خطرات نیش یا زهر به‌خطر بیندازد.

آیا نیش زنبور، واقعا حریف کرونا می‌شود؟

برخلاف این‌که طرفداران، بیشتر از عوام و دست اندرکاران تولید زنبور هستند، منتقدان بیشتر دانشگاهی‌اند. این انتقاد‌ها، پیداشدن برخی خواص ضدقارچی یا ضدویروسی در ملیتین (mellitin)، که ۲۶ نوع اسید آمینه دارد و نصف وزن جامد زهر را تشکیل می‌دهد رد نمی‌کند، بلکه معتقد است درمان‌های کم‌خطر‌تر، ارزان‌تر و تخصصی‌تر وجود دارد.

در ووهان چین زنبورداران مبتلا به کرونا نشده‌اند. این فرضیه که نیش زنبور خاصیت ضدکرونایى داشته و باعث این رخداد شده توجه محافل دانشگاهى را به خودش جلب کرد.

جمع بندی قطعی تحقیقات تا امروز درباره‌ی استفاده از نیش زنبور در روماتیسم مفاصل و خاصیت ضد التهابی آن با بیشترین بازخورد مثبت همراه بوده و کم وبیش هم از آن استفاده می‌شود و می‌توان مهر تاییدى باشد بر ادعاى مطرح شده در چین.

حال این فرد در صداوسیما سعى دارد خودش را نابغه قرن معرفى کند و از یک خبر غیر علمى به‌عنوان حقیقتى شگرف رونمایى کند. هرچند این حرف‌ها از ارزش زنبور در زندگى بشر و خواص تولیداتش کم نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدام روش کم خطرتر از نیش زنبور برای سرطان میگرن و کرونا هست.داروهای شیمیایی پر عوارض.مشکل طب جدید با طب سنتی و طبیعت کی حل میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام.هیچ وقت حل نمیشود .چون منافع به خطر می افتد

      • بنام قانون

        از این به بعد زنبور کمیاب میشه

      • بدون نام

        دوست عزیز من کلا پنج نفر زنبوردار را می شناسم. که یکی از این دوستان تست کرونا مثبت شد. در زمانی که روزی چند تا نیش زنبور می خورد. حکایت معتاد ها نمی گیرند شده؟ !!!!

      • مهدی

        اگه این باشه پس کی کلی هزینه کنه واس واکسن و خدا تومن بفروشه سود کنه

    • بدون نام

      اینهمه سفسطه نداره
      این بنده خدا همچین میگه به همکاران من زهر زنبور عسل بدید که مثل اینکه اورانیوم غنی شده میخواد خوب برو یک کندو رو وردار هرچی میخوای زهر استخراج کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجبا
        سردرنمیارید اظهار نظر نکن
        نیش زنبور همان لحظه‌ای هست

      • بدون نام

        13:53 شما نمیفهمی ساکت باش. کندو زنبور یعنی نیش غیر همان لحظه ای؟

      • بدون نام

        همتون ساکت
        کندوی زنبور یعنی لحظه نیش غیر لحظه ای بدون مکان و زمان

    • بدون نام

      اگر این ادعا درست باشه خطری برای مافیای بهداشتی کشوره پس انکار اون ساده ترین راهه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اساتید که از چیزی که هنوز اثبات نشده ، توهم توطئه بیرون بکشن فقط نزد ایرانیان است و بس

    • متخصص عفونی از دانشگاه مشهد

      اینکه بگوییم «چون هیچ زنبورداری کرونا نگرفته ، پس زهر زنبور ، جنبه درمان و پیشگیری دارد» ، به فرض اینکه ای ادعا صحیح باشد ، ولی علمی نیست.
      مثل این است که بگوییم «چون ما در کاوشهای باستان شناسی مربوط به ۲۰۰۰ سال پیش، هیچگونه سیم یا کابل ، کشف نکردیم ، پس ما آن زمان بیسیم داشته ایم»
      اولا زنبورداران در صحرا و هوای آزاد و به دور از تجمعات هستند.
      ثانیا لباس آنها تا حدودی شبیه حفاظت‌های بیمارستانی ، سر و صورت و بدن را پوشیده است.

    • بدون نام

      کاری نداره ایشون را بفرستین تو بیمارستانی که بیماران کرونایی هستند اگر کرونا گرفت وبا نیش زنبور خوب شد ما هم میپذیریم بلاخره باید برای ادعایش هزینه کنه چه کسی بهتر از خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت.حرف حساب . اما اینها قبول نمیکنند و خواهان هزینه دادن از سمت مردم هستند

    • بدون نام

      بله دیگه شما باید تکذیب کنید چون منافع دارید از هر مریضی خداد تومن دارید می گیرید یارو پروفسوره اندازه تو تزریقات چی حالیش نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بیمار شدی برو نیش زنبور بزن و هزینه خداد تومن نده. فقط اگر مرحوم شدی یا حالت بدتر شد نرو بیمارستان که خداد تومنه

    • بدون نام

      خیلی باید دقت شود
      پدر من را ده تا زنبور هم نیش بزنه الرژی نمیده خودش زنبورداره
      برعکس دو تا برادران من اگر زنبور نیش بزنه اورژانسی باید برسونین دکتر چون افت سریع فشار الرژی و کهیر میزنند
      بنظر میاد پادتنی که در نیش زنبور وارد بدن میشه کارساز هست و واقعا مفید هست
      اما اگر مثل برادران من باشند قطعا باید قبل نیش زنبور ازمایش بشوند که ایا الرژی دارند یا نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز هیچ پادتنی از نیش زنبور وارد نمیشه قبل نظر دادن دوتا سرچ تو گوگل بکن ثواب داره

    • بدون نام

      استفاده از زهر به این صورت درست نیست. از زهر عقرب هم مواد بسیاری گرفته میشه. باید زهر رو تجزیه و از پروتئین های موجود در اون استفاده کرد

    • حسام

      عجبا دروغ دروغ دروغ

    • بدون نام

      ستاد مبارزه باکرونا چکار تونسته بکنه برای درمان این درد کوفتی به جز هشدار . سازمان بهداشت جهانی چه غلطی کرده تا حالا یه رمدسیویر رو معرفی کرده که تازه میگن داروی رمد سیویر کبد رو زخم میکنه پس خواهشا جلوی طب سنتی سنگ اندازی نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج