جاباما
۱۰۲۴۷۰۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سارقانِ مسافرکش‌نما ۲۰ نفر را ربودند

بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع آدم‌ربایی و سرقت به عنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید ۱۱۱ سفیدرنگ تحت عنوان مسافرکش از شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲۷ امور جنایی تهران به پلیس آگاهی ارجاع شد و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت.

روزنامه شرق نوشت: بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع آدم‌ربایی و سرقت به عنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید ۱۱۱ سفیدرنگ تحت عنوان مسافرکش از شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲۷ امور جنایی تهران به پلیس آگاهی ارجاع شد و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت.

شاکی در گام نخست تحقیقات پلیسی اظهار کرد: ساعت ۱۹ روز دوم بهمن در میدان جمهوری به مقصد پاسگاه نعمت‌آباد سوار یک دستگاه خودروی پراید با سه سرنشین شدم. در اتوبان نواب سرنشینان خودرو با تهدید سلاح سرد و اسپری اشک‌آور و انحراف از مسیر، مرا به بیابان‌های اطراف اتوبان آزادگان بردند و پس از سرقت وجوه نقد، گوشی‌های تلفن همراه، ساعت مچی و تمامی اموال باارزشم، من را در همان محدوده پیاده کردند و به‌سرعت از محل گریختند. کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی، مسیر حرکت خودرو را با راهنمایی شاکی شناسایی کردند، ولی به‌علت شب‌بودن زمان حادثه، تصویر واضحی از خودرو و سارقان به دست نیامد.

کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی پی بردند سارقان چندین مرتبه دیگر با همین شیوه، اموال شهروندان را سرقت کرده و از محل گریخته‌اند.

هرچند سرنخ‌های موجود گردآوری شد، در این مرحله نیز هیچ توفیقی در شناسایی سارقان به‌دست نیامد و تحقیقات بی‌نتیجه ماند تا اینکه با فرارسیدن سال نو و مأموریت‌های خاص پلیس آگاهی در ایام تعطیلات و گشت‌های نوروزی و سرکشی از پارکینگ‌های سطح شهر تهران، افسر پرونده که به‌عنوان نیروی کمکی در گشت حضور داشت، متوجه توقیف یک دستگاه خودروی پراید ۱۱۱ با شیشه‌های دودی و رینگ‌اسپرت در یکی از پارکینگ‌ها شد. این خودرو شباهت‌های زیادی به مشخصات خودروی تحت تعقیب داشت. این مأمور پلیس در ادامه پی برد خودروی توقیف‌شده از سوی پلیس آگاهی اسلامشهر نیز تحت تعقیب است و روز یازدهم فروردین‌ماه ازسوی عوامل کلانتری ۱۶۱ توقیف و چهار سرنشین آن روانه زندان شده‌اند.

در تماس با زندان مشخص شد متهمان آزاد شده‌اند. در ادامه تحقیقات پلیسی هفدهم تیرماه مخفیگاه یکی از سارقان در شهرستان بهارستان شناسایی و به‌این‌ترتیب اولین متهم پرونده با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. سپس کارآگاهان موفق شدند سه سارق دیگر را نیز چند روز قبل دستگیر کنند و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال دهند.

کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهمان به ۲۰ فقره سرقت به همین شیوه در تهران و اسلامشهر اعتراف کرده‌اند، افزود: متهمان با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۲۷ برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند و شهروندانی که به این شیوه از آن‌ها سرقت شده است، می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به این اداره مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج