۱۰۲۵۰۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مهابادی: استقلال، اقتصادی حمله می‌کند

دیدار حساس و هیجان‌انگیز استقلال و سپاهان از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی درحالی امشب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که تنها حسرت این دیدار را باید عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه بدانیم و چه‌بسا اگر ورزشگاه آزادی امشب مملو از جمعیت بود می‌توانست حساسیت‌ها و جذابیت این رقابت شبه‌فینال را چند برابر کند.

فرهیختگان: دیدار حساس و هیجان‌انگیز استقلال و سپاهان از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی درحالی امشب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که تنها حسرت این دیدار را باید عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه بدانیم و چه‌بسا اگر ورزشگاه آزادی امشب مملو از جمعیت بود می‌توانست حساسیت‌ها و جذابیت این رقابت شبه‌فینال را چند برابر کند.

درمورد این بازی طی این چند روز اخبار و حاشیه‌های زیادی ذکر شده و چه‌بسا کمتر روی نکات فنی توسط کارشناسان امر صحبت به میان آمده است. بر همین اساس و درخصوص مسائل فنی این دیدار دقایقی با داوود مهابادی پیشکسوتی که سابقه بازی در هر دو تیم استقلال و سپاهان را دارد و این روزها در عرصه مربیگری فعال است به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با سرمربی فجر شهید سپاسی را در ادامه می‌خوانید.

ابتدا در مورد بازی امشب دو تیم صحبت را آغاز کنیم.

قبل از آن اجازه می‌خواهم تا در مورد روند یکی دو هفته اخیر دو تیم صحبت کنم. سپاهان را تا قبل از اینکه برای آقای قلعه‌نویی مشکلاتی پیش بیاید تیم خوبی دیدم. این تیم حتی در بازی آخر خود مقابل نساجی بسیار بدشانس بود که توپ‌هایش گل نشد در غیر این صورت بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. سپاهان در یکی دو بازی اخیر خود در فاز حمله به‌رغم داشتن مهره‌های خوب فرصت‌سوزی‌های زیادی کرده و از سوی دیگر تغییرات ناخواسته که به‌خاطر مصدومان و محرومان در ترکیب این تیم به‌وجود آمد باعث شده تا از کیفیت بازی‌اش طی دو سه هفته اخیر کاسته شود.

هرچند در بازی با نساجی شاگردان قلعه‌نویی فوتبال خوبی را ارائه دادند و اگر بدشانس نبودند قطعا می‌توانستند سه امتیاز مسابقه را هم به‌دست بیاورند. از طرف دیگر استقلال یک تیم باتجربه و فوق‌العاده فرصت‌طلب نشان داده به‌طوری که زمانی که بازیکنان این تیم در موقعیت گل قرار می‌گیرند کمتر فرصت‌سوزی می‌کنند و از موقعیت‌هایی که به‌دست می‌آورند معمولا به نحو احسن استفاده می‌کنند ضمن اینکه ساختار دفاعی استقلال نسبت به گذشته شرایط بهتری پیدا کرده است و این تیم نسبت به قبل از تعطیلاتی که به‌خاطر کرونا به‌وجود آمد ساختار دفاعی بهتری پیدا کرده است، اما در فاز هجومی نسبت به گذشته کم تعدادتر است و ترجیح می‌دهد اقتصادی حمله کند این درحالی است که در گذشته استقلال حتی بعضا با هفت بازیکن در زمین حریف در شرایط حمله حاضر می‌شد و از همه نقاط زمین به نحو احسن استفاده می‌کرد، این درحالی است که درحال حاضر استقلال به‌تازگی بعد از گلزنی تلاش می‌کند از گل خودش محافظت کند که در بازی با شهرخودرو هم این اتفاق افتاد درصورتی که اگر این تیم میل به حمله را در خود افزایش می‌داد حتی می‌توانست گل سوم را هم بزند.

به بازی امشب برسیم این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مسابقه بسیار حساسی است و خارج از مسائل فنی، حساسیت‌ها و فشار بازی می‌تواند روی عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشته و آن تیمی که هیجاناتش را کنترل کند و بتواند از لحاظ روحی و روانی بر بازی مسلط باشد احتمال موفقیتش هم بیشتر خواهد بود. هرچند باید تاکید کنم که استقلال در خط دفاعی روی ضربات ایستگاهی خوب عمل نمی‌کند و یک مقدار باید مدافعان این تیم در این وضعیت سخت‌گیرتر باشند این درحالی است که همین ضربات ایستگاهی نقطه قوت تیم حریف یعنی سپاهان به‌شمار می‌رود.

در هر صورت قلعه‌نویی سال‌ها در تیم‌هایی که بوده روی این مساله کار کرده و نتایج خوبی هم گرفته است. درمجموع فکر می‌کنم بازی امشب از سوی هر دو مربی و تیم محتاطانه پیش رفته و به‌وقت اضافه کشیده می‌شود و جدای از آن یک بازی درگیرانه را در میانه زمین پیش‌بینی می‌کنم و فکر نمی‌کنم بازیکنان میانی دو تیم اجازه بازی‌سازی را به یکدیگر بدهند و احتمالا موقعیت‌هایی هم که ایجاد می‌شود به‌نظرم می‌تواند یا روی ضربات ایستگاهی باشد و یا خلاقیت‌های فردی که از این لحاظ استقلال تیم خلاق‌تری به‌شمار می‌رود.

البته طبق اعلام مربیان استقلال 3 بازیکن کلیدی این تیم یعنی دیاباته، مطهری و اسماعیلی به بازی امشب نخواهند رسید.

درباره شیخ چیزی نشنیده بودم، اما اگر درواقع استقلال برای بازی امشب از این سه مهره کلیدی و هجومی خود بهره‌مند نباشد کار این تیم و شرایطش بسیار سخت خواهد شد.

استقلال به‌تازگی در لیگ سپاهان را مغلوب کرد. آیا دیدار امشب می‌تواند تحت تأثیر رقابت گذشته این دو تیم باشد؟

به‌جز نتیجه‌ای که در دیدار با استقلال به‌دست آمد سپاهان در دو سه هفته اخیر روز به روز شرایطش بهتر شده است. اگر نیمه دوم بازی با نساجی را ببینید سپاهان همان سپاهان قدیم شده و فقط توپ‌هایش به درون دروازه نرفت. استقلال نیز روند با ثباتی در این مدت اخیر داشته است. درخصوص دیدار امشب هم از لحاظ روانی تیمی که بتواند بازی را کنترل کند و هیجانات بر آن غلبه نکرده و بتواند آرامش خود را حفظ کند و از سوی دیگر در کنار جنگ فیزیکی که در میانه میدان به‌وجود می‌آید مسائل فنی را هم به بهترین شکل اجرا کند مطمئنا می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

به‌نظر من استقلال در خط حمله خلاق‌تر از سپاهان است ولی سپاهان در ضربات ایستگاهی قوی‌تر عمل می‌کند اما از لحاظ فوتبالی باتوجه به اینکه آبی‌ها ۳ مهره کلیدی خود را ندارند شرایط برای این تیم در دیدار امشب یک مقدار سخت‌تر از سپاهان خواهد بود.

اگر استقلال امشب بازی را ببرد این احتمال وجود دارد که در مراحل بعدی رقیب پرسپولیس شود و شاهد یک دربی تابستانی باشیم. در کل شانسی برای قهرمانی استقلال قائل هستید؟

به‌نظر من برنده بازی امشب قهرمان جام حذفی خواهد شد.

گفته می‌شود نیمکت هر دو تیم برای فصل آینده شاهد تغییراتی خواهد بود و شاید قلعه‌نویی جای مجیدی را بگیرد. به‌عنوان یک پیشکسوت استقلالی فکر می‌کنید بهترین حالت برای نیمکت این تیم در فصل آینده به چه شکلی است؟

هم قلعه‌نویی و هم مجیدی هردو از پیشکسوتان خیلی خوب استقلال هستند هرچند این نیمکت هیچ موقع برای هیچ مربی دائمی نبوده و نیست ولی آن چیزی که به‌نظر می‌رسد این است که امیر قلعه‌نویی سال‌ها بهترین نتایج را برای استقلال گرفته و در کنار مرحوم پورحیدری و مرحوم حجازی جزء نوابغ مربیگری در این تیم بوده و از سوی دیگر فرهاد مجیدی نیز تا اینجا نشان داده مربی خوبی است. در هر صورت ما در مورد نیمکت استقلال برای فصل آینده تصمیم گیرنده نیستیم و فقط در این مورد مدیران باشگاه تصمیم خواهند گرفت اما هرکدام از این دو عزیز باشند برای تعالی استقلال تلاش خود را خواهند کرد.

در سال‌های اخیر شاهد قدرت‌نمایی مربیان جوان استقلالی مثل فکری، پاشازاده، نکونام و حتی خود شما بوده‌ایم. فکر می‌کنید این مربیان جوان کی به نیمکت استقلال خواهند رسید؟

نفراتی که نام بردید هرکدام می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و خداراشکر این مربیان هم از ته دل استقلالی هستند و هم در تیم‌هایشان نیز اکثراً موفق بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج