جاباما
۱۰۲۵۰۸۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کفاشیان: فقط گاهی به فدراسیون سر می‌زنم!

بیش از یک ماه از بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال به عنوان نایب‌رئیس اول می‌گذرد. بازگشتی که با انتقادهای زیادی همراه بود. عده‌ای بازگشت او را براساس قانون منع حضور بازنشستگان غیرقانونی می‌دانستند و عده‌ای دیگر از تغییراتی می‌گفتند که این بازگشت می‌توانست در آینده فدراسیون فوتبال داشته باشد.

ایلنا: بیش از یک ماه از بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال به عنوان نایب‌رئیس اول می‌گذرد. بازگشتی که با انتقادهای زیادی همراه بود. عده‌ای بازگشت او را براساس قانون منع حضور بازنشستگان غیرقانونی می‌دانستند و عده‌ای دیگر از تغییراتی می‌گفتند که این بازگشت می‌توانست در آینده فدراسیون فوتبال داشته باشد. او به عنوان نایب رئیس اول، زمان کافی برای اشراف بر اتفاقات و مشکلات فدراسیون فوتبال داشته است. طولانی شدن روند اصلاح اساسنامه، تصمیم‌گیری‌های اخیر فدراسیون فوتبال و مهم‌تر از همه برگشت خوردن چک ۲ میلیون یورویی از سوی شرکت شستا و مطرح شدن بحث بلوکه شدن حساب‌های فدراسیون از موضوعاتی است که اخیراً در فدراسیون فوتبال خبرساز شده‌اند و درباره آنها از علی کفاشیان سؤال کردیم.

بلوکه شدن حساب‌های فدراسیون و فشار شستا برای پس گرفتن دو میلیون یورو، مشکلی جدی پیش روی فدراسیون فوتبال است.

مگر حساب‌های فدراسیون فوتبال بلوکه شده است؟ اصلاً پولی در حساب‌های فدراسیون فوتبال نیست که بخواهند حساب را بلوکه کنند.

شما به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل جلسه‌ای با اعضای هیأت رئیسه برگزار نکرده‌اید؟

نه هنوز جلسه‌ای نداشتیم. من در امور اجرایی فدراسیون فوتبال دخالتی نمی‌کنم و اصلاً در فدراسیون حضور ندارم. ضمن اینکه من از سال ۹۶، ۹۷ که قانون بازنشستگی اجرا شد، دیگر هیچ سند و نامه‌ای را در فدراسیون فوتبال امضا نکرده‌ام. نه در جریان بحث‌های مالی هستم و نه توافق‌هایی که انجام شده است.

در حال حاضر اما شما به عنوان نایب‌ رئیس اول در فدراسیون فوتبال حضور دارید.

فقط اسم نایب رئیس اول را دارم. گاهی اوقات هم سری به فدراسیون می‌زنم.

نظر خاصی هم درباره مشکلی که برگشت خوردن چک فدراسیون فوتبال به وجود آورده، ندارید؟

ببینید، فدراسیون فوتبال که چک بی‌محل نکشیده! فدراسیون فوتبال عین پولی که به یورو از شرکت شستا قرض گرفته شده را در فیفا دارد. نه به ریال، به یورو. این پول در فیفا هست و عیناً متعلق به شستا است. باید کاری کنند که بتوانیم به این پول دست پیدا کنیم. این چک را هم فدراسیون فوتبال برای تضمین به شرکت شستا داده بود و دلیلی نداشت که برگشت زده شود. به هرحال شرکت شستا که همینطور بدون هیچ دلیلی این پول را به فدراسیون فوتبال قرض نداد. شما از کسی ۲ میلیون یورو بخواهید، همینطوری به شما قرض می‌دهد؟ به فدراسیون فوتبال قرض نمی‌دهند. حتماً مقامات مسئول بالارتبه گفته بودند که این پول را به فدراسیون فوتبال قرض دادند. حالا هم این مسئولان باید پادرمیانی کنند تا ما بتوانیم پول را از فیفا بگیریم و به شستا بدهیم. چون عین پول را داریم، فقط به دلیل تحریم‌های بانکی به آن دسترسی نداریم در حال حاضر.

فدراسیون فوتبال اما آن پول را بابت چندین بدهی دیگرش وعده داده و همه شواهد نشان از این دارد که با توجه به درخواست‌های فدراسیون بابت پرداخت بدهی‌های بین‌المللی از این حساب، چیزی از آن باقی نمانده است.

نه، به هیچ عنوان با این موضوع موافق نیستم. ما عین این پول را در فیفا داریم و کمتر که نشده، بیشتر هم شده است. به محض اینکه بتوانیم راهی برای دریافت این پول پیدا کنیم، طلب شستا را هم می‌پردازیم.

این مشکلات، یکی پس از دیگری در شرایطی به وجود می‌آیند که فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته موضوع اساسنامه را حل کند و هر چه سریع‌تر بلاتکلیفی ناشی از تعویق انتخابات را تمام کند.

اساسنامه را در همان موعد مقرر برای فیفا ارسال کرده‌اند. نمی‌دانم چرا هنوز فیفا پاسخی به آن نداده است. احتمالاً همین روزها پاسخ فیفا هم می‌رسد.

در نهایت مشخص نشد فدراسیون فوتبال در آخرین نسخه‌ای که از اساسنامه برای فیفا ارسال کرد، برای حل اختلاف نظر با فیفا بر سر عنوان «عمومی - غیردولتی» به چه نتیجه‌ای رسید.

سعی شد در اساسنامه به بحث مستقل بودن فدراسیون فوتبال پرداخته شود. در عین حال فدراسیون فوتبال تابع مقررات دولت هم هست و هر قانونی که در کشور وضع می‌شود، فدراسیون‌های ورزشی را هم شامل می‌شود.

یعنی در آخرین نسخه‌ای که فدراسیون فوتبال از اساسنامه‌اش برای فیفا ارسال کرده، عنوان «عمومی - غیردولتی» حذف شده است؟

به قید شدن این عنوان در اساسنامه نیازی نیست. این موضوع در دل قوانین آمده است. مثل اساسنامه‌ای که در زمان من هم بود. نیازی نیست این عنوان الزاماً در اساسنامه باشد. فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل است که مطابق قانون از قوانین کشور تبعیت می‌کند. در مجموع اما یادم نیست که در آخرین نسخه‌ای که برای فیفا ارسال کردیم، درباره این عنوان چه تصمیمی گرفته شد.

احسان قاضی‌زاده هاشمی که حضور شما در فدراسیون فوتبال را هم غیرقانونی می‌داند، در مصاحبه‌های خود بارها گفته که امکان تغییرعنوان فدراسیون فوتبال وجود ندارد و مطابق قانون باید در اساسنامه فدراسیون فوتبال قید شود که فدراسیون نهاد «عمومی - غیردولتی» است.

من نمی‌دانم اطلاعات ایشان از کجاست.

در کنار همه این موارد، این روزها بابت موضع و تصمیم‌های فدراسیون فوتبال درباره تیم‌های پایه و تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان انتقادهای زیادی به فدراسیون وارد می‌شود.

من که گفتم در فدراسیون فوتبال نقش اجرایی ندارم. تنها در مواردی که از من خواسته شود، کمک می‌کنم و مشاوره می‌دهم. در مجموع اما فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را می‌کند که بهترین تصمیم‌گیری‌ها را داشته باشد و با توجه به شرایط موجود بتواند شرایط را برای فعالیت این تیم‌ها فراهم کند. من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد و اگر هم باشد در فدراسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      فقط گاهی سر میزنه که از پاداش و اضافه حقوق بی نصیب نمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج