جاباما
۱۰۲۵۴۲۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مصلح - نورافکن؛ نقش ‌اول‌‌های یک استعفا !

شرایط آنطور که امیرقلعه نویی تصور می کرد پیش نرفت و دو بازیکن مورد اعتماد او برای شکست استقلال روز کم فروغ و پراشتباهی را پشت سر گذاشتند.

ورزش سه: امید نورافکن و شایان مصلح در ابتدای فصل با سناریوهایی متفاوت و در عین حال مشابه به سپاهان پیوستند؛ امیرقلعه نویی از ابتدا این دو بازیکن را در فهرست خرید تیمش جا نداده بود ولی انگار دست سرنوشت نورافکن را از بلژیک و شایان مصلح را از ترکیه به ایران فرستاد تا فصل پرکاری در فصل دومی تیمی داشته باشند که امیرقلعه نویی در اصفهان ایجاد کرده بود و آنها بازی ها و پیروزی های زیادی را در کنار هم تجربه کردند.

مصلح در اردوی ترکیه توسط کالدرون به ایران دیپورت شده بود و قلعه نویی برای جذب این بازیکن که شهر خودرو برای عقد قرارداد با او وارد عمل شده بود، درنگ نکرد. نورافکن اما مورد نظر امیرقلعه نویی قرار داشت و دو روز مانده به دیدار افتتاحیه سپاهان مقابل شاهین بوشهر، از بلژیک و با سورپرایز به اصفهان رسید و اتفاقا در اولین دیدار هم برای تیمش بازی کرد.

از آن روزها تا این روزها که سپاهان در فاصله ۹ روز مقابل استقلال دو شکست تلخ را تجربه کرد، خیلی چیزها عوض شده؛ نورافکن و مصلح خاطرات تلخ و شیرینی زیادی را در این مدت تجربه کرده بودند که البته شیرینی هایش به روزهای سختش بیشتر می چربید؛ اما از دورانی که یکبار دیگر لیگ شروع شده، شرایط در سپاهان فقط در یک بازی مقابل گل گهر سیرجان بر وفق مراد بود و در نهایت رسیدیم به دو بازی برابر استقلال؛ جایی که شایان مصلح از محرومیت ناگهانی اش برگشته بود و روی هر دو گل بازی که وارد دروازه سپاهان شد، اقدام مناسبی انجام نداد. او روی صحنه پنالتی با بی احتیاطی فرصت را به دیاباته مهاجم باهوش استقلال برای گرفتن پنالتی داد و گل دوم را در شرایطی خودش به ثمر رساند که دیگری تمرکزی برایش باقی نمانده بود.

دوشنبه ۲۰ مرداد هم برای شایان خاطرات تلخی به جا گذاشت و او باز هم در متن پنالتی ای بود که موعود بنیادی فر اعلام کرد و اینبار قایدی بود که او را فریب داد تا در سه گل از چهار گلی که استقلال در حساس ترین مقاطع فصل وارد دروازه سپاهان کرد، مصلح حضور مستقیم داشته باشد. این نمایش ضعیف سبب شد امیرقلعه نویی بیشتر از ۴۵ دقیقه به مدافعش بازی ندهد و با شروع نیمه دوم مسابقه جام حذفی، دیگر خبری از شایان در ترکیب طلایی پوشان اصفهانی نبود !

نورافکن را می توان سوی دیگر ۲ روز عجیب و تلخ سپاهان در آزادی دانست. این بازیکن جوان در دیدار برگشت لیگ بسیار مثمرثمر کار کرده بود ولی امیرقلعه نویی از ترس اخراج، دستور تعویضش را در نیمه دوم صادر کرد و در نیمه دوم هرگز سپاهان نتوانست در غیاب او همان تیم جنگنده و سرحال نیمه اول شود و بازی را در نهایت به حریفش واگذار کرد.

روحیه جنگندگی امید نورافکن در بازی رفت باعث شده بود تا قلعه نویی او را در اقدامی عجیب جلوتر از کاپیتان کیانی به زمین بفرستد ولی او که قرار بود مهره برنده سرمربی سپاهان در زمین باشد، نمایش پراشتباه و کلافه کننده ای داشت و هر چقدر تلاش کرد هم نتوانست بر هافبک های استقلال یعنی علی کریمی، مسعود ریگی و آرش رضاوند در میانه میدان غلبه کند.

نورافکن با این حال بیشتر از شایان مصلح در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در زمین باقی ماند ولی وقتی فریاد امیرقلعه نویی که از روی سکو به او نهیب می زد که برگردد و توپ بگیرد و آن را به مهاجمان وینگرهای سپاهان برسد، از سوی بازیکن جوان تیمش با واکنشی همراه نمی شد، بلافاصله پس از یک اشتباه محرز که منجر به از دست رفتن توپ و شروع ضدحمله برای استقلال شد، تصمیم گرفت تابلوی تعویض را در صدم ثانیه پایین بیاورد و در شرایطی که قرار بود سروش رفیعی از زمین خارج شود، نورافکن راه نشستن روی نیمکت را در پیش بگیرد.

البته که نمی توان این روزهای سپاهان را به نمایش این دو بازیکن مرتبط دانست و تقریبا تمامی بازیکنان این تیم چندی وقتی می شود که شرایط خوبی ندارند، ولی در روزی که سپاهان یک شکست تلخ دیگر را با امیرقلعه نویی تجربه کرد و این مربی پس از پایان بازی استعفا داد، نورافکن به واسطه درگیری با وریا و انتظاراتی که در بازی برگشت لیگ نوزدهم شکل داده بود و شایان مصلح به دلیل بازگشت از محرومیت ناگهانی و اشتباه روی سه گل از ۴ گل استقلال در دو بازی، بیش از بقیه به چشم آمدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه قلعه نویی مربی باهوشی بود نمیبایست به نورافکن و مصلح دربرابر استقلال بازی میداد

      پاسخ ها

      • تاجی

        قلعه نویی اگه باهوش بود به حرف پاپا مسعود گوش نمیداد تیمشو جلوی لنگ میفرستاد تو زمین

    • ماسک بزنیم

      بنده خدا امیرخان چطور میتونه توی ۱۰ تا جبهه بجنگه . بازیکنها بازی نمیکنن انگار ماست خوردن . قضاوتها غلطه . پنالتی های اشتباه‌ پشت سرهم . خودش که نمیتونه بره توی زمین‌ . تا وقتی عدالت در ارکان بالایی در فوتبال نیست ، اوضاع همینه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج