۱۰۲۵۷۹۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ستاره‌هایی که سال آخر قرارداد خود را می‌گذرانند

تمدید قرارداد ستاره‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اصلی باشگاه‌ها در طول فصل و به‌خصوص زمان نقل‌وانتقالات است.

فرهیختگان: تمدید قرارداد ستاره‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اصلی باشگاه‌ها در طول فصل و به‌خصوص زمان نقل‌وانتقالات است. با نزدیک شدن به پایان قرارداد، بازیکنان موقعیت بهتری در مذاکرات بین طرفین دارند و می‌توانند آپشن‌های بهتری به قرارداد خود اضافه کرده و شرایط بهتری را از باشگاه طلب کنند. امسال هم بازیکنان مهم زیادی هستند که در آستانه پایان قرارداد خود هستند و اگر در طول یک‌سال آینده باشگاه‌ها نسبت‌به تمدید قرارداد یا فروش آنها اقدام نکنند، در تابستان آینده با انتقالی آزاد راهی تیم موردنظر خود خواهند شد. در میان این بازیکنان نام نفراتی چون لیونل مسی، داوید آلابا، پیر امریک اوبامیانگ و سرخیو آگرو دیده می‌شود که باشگاه‌هایشان در تلاشند آنها را برای ماندن متقاعد کنند.

در آستانه تمدید

مسلما عده‌ای از این بازیکنان به‌زودی با تیم‌های خود تمدید خواهند کرد و برخی باشگاه‌ها نیز مجبورند ستاره‌های خود را بفروشند تا حداقل از جدایی آنها پولی نصیب‌شان شود. چنین شرایطی همواره دردسرهای زیادی برای باشگاه‌ها دارد. به‌خصوص در شرایط کنونی که پس از شیوع کرونا اوضاع مالی آنها نیز به‌هم ریخته و درآمدهای تیم‌ها کاهش زیادی داشته است. در چنین اوضاعی پیدا کردن مشتری مناسبی که پول خوبی برای این بازیکنان پرداخت کند، بسیار دشوارتر از قبل خواهد بود.

لیونل مسی یکی از بازیکنانی است که در این فهرست قرار دارد و بارسلونا بیشترین تلاش را برای حفظ فوق‌ستاره آرژانتینی خود خواهد داشت. تمدید قرارداد مسی مهم‌ترین ماموریت مدیران فعلی باشگاه است که البته رابطه این بازیکن با آنها چندان خوب نیست. تغییرات در کادر فنی و همچنین نتایجی که تیم در فصل قبل گرفت، باعث بالاگرفتن اختلافات بین مسی و بارتومئو، رئیس باشگاه شده است و شاید همین اتفاق باعث شود در انتخابات ریاست باشگاه که قرار است به‌زودی برگزار شود، نتواند اعتماد هواداران برای حضور مجدد روی صندلی ریاست را جلب کند. با این‌حال بعید است مسی تصمیمی برای ترک نوکمپ داشته باشد و به احتمال فراوان قراردادش را با کاتالان‌ها تمدید خواهد کرد.

در میلان نیز باشگاه سخت در تلاش است تا با جیان‌لوئیجی دوناروما، دروازه‌بان جوان خود به توافق جدیدی برسد و به همین دلیل قراردادی با مبلغ بالاتر را به او پیشنهاد داده است. دوناروما که دو فصل پیش حتی تا آستانه جدایی از باشگاه و پیوستن به یوونتوس هم پیش رفت، حالا اوضاع خوبی در سن‌سیرو دارد و به‌نظر نمی‌رسد مشکلی برای ادامه حضورش در این باشگاه وجود داشته باشد.

آرسنالی‌ها با مورد تقریبا مشابهی مواجه هستند و البته شایعات درخصوص احتمال جدایی اوبامیانگ کمی بیشتر است. او برای تجربه چالشی جدید راهی لندن شد، اما در آرسنال نتوانست به خواسته‌هایش برسد و عنوان مهمی را فتح کند. حالا با آمدن میکل آرتتا و البته برتری در فینال جام حذفی شرایط کمی فرق کرده و احتمال ماندن این ستاره گابنی بیش از جدایی‌اش است و البته آرسنال برای تمدید قرارداد او باید دستمزد هفتگی او را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد.

واینالدوم، هافبک لیورپول هم فاصله زیادی تا تمدید قراردادش ندارد و در منچسترسیتی نیز نگرانی زیادی بابت ادامه همکاری با سرخیو آگرو مشاهده نمی‌شود. باتوجه به افزایش سن این مهاجم آرژانتینی و مصدومیت‌های اخیرش، سیتی تصمیم دارد یک‌سال دیگر قراردادش را تمدید کند و آگرو هم مخالفتی با آن ندارد.

شکست در مذاکرات

نزدیک شدن به پایان مهلت قرارداد هم برای بازیکن و هم برای باشگاه یک شمشیر دولبه است. اگر بازیکن از تمدید قرارداد سر باز بزند، این باشگاه است که دست بالاتر را دارد. در چنین وضعیتی باشگاه این قدرت را دارد تا بازیکن را به مدت یک‌سال با این بهانه که وفادار نبوده، نیمکت‌نشین کند یا حتی به قیمتی پایین بفروشد تا بخشی از ضرر را جبران کند. نیمکت‌نشینی هم می‌تواند بازیکن را از شرایط مسابقه دور کند و مسلما سال بعد مشتریان کمتری به‌سراغ او می‌روند. تیاگو آلکانتارا و هاکان چالهان‌اوغلو درحال حاضر چنین شرایطی دارند؛ دو هافبک ملی‌پوش که نمایش خوبی در فصل گذشته داشتند و حالا پس از شکست مذاکرات طرفین برای تمدید قرارداد، منتظر تصمیم بایرن مونیخ و میلان درباره آینده خود هستند. هافبک اسپانیایی بایرن در هفته‌های اخیر لیورپول را به‌عنوان مشتری خود می‌بیند و ممکن است به‌زودی راهی انگلیس شود.

رابطه خامس رودریگز و زین‌الدین زیدان از همان ابتدا هم چندان خوب نبود و مدت‌هاست این هافبک کلمبیایی جایی در تفکرات مربی فرانسوی رئال‌مادرید ندارد. او هم یک‌سال از قراردادش باقی مانده و رئال می‌خواهد با فروش او حداقل بخشی از ۸۰ میلیون یورویی را که برای خریدش هزینه کرده، جبران کند. سال گذشته آنها قیمت بالایی روی خامس گذاشتند که باعث شد در رئال ماندنی شود و احتمالا با قیمتی پایین‌تر او را واگذار خواهند کرد. گفته می‌شود او در آستانه انتقال به اتلتیکو مادرید قرار دارد.

جولیان دراکسلر نیز در پاری‌سن ژرمن جایگاه ثابتی ندارد. هم او و هم باشگاه تمایل به پایان همکاری دوطرفه دارند. ستاره آلمانی که انتظار می‌رفت آینده درخشانی داشته باشد، حالا به یک نیمکت‌نشین در پاریس بدل شده است و بازگشت به کشورش اصلی‌ترین گزینه او خواهد بود.

وضعیت نامعلوم

برخی دیگر از بازیکنان نیز هنوز تکلیف آینده خود را مشخص نکرده‌اند و معلوم نیست در تیم‌های خود باقی می‌مانند یا راهی تیم جدیدی می‌شوند. یکی از این نفرات داوید آلابا است که پس از سال‌ها حضور در ترکیب بایرن مونیخ حالا آلفونسو دیویس را به‌عنوان رقیبی جدی برای خود می‌بیند و درصورتی‌که نتواند تضمینی برای حضور در ترکیب ثابت باواریایی‌ها به‌دست آورد، راهی تیم جدیدی می‌شود. بایرن تصمیم جدی برای فروش او ندارد، اما بی‌میل نیست تا از آلابا برای معاوضه با بازیکنان مدنظرش استفاده کند. این چپ‌پای اتریشی می‌تواند برگ برنده مونیخی‌ها در مذاکرات باشد.

نفراتی چون دیه‌گو کاستا و لوئیس سوارز نیز روزهای درخشانی در باشگاه‌های خود سپری کرده‌اند، اما حالا در سال‌های پایانی فوتبال خود قرار دارند و شاید گزینه تمدید کوتاه‌مدت یا حتی فروش پیش‌روی باشگاه‌ها باشد. کاستا در اتلتیکو مادرید رقبایی جدی در خط حمله دارد و شاید در آستانه پایان دومین برهه حضورش در این تیم باشد. لوئیس سوارز اما همچنان مهره‌ای قابل‌اتکا برای بارسلوناست. بحران مالی باشگاه خرید نفراتی چون نیمار و لائوتارو مارتینز را بسیار سخت کرده و احتمالا آبی و اناری‌ها مجبورند همچنان از او به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه خود در خط حمله استفاده کنند.

آینده ممفیس دپای در لیون نیز نامشخص است. وینگر هلندی سابق منچستریونایتد در این فصل به‌همراه تیمش به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده، اما بعید است تصمیمی برای تمدید قرارداد خود داشته باشد و شاید پاسخ او به پیشنهاد لیورپول مثبت باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج