۱۰۲۵۹۷۳
۳۹ نظر
۵۵۵۴
۳۹ نظر
۵۵۵۴
پ

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا

«رکسانا ورزا» در حالی که سی و چند سال بیشتر ندارد، مدیر بزرگترین پردیس استارتاپی جهان به نام «استیشن اف» است.

برترین‌ها: «رکسانا ورزا» در حالی که سی و چند سال بیشتر ندارد، مدیر بزرگترین پردیس استارتاپی جهان به نام «استیشن اف»، عضو «شورای نوآوری اتحادیه اروپا» (EIC) و از اعضای هیئت مدیره قدیمی‌ترین خبرگزاری جهان به نام AFP است.

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا

«رکسانا ورزا» در خانواده‌ای تحصیل کرده به دنیا آمد که در سال ۱۹۷۹ از ایران مهاجرت کرده بودند. پدرش فارغ التحصیل دانشگاه معتبر «استنفورد» و مادرش معلم زبان بود که علاقه وافری هم به علم و دانش داشتند. او در سال ۱۹۸۵ در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. تحصیلات دانشگاهى ورزا زبان و ادبیات فرانسه بود و بعدتر که به حوزه استارت آپ‌ها ورود کرد تصمیم گرفت در این زمینه هم تحصیل کند و به صورت همزمان دو رشته تجارت بین الملل و سیاست اقتصادی را در دانشگاه‌های «مدرسه اقتصاد لندن» و «موسسه مطالعات سیاسی پاریس» دنبال کرد.

در مورد ایرانى بودنش مى گوید: «من همیشه به ایرانى بودنم افتخار کرده ام، از شش سالگى تابحال معمولا سالى یکبار به ایران آمده ام و همیشه با گریه به آمریکا یا فرانسه برگشته ام، ایران یک چیز خاصى دارد که نمى دانم چیست ولى به دل آدم مى نشیند»

کار کردن در رشته استارت‌آپ را از سال ٢٠٠٧ میلادی آغاز کرده است. در آن زمان در زمینه سرمایه‌گذاری در «آژانس فرانسه» که یک آژانس دولتی فرانسوی بود، مشغول به کار بوده است. مرکز فعالیت ما شهر سانفرانسیسکو بود و من به کمپانی‌های آمریکایی کمک می‌کردم تا تجارتشان را در فرانسه گسترش بدهند. همان زمان بود که درباره کار استارت‌آپ‌ها کنجکاو شده است.

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا

بعد از مدتی، به عنوان کارآفرین شروع به فعالیت در بعضی از پروژه‌ها از جمله Girls in tech و Falicon فالیکون می‌کند. همزمان با چند پروژه استارت‌آپی دیگر نیز همکاری داشته است. بعد از چند سال تجربه و فعالیت، برای اولین‌بار همراه با چند فرد دیگر یک شرکت به نام Tech. eu را راه‌اندازی می‌کند. مطالب مفید و کامل این وبلاگ پای او را به وب سایت معتبر «تک کرانچ» باز کرد که به بررسی اخبار و حواشی فناوری می‌پردازد.

بعد از سردبیری برای شرکت «تک کرانچ» وارد مایکروسافت شد و در پاریس شروع بکار کرد، پروژه‌ای که «رکسانا ورزا» در مایکروسافت مشغول انجامش بود پشتیبانی از کارآفرینان دیجیتال بود که توانست یک رزومه و تجربه‌ی خوب برای او به همراه آورد.

فعالیت در این مراکز باعث شد که وی در سال ۲۰۱۳ و مدت کوتاهی پس از ورود به دنیای تکنولوژی از سوی «بیزینس اینسایدر» به عنوان یکی از ۳۰ زن مهم دنیای فناوری با سن کمتر از ۳۰ سال برگزیده شود. ,وی از سوی نشریات معتبر «ونیتی فیر»، «لوفیگارو» و «ایونینگ استاندارد» هم در میان افراد شاخص فناوری قرار گرفته است.

از دیگر فعالیت‌های «رکسانا ورزا» در این دوران می‌توان به تاسیس استارتاپ StartHer برای توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال برای زنان در زمینه‌های فناوری و کارآفرینی اشاره کرد که از طریق برگزاری رویداد و دوره‌های آموزش کدنویسی صورت می‌گیرد.

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا

وی به لطف سابقه درخشان ارائه مشاوره، نظارت و رهبری تعداد بسیار زیادی از استارتاپ‌های اروپایی و سخنرانی در رویداد‌های مرتبط به آن‌ها به عنوان مدیر بزرگترین پردیس استارتاپی دنیا انتخاب شده است.

این مرکز که «استیشن اف» نام دارد، در فضایی به مساحت سى و چهار هزار متر مربع و با ارتفاعی برابر با برج ایفل در فرانسه با هزینه دویست و پنجاه میلیون یورو بنا شده است و در سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی توسط «امانویٔل ماکرون» ریٔیس جمهور فرانسه در کنار «رکسانا ورزا افتتاح شد.

آدم‌حسابی‌ها؛ بانو رکسانا ورزا، مقیم فرانسه و آمریکا

«استیشن اِف» فضای اداری را برای هزار استارتاپ و همچنین دفاتر شرکت‌هایی نظیر اپل، آمازون، فیسبوک، مایکروسافت و موتور جستجوی «ناور» فراهم می‌کند.

او هم‌اکنون در کنار مدیریت «استیشن اف» مسئول اجرای پروژه «۱۰۰۰ استارت‌آپ» است. این پروژه یک انکوباتور بسیار بزرگ برای استارت‌آپ هاست که به وسیله خاویر نیل (سرمایه‌گذار بزرگ تکنولو‍ژی در جهان و صد و سی و سومین ثروتمند جهان در رده‌بندی مجله فوربس) راه اندازی شده است.

منابع: دیجیاتو و ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ک ح

      درود بر خانم رکسانا دمت گرم مملکت ما هرچه دانشمند و دکتر و مهندس اقتصاددان می‌شود از ایران فراری میدهند الان تمام مغزهای متفکر جوان ایرانی از ایران فرار و هرچی چینی و اعراب وارد مملکت ما میشن و جوان های فراری از ایران در خارج از ایران زندگی و آزادی دارند و باعث اینها به خاطر بی کفایتی مسولین مملکته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی جدی

      • بدون نام

        خیلی خانم حسابی تر از این هم داریم که علاوه بر بالا بودن مدارج علمی در دنیا مشغول کمک به نیازمندان هم هستند اما مشکلشون از نظر شما اینه که با حجتبن

      • بدون نام

        10:10
        دوتا از اون خیلیا که ادعا داری رو اسم ببر با ذکر منصب فعلی و مشاغل قبلی البته!!!قطعا نمیتونی چون نیست خوشگلم.

      • مهران

        درود بر این دخت ایرانی،پیر امیدیار ،امید کردستانی و آرش فردوسی هم نمونه بارز ایرانیان فوق موفق در جهان هستن که بخاطر مهاجرت موفق و دیده شدن که اگه میموندن آینده ای نامعلوم داشتن

      • مهران

        13:03 پیر امیدیار بزرگترین خیر ایرانی هستن و ثروتمندترین ایرانی دنیا که ثروتشون بالغ بر 10/3 میلیارد دلار هست.ایشون رییس شرکت ای بی ای هستن.خوبه قبل از اینکه نظر کسی رو تخریب کنی خودت مقداری اطلاعاتتو ببری بالا

      • امید

        کاربر 1010 اینایی که گفتی یه چندتایی اسم ببر تا ماهم بشناسیم

      • ........

        یکی مثلا خانم ابتکار خخخخخخخخ

      • آبراهام لینکلن

        مثلاً میتونید نام خانم دکتر لعبت گرانپایه جراح و استاد دانشگاه را سرچ کنید که با 54000 ویزیت رايگان و 1500 جراحی رایگان در مناطق محروم، یکی از بزرگترین مفاخر ایران و جزو برترین زنان متخصص پزشکی جراحی در جهان است، اگر روسریش را سر چوب میزد و سرزمین و حجاب خودش را ترک می‌کرد، الان از بی‌بی‌سی ومنوتو و پیجهای تبلیغاتی غربی پر بود از عکسها و چوایز و مصاحبه های ایشان و همه هم میشناختن و چشم و گوش بسته کف و هورا می‌کشیدند برایش.
        ایران امثال این پزشک فداکار + نخبه + با ایمان و معتقد + فداکار و دلسوز کم ندارد، ولی شما نمیشناسیدش، چون شبکه های پرطمطراق و مدعی مردمی بودن نمی‌گذارند در ذهن ما یک زن نخبه، سمبل ایمان و انسانیت و نیکو کاری و موفقیت وجود داشته باشد .

      • بدون نام

        مثلا الهام چرخدنده

    • مردم

      احسنت به پشتکار و شرفت دختر ایرانی که مایه افتخار ملت و کشورت هستی.. به چهره اش نگاه کنید ..چهره با صداقت و ساده و دوست داشتنی و بدون این عملهای مسخره گونه و لب و دماغ و...که صورت رو از حالت انسای درمیاره و بیشتر شبیه حیوانات میکنه... ببینید با این سن کم با پیشرفتهای بزرگش باعث افتخار ایرانی شده..اونوقت یه عده آدم نمای پوچ و کم سواد و... با قیافه های مسخ شده از عمل و آرایشهای زننده و با طرز فکرهای فرومایه که در چنته هیچ چیز ندارن و خیال می کنند با محکوم کردن دین و اعتقادات مذهبی می خوان برای خودشان شخصیت و اعتباری کسب کنند ولی برعکس بیشتر باعث سرافکندگی هویت و اصالت خود هستند. ای کاش هر روز تعداد این فرزندان مرز و بوم بیشتر میشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه این چه ربطی به دین داشت از کجا میدونی این خانوم دینداره تازه بی حجابم که هست صددرصد جاش تو جهنمه این خانوم اگرتوایران بود صددرصد توسط گشت ارشاد گرفته میشد ...

      • بدون نام

        شاید مسیحی باشه

      • ارشین

        شما از کجا میدونی کی بهشتی .کی جهنمی..پس دانشمندان مسیحی که به بشریت خدمت کردن و شما همین الان داری استفاده میکنی.

        بهشتی نیستن.؟

      • ابراهیم

        واقعا؟؟؟؟

      • بدون نام

        کلیت حرفتون درسته ولی جهت اطلاع ایشون زرتشتی هستن

    • فولاد آبدیده

      آدم حسابی کسیه به کشورش و هم وطناش خدمت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه طرفه پیش میری عزیزم یکم به اطرافت نگاه کن خیلی یا هست که نمیخوان برن ولی شرایط مجبورشون میکنه

      • بدون نام

        اگه تو ایران می موند که آدم حسابی نمی شد

      • بدون نام

        بله ادم حسابی کی هست که به کشورش کمک کنه ..

      • بدون نام

        آدم حسابی در ارزشهای غربی افراد مادیگرایی هستند که فقط به فکر خودشون و پیشرفت خودشون هستند.وگرنه تو ایران بود نه آمریکا

    • الی

      آفرین بهش .دمش گرم و خوش به حالش .کاش ما هم مثل او بودیم

      پاسخ ها

      • عین الله

        دمت گرم

      • بدون نام

        ضمنا، چون خیلی بی ریخت بوده ازدواج نکرده

    • بدون نام

      همین که تو دل یه کشور که دشمن ایرانه مسئولیت به این بزرگی داره خودش واسه آمریکاییا یه فحشه

    • ناشناس

      با تبریک به این خانم تجصیلکرده و کوشا که باعث افتخار ایران و ایرانی است و تاسف برای مغزهای منجمدی که توان دیدن این همه بزرگی و پیشرفت را ندارند و شامل این مثال قدیمی هستند که دو چیز حدی ندارد کائنات و حماقت .....

      پاسخ ها

      • آبراهام لینکلن

        این خانم هم از حماقت همه تبریک گویان و کف و هورا کشان چشم و گوش بسته که فکر می‌کنند مطالب اینها را می‌بینند و می‌خوانند تشکر و تمسخر و قدردانی میفرمایند

    • ابراهیم

      ایران دیگه نیا ...

    • بدون نام

      الان اینجا بودی اینقدر پبشرفت می کردی بیا ببین چه به سرت نمی اوردند همین ها که اتفاقا بهت اینجا تبریک گفتن چه ها به سرت نمیاوردند!!

    • بدون نام

      اگه ایران بود الان گشت ارشاد گرفنه بودش خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک زن باحجاب در اروپا حتی اجازه ی تحصیل و کار در مراکز دولتی رو نداره

    • بدون نام

      شوهر کم آزار نمیخوان

    • بدون نام

      نگفتید پس خونه داری و پخت و پز چی میشه.

    • مهدی امامی

      آفرین به این اراده و پشتکار...!
      با تلاش میشه به همه چیز رسید...!

    • بدون نام

      کل کشورهای خاورمیانه و هند و پاکستان و........ حتی کره و ژاپن و چین ،و.همچنین عراق که سالهاست نخبه هاش رفته اند و می روند .

      نخبه هاشون مهاجرت می کنند به اول آمریکا و بعد اروپا .

      ماشاءالله همه تونم ادعاتون میشه از من با سوادترید ،بهتر خبر دا ید .

      پس غرب بیشتر پیشرفت می کنه و ما پسرفت .

      انقدرم به چرت و پرت ربط اش ندید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خانم اولین نابغه دنیا هم که باشه وقتی در ایران نیست و به وطن مان ایران خدمت رسانی نمی کنه با خارجیها برای ما فرقی نمی کند .تازه متولد ایران هم که نیست اما اینکه اگر ایران بود هیچ پیشرفتی نمی کرد واقعیت است .حق دو چرخه سواری هم نداشت .و نکته دیگه اینکه از کجا میدانید که دین ندارد مگر کسی که دین نداشته باشد لیاقت و توانایی پیشرفت رو ندارد ؟شاید اعتقادات او بسیار بیشتر از تو باشد .این چه قضاوتی هست که بندهای خدا را ندانسته قضاوت می کنید با دین و بی دین همه مخلوق خدایند.برای حجاب شم شما را باز خواست نخواهند کرد خدا مهربان است .

    • عارف

      چرا ایرانیهای خارج نشین هیچ نشانی از حجاب ندارند؟
      برعکس بقیه کشورهای مسلمان که اتباعشون تو کشورهای دیگه محبت هستند.

    • بدون نام

      برترینها چرا از روی عمد کسانی که الان در خارج از کشور زندگی میکنند رو برای مردم و بولد می‌کنی و سعی داری زندگیشون روبرای دیگران الگو قرار بدین چرا آب به آسیاب دشمن میریزین تمام مطالبتون بوی خیانت میده اینم می‌دونم درج نمیکنی هموطن سانسور چی ولی من هدفم این بود که بگم بدونین دیگران رو هالو فرض نکنین میدونیم اطرافمون چه خبره.....چیزیم نبوده بابتش تشکر کنم فقط ظرفیت انتقاد داشته باشید و نظر رو درج کنین

    • بدون نام

      افرین به این دخت ایرانی ...همین که توی یه مملکت بیگانه تونسته پست به این مهمی داشته باشه یعنی اونجا شایسته سالاری حاکم هستش نه سفارش بابا و ننه...‌‌‌‌‌‌.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج