۱۰۲۶۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خط و نشان بی سابقه پلیس برای سارقان

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا برنامه‌های این پلیس برای برخورد گسترده با سارقان را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا برنامه‌های این پلیس برای برخورد گسترده با سارقان را تشریح کرد.

سردار محمدرضا مقیمی در تشریح آخرین جزئیات طرح مبارزه با سارقان خودرو و لوازم داخل آن، گفت: عواملی همچون اعتیاد، سطح پایین درآمد، بیکاری و ... از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز افزایش سرقت در کشور هستند.

وی با اشاره به اهمیت حضور دیگر سازمان‌ها در کاهش وقوع سرقت‌ها در کشور، گفت: بحث مسئولیت‌سازی سایر سازمان‌ها در کاهش وقوع سرقت بسیار اثرگذار است و این مسئله به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس آگاهی در سال جدید پیگیری خواهد شد و باید تمامی سازمان‌های دخیل وارد بحث کاهش وقوعات سرقت بشوند.

وی با بیان اینکه هرچقدر اطلاع‌رسانی افزایش یابد، میزان وقوع نیز به همان میزان کاهش می‌یابد گفت: بر همین اساس پلیس آگاهی ناجا طرح ویژه برخورد با سارقان را در سال ۹۳ پیگیری خواهد کرد به گونه‌ای که سال جاری سال بسیار سختی برای سارقان خواهد بود.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اجرای سه مرحله طرح آزمایشی در زمینه برخورد با سارقان گفت: در ماه‌های پایانی سال ۹۲ سه طرح آزمایشی در استان‌های مختلف اجرایی شد که در مرحله اول در خراسان رضوی و فارس و در مرحله دوم در ۱۳ استان کشور این طرح اجرایی شد و در روزهای پایانی سال نیز طرح عملیاتی گسترده‌ای به صورت آزمایشی در کل استان‌های کشور به اجرا درآمد که نقاط ضعف و قوت پلیس در بحث برخورد با سارقان خرد و خودرو شناسایی شد که با استناد به این طرح‌ها و جمع بندی‌های صورت گرفته طرح‌های تخصصی برخورد با سارقان در سال ۹۳ طرح ریزی شد که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس درصدد آن است تا در برخورد جدی با سارقان خودرو و لوازم داخل آن، کانون‌های سرقت را مورد توجه قرار دهد، گفت: در گذشته پلیس به دنبال کشف سرقت بود، اما در حال حاضر مدیریت بر جرم را در دستورکار خود قرار داده و بدنبال پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع جرم هستیم.

مقیمی از راه‌اندازی قرارگاه مشترک پلیس آگاهی و پیشگیری برای برخورد جدی با پدیده سرقت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرارگاهی مشترک پیش بینی شده است که نیروهای تجسس و کلانتری مورد آموزش قرار خواهند گرفت و با تحلیل جرم و اطلاعات مجرمان، پیشگیری و پیش بینی از وقوع سرقت را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

وی با اشاره به مد نظر قرار دادن جغرافیای جرم در بحث برخورد با سارقان ، گفت: عواملی همچون هدفمند کردن گشت‌های انتظامی، مشارکت و آموزش همگانی،‌ ایجاد امنیت روانی، تامین مال قربانیان و ایجاد سامانه و سایت اموال مکشوفه از دیگر اهداف پلیس آگاهی ناجا در سال جاری است.

وی با بیان اینکه در برخورد با سارقان، جغرافیا و مهندسی شهری بسیار مورد توجه قرار گرفته است گفت: بررسی‌ها نشان داده است که سایر سازمان‌های دخیل که در امر کاهش وقوع سرقت نقش دارند باید وارد میدان شده و در این میان می‌توان به شهرداری‌ها اشاره کرد که جلساتی نیز با این افراد برگزار شده است.

وی همچنین تقویت و توسعه پلیس با تکیه بر تکنولوژی‌های نوین را یکی دیگر از اهداف پلیس در سال جاری عنوان کرد و گفت: وضعیت اعتباری و تعداد پرسنل در چند سال گذشته ثابت بوده اما میزان وقوعات افزایش داشته است که ما سعی کرده‌ایم با مدیریت و استفاده از تکنولوژی‌های روز بتوانیم میزان وقوعات را کاهش دهیم.

وی همچنین با اشاره به بکارگیری "کارآگاه‌یاران" در بحث منابع انسانی و تقویت آن گفت: امسال بحث بکارگیری پلیس افتخاری در دستور کار قرار خواهد گرفت و همچنین احکام کارآگاهی ماموران برای افزایش روحیه صادر خواهد شد.

مقیمی یکی دیگر از اهداف پلیس آگاهی در سال جدید را تامین مال قربانیان عنوان کرد و گفت: با افزایش سرعت کشف می‌توان قبل از آنکه سارق مال قربانیان را به فروش برساند آنها را دستگیر کرده و مال را عینا به قربانیان بازگرداند که این مسئله نیازمند افزایش سرعت کشف است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا همچنین در مورد راه اندازی سایت اموال مکشوفه نیز اظهار کرد: پورتال اموال مکشوفه وسایط نقلیه راه اندازی شده و قابلیت استعلام دارد اما در مورد سایر اموال مکشوفه سرقت‌ها این سایت در حال تکمیل است.

مقیمی همچنین ضمن هشدار به مالخران گفت: در طرح کلی ۹۳ برخورد با مالخران و دستگیری آنها نیز پیش بینی شده است چرا که با افزایش سرعت کشف و برخورد با مالخران، مال عینا به مالباخته بازخواهد گشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج