جاباما
۱۰۲۶۱۸۵
۲۲ نظر
۵۱۷۵
۲۲ نظر
۵۱۷۵
پ

سدان چینی جدیدی به ایران آمد

در چند وقت اخیر شاهد بوده‌ایم که با وجود تحریم‌ها، برخی خودروسازان داخلی به سمت مذاکره با برند‌های چینی جایگزین رفته‌اند و سعی دارند تا با عقد قرارداد‌های جدید، فعالیت تولیدی خود را ادامه دهند.

برترین‌ها: در چند وقت اخیر شاهد بوده‌ایم که با وجود تحریم‌ها، برخی خودروسازان داخلی به سمت مذاکره با برند‌های چینی جایگزین رفته‌اند و سعی دارند تا با عقد قرارداد‌های جدید، فعالیت تولیدی خود را ادامه دهند. خودرو‌های چینی این روز‌ها بیش از سایر خودرو‌های ساخت دیگر کشور‌ها در بازار ایران جولان می‌دهند. با تحریم خودروسازی ایران در سال‌های ۹۱ و ۹۲، چینی‌ها بهترین استفاده را از انزوای صنعت خودروی کشور برده و نفوذشان را گسترده‌تر کردند.

سدان چینی جدیدی به ایران آمد

در گذشته‌های نه چندان دور هیچ یک از کمپانی‌های خودروسازی جهان تصور نمی‌کردند که روزی خودروسازان چینی بتوانند تا این حد پیشرفت کنند. اغلب شرکت‌های چینی در ابتدا تنها به کار مونتاژ قطعات برای خودروسازان اروپایی اشتغال داشتند و به طور مستقل هیچ خودروی تولید نمی‌کردند، اما کارکردن کنار خودروسازانی همچون فولکس واگن، ب ام و، مزدا و… باعث شد تا طی چند سال گذشته خودرو‌های چینی به سطح قابل قبولی از تکنولوژی ساخت خودرو دست پیدا کنند که در نتیجه آمار خوبی از خرید خودرو در داخل ایران را به خود اختصاص دادند.

طبیعتا نباید انتظار داشت که تمامی خودروسازان این کشور توانسته باشند همگام با تکنولوژی روز دنیا پیش‌روی کرده باشند، در واقع هنوز هم شرکت‌های نوپا و ضعیفی وجود دارند که محصولات بسیار بی‌کیفیت و کپی‌شده از خودروسازان اروپایی را تولید می‌کنند. هم‌اکنون در بازار کشور ما نیز بیش از ده‌ها برند مختلف از خودرو‌های چینی عرضه می‌شوند و با وجود تمامی حاشیه‌ها توانسته‌اند مشتریان زیادی را به سوی خود بکشانند.

در ابتدای ورود خودرو‌های چینی تقریبا تمامی افراد نسبت به خرید این خودرو‌های گمنام مقاومت از خود نشان می‌دادند، اما پس از مدت کوتاهی همزمان با افزایش خدمات، تنوع محصولات و شرایط بسیار خوب فروش، خودرو‌های چینی نیز توانستند اعتماد مشتریان داخلی را جلب کرده و به بازار خوبی دست پیدا کنند. بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، پای سدان چینی جدیدی به بازار ایران باز شده است.

سدان جدید چینی درشهرک آزمایش

با توجه به این تصاویر، مشخص است که سدان جدیدی وارد شهرک آزمایش شده و گویا قرار است تا مجوز‌های لازم برای عرضه و شماره‌گذاری را دریافت کند. با دقت به این عکس‌ها، می‌بینیم که نشان تجاری خودرو پوشانده شده و قطعا طرف ایرانی برنامه ندارد تا پیش از قطعی شدن برنامه تولید، معرفی را برای این سدان جدید داشته باشد.

سدان چینی جدیدی به ایران آمد

سدان چینی جدیدی به ایران آمد

با جست‌و‌جوی بیشتر در فضای وب، متوجه می‌شویم که این خودرو مربوط به کمپانی «سوئست» چین است.

سدان چینی جدیدی به ایران آمد

سدان چینی جدیدی به ایران آمد

این خودروساز چینی سال‌های قبل در بازار ایران حضور داشته و به تولید ون مشغول بوده است. در چند ماه گذشته هم تصاویری از سایر محصولات این خودروساز در جاده‌های کشور منتشر شد و معلوم است که سوئست برنامه عرضه کراس اوور‌ها و سدان‌های جدیدی را در بازار ایران دارد. اما هنوز به صورت قطعی نمی‌توان گفت که کدام خودروساز ایرانی مشارکت با این نشان چینی را در پیش گرفته و فعلا برخی گمانه زنی‌ها در خصوص فعالیت برخی خودروسازان کرمانی با نشان سوئست مطرح شده است.

قیمت و مشخصات فنی

سوئست A۵ به عنوان یک سدان اقتصادی در بازار چین عرضه می‌شود و قیمتی کمتر از ۱۲هزار دلار را در اکثر بازار‌های هدف این خودروساز شرقی دارد. A۵ که در رده سدان‌های کلاس C قرار دارد، نمونه به روزتر سوئست V۵ است و تا حدی در بحث طراحی به روزتر از قبل به حساب می‌آید. سوئست A۵ به پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است و ۱۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر در اختیار راننده می‌گذارد. جعبه دنده A۵ از نوع ۵ سرعته دستی است و می‌توان این سدان چینی را با جعبه دنده CVT اتوماتیک هم سفارش گذاری کرد.

سدان چینی جدیدی به ایران آمد

دو کیسه هوا، سانروف، کروز کنترل، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک، جلو آمپر دیجیتال، آینه‌های تاشو برقی، سنسور باد لاستیک و… در سوئست A۵ دیده می‌شود.

منبع: راه صنعت و اسب بخار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      خداییش کیف میکنه آدم طراحی ماشینای چینی رو میبینه و در مقابل ماشین ایرانی حال آدمو بهم میزنه ! این ماشین بیاد تو بازار زیر 400 میلیون نیست قیمتش

      پاسخ ها

      • جلال

        اگه توی گزارشی که نوشته باشین چین اولش تولیدای خوبی نداشته ولی به مرور خوب شده چدن میخواسته مطرح بشه حالا اگه تولیدکنندگان ایرانی هم بخواین میشه ولطفا اینقدر ناامیدانه ازایرانی نگین.ممنون

      • بدون نام

        یعنی خاک عالم توسر خودروسازان داخلی بالاخص ایران خودرو و سایپا . سوابق این دوتا فرقون ساز و زمان تاسیس اونها رو با سازنده همین خودروساز چینی مقایسه کنید .

    • بدون نام

      چه فایده وقتی اکثریت مردم نمیتونن بخرن

      پاسخ ها

      • روزگار تنهایی

        12هزار دلار با گمرکی 400الی500ملیون میشه

    • بدون نام

      بابا یه ماشین درست کنی که خانواده ها کم بضاعت هم صاحبه یکی ماشین باشن همین تیبا به جای پراید ساختی قیمتش ۲۵ کارخانه ۳۰ بازار بفروش اخ تا کی قیمتها نجومی هست با قیمتهای که شما گذاشتی تو کشور همسایه میشه نو پیداکرد اونم تویو تا هر ماشین بخوای هست حتی شاسی بلند تو کشور ما ببین دلال خودروها راه انداختن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تیباجایگزین شده!

    • بدون نام

      خودروهای چینی هرچندبی کیفیت ولی درطراحی ظاهرزیبایی دارند، بهترین خودروداخلی ظاهرا دنا است، ازدورازبی سلیقه‌ای دادمیزندبدنه تولید داخل است ..

    • بدون نام

      مرده شور چین و محصولاتش و ببرن واسه محصولات بی کیفیتش باید پول هم بدیم مملکت و دو دستی تقدیم کنیم تمام کشورها باید از چین غرامت بگیرن بابت کرونا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقاچینی هم خوبه

    • بدون نام

      انصافا واردات ماشین های بی هویت چینی خیانت به پول ملت و کشور می باشد ماشین هایی که یکبار مصرف هستند و به خاطر مسئله جزئی قطعات آن به هیچ عنوان گیر نمی آید و مالک ماشین را متضرر می‌کند و حتی مالک مجبور می‌شود که خودروی خود را اوراق کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بایدنمایندگی تاسیس شودومحصولاتش باگارانتی وپشتیبانی واردبازارشود!

    • بدون نام

      محصولات چین همش آشغاله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه زمانی آشغال بود. روز به روز دارن پیشرفت می کنند

      • بدون نام

        الان عالیه،کپ همه اولی های دنیامیزنه ویک ششم قیمت!!!!کیفیت هم داره خوب میشه!

    • بدون نام

      عکس سوم گویای همه چیز است که درکنار آت آشغال ونخاله های ساختمانی عکس گرفتن ! نهایت سوءاستفاده چینیها از تحریمها !

    • بدون نام

      اصلا هم شبيه سراتو نيست

    • محمد

      از اموزش به خودرو سازهاي كره اي به مونتاژ إشغالهاي چيني رسيديم!! تبريك . ...

    • هومن

      خب چرا بنز و بی ام دابلیو و شورولت و... وارد نمیكنند؟ اینطوری هم مردم راضی هستند هم سطح كیفیت خودروهای داخلی به نسبت با اونها مقایسه میشه و بالا میره. این خودروهای داخلی كپی از كپی های چینیه معلومه كه اشغال از آب بیرون می آید

    • بدون نام

      دوران خودروهای فرانسوی درایران فعلابپایان رسیده وغول چینی درزمینه خودرو،پیشرفت های شگرفی داشته وحالاکپی یانوآوری!محصولاتش عالی-زیباودوست داشتی شدن!

    • سعید

      این شما واین هم ( سنده ) چینی .....

    • امین

      چین در ساخت خودرو الان داره پیشرفت میکنه و در آینده نه چندان دور صنعت خودرو به دست چینی ها می افته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج