۱۰۲۶۴۷۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

فروش ۲۰۰میلیون بشکه نفت به بخش خصوصی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت تا پایان امسال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخش زیادی از کسری بودجه دولت در سال ۹۹ جبران می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت تا پایان امسال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بخش زیادی از کسری بودجه دولت در سال ۹۹ جبران می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از برنامه دولت برای پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت تا پایان سال به بخش خصوصی و با نرخ روز دلار خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این طرح بخش زیادی از کسری بودجه دولت در سال ۹۹ معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان جبران می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت با یک حساب سرانگشتی و در این شرایط سخت اقتصادی تا پایان امسال بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد عنوان کرد: این مقدار کسری بودجه در تاریخ پس از پیروزی انقلاب بی‌سابقه است بنابراین برای عبور از این بحران دولت دو راه را در شورای سران قوا مطرح کرد.

کوچکی‌نژاد تنها مشکل طرح پیش فروش نفت را اینکه دولت‌های بعدی را دچار مشکل می‌کند خواند و تصریح کرد: تا پایان امسال حدود ۲۰۰ روز باقی مانده است و دولت با یکسری تضمین می‌خواهد ۲۰۰ میلیون بشکه نفت را به بخش خصوصی بفروشد که این شروط تعیین شده علاوه بر دولت به نوعی به نفع خود بخش خصوصی هم هست.

وی بحث ETF و عرضه صندوق‌های داخل کشور نظیر شستا و شرکت‌های پتروشیمی در بازار بورس را نیز مطرح کرد و با بیان اینکه این راه نیز یکی از طرح‌های دولت برای جبران کسری بودجه است تصریح کرد: دولت پیش‌بینی می‌کند اگر این صندوق‌ها را در بورس عرضه کند می‌تواند بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع به دست بیاورد.

نماینده مردم رشت در مجلس تأمین بخش زیادی از اعتبارات مورد نیاز بخش‌های عمرانی، پرداخت بدهکاری به بازنشستگان و مطالبات تأمین اجتماعی از این طریق را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: فعل و انفعالات بورس به شکل حبابی است و دولت باید احتیاط‌های لازم را انجام دهد تا مشکلی از بابت اجرای برخی طرح‌ها به وجود نیاید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اجرای طرح پیش فروش نفت و عرضه صندوق‌های کشوری در بورس و الزام دولت‌های بعدی برای ادامه این کار را مورد توجه قرار داد و گفت: اصرار ما این است که دولت برای تحقق امر مذکور لایحه ۲ فوریتی به مجلس بیاورد تا اجرای برنامه‌ها برای تمام دولت‌های بعدی الزام‌آور باشد.

کوچکی‌نژاد تصمیم سران سه قوه را نیز معادل وضع قانون در مجلس اعلام کرد و با بیان اینکه اگر در جلسه شورای سه قوه درباره موضوعی توافق انجام شود به منزله قانون تلقی می‌شود ابراز داشت: امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌های دولت برای جبران کسری اعتبارات عملیاتی شود تا از طریق آن بتوانیم بر مشکلات اقتصادی عدیده خود فائق آییم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بانکها خانه های احتکار کرده را بفروشند و بعد با پولش برن نفت بخرند هم با عرضه خانه قیمت مسکن پایین میاد و مشکل گرانی مسکن حل میشه و هم نفت فروش میره و جبران کسری بودجه میشه!

    • علی

      پول کم اوردید پولها مردم هم هپالو کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج