اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۲۷۱۳۸
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

از تیم ملی مانده، از سپاهان رانده!

آمار قلعه‌نویی در فصل نخست حضورش در سپاهان قابل تقدیر بود. برای لیگ نوزدهم اما شکست‌های متوالی سپاهان و شرایط بحرانی این تیم، نماینده اصفهان را به روزهایی رساند که حداقل با امیر قلعه‌نویی هرگز تجربه نکرده بود.

ایران‌ورزشی: پایان کار امیر قلعه‌نویی در سپاهان آن هم بعد از شکست مقابل استقلال و حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی. ژنرال دومین فصل مربی‌گری در سپاهان را به اتمام نرساند تا حداقل یک رکورد منفی در کارنامه مربی‌گری خود به ثبت برساند. سرمربی مشهور و پرافتخاری که تا امروز هرگز از نیمکت تیمی اخراج نشده و شاید دلیل استعفا از سرمربی‌گری سپاهان هم همین موضوع باشد.

آمار قلعه‌نویی در فصل نخست حضورش در سپاهان، قابل تقدیر بود. او تیمی را تحویل گرفت که در روزهای پایانی لیگ هفدهم و با اما و اگر فراوان توانست در جدول بماند و همچنان سهمیه نماینده اصفهان را حفظ کند. امیر در بازگشت به سپاهان، این تیم را به یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ هجدهم تبدیل کرد و در پایان با اختلاف تنها سه امتیاز با پرسپولیس، عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد. آماری که برای قلعه‌نویی که استخوان‌بندی سپاهان را با حضور بازیکنانی چون پیام نیازمند، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده، محمد کریمی و محمدرضا حسینی از نو ساخته بود، قابل قبول محسوب می‌شد.

سپاهان در لیگ هجدهم و در ۳۰ بازی موفق شد ۱۵ پیروزی کسب کند و ۱۳ بار به تساوی برسد. تحمل تنها دو شکست همراه با ۴۶ گل زده و ۲۰ گل خورده باعث شد تا سپاهان به رده دوم برسد و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد. کسب ۵۸ امتیاز از ۳۰ بازی یا همان میانگین ۱٫۹ امتیاز برای هر بازی نشان داد قلعه‌نویی در کارش موفق بوده و سپاهان را به درستی به روزهای اوج برگردانده است.

برای لیگ نوزدهم اما چیزی جز قهرمانی نمی‌توانست مدیران کارخانه، باشگاه و هواداران پرشمار سپاهان را راضی کند. بازیکنانی نظیر سروش رفیعی، محمد طیبی، محسن ترکمان، شایان مصلح، محسن مسلمان و مرتضی منصوری هم به ترکیب اضافه شدند تا سپاهان با قدرتی مضاعف به مصاف حریفان برود و برای قهرمانی دورخیز کند. سپاهان در همان اوایل فصل نشان داد که مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی است و می‌خواهد طلسم دوری چندین ساله از جام را بشکند.

در همین حین بود که فدراسیون فوتبال با توجه به دو شکست مقابل بحرین و عراق، با مارک ویلموتس قطع همکاری کرد و چه کسی بهتر از امیر قلعه‌نویی که سرمربی تیم ملی شود و کابوس حذف از مقدماتی جام جهانی را از پیش رو بردارد. مدیران فدراسیون فوتبال مذاکره با امیر قلعه‌نویی را آغاز کردند و به توافق شخصی با او رسیدند اما سرمربی سپاهان توافق را منوط به موافقت مسئولان این باشگاه دانست. توافقی که هیچ‌گاه انجام نشد تا به جای قلعه‌نویی، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شود.

امیر به کارش در سپاهان ادامه داد اما انگار دیگر نتایج بر وفق مراد او پیش نرفت. شکست‌های متوالی سپاهان، بعد از توقف در برگزاری لیگ باعث شد تا شرایط این تیم بحرانی‌تر از همیشه باشد. سپاهان به روزهایی رسید که حداقل با امیر قلعه‌نویی هرگز تجربه نکرده بود و به همین دلیل تنها امید این تیم و هوادارانش قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود. اتفاقی که با شکست مقابل استقلال در جام حذفی و حضور سپاهان در رده پنجم لیگ دور از دسترس شد و به همین دلیل امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت عطای کار در سپاهان را به لقایش ببخشد و استعفا کند.

آمار قلعه‌نویی و سپاهان در لیگ نوزدهم و تا پایان هفته بیست‌وهشتم، کسب ۱۱ پیروزی، ۱۲ تساوی و ۵ شکست، اندوخته ۴۵ امتیازی و به ثمر رساندن ۳۶ گل زده و دریافت ۲۱ گل است. آمار ضعیفی که با حذف از جام حذفی توأم شد و امیر قلعه‌نویی به پایان دوران حضورش در سپاهان رسید. حالا امیر قلعه‌نویی که از تیم ملی مانده بود، از سپاهان هم رانده شد تا به دنبال چالش جدیدی در زندگی ورزشی خود باشد. چالشی که شاید با تصمیم عجیب او برای خداحافظی از مربی‌گری هرگز رخ ندهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیدوار

      ایران ورزشی، تیتر نامناسب وجهت داری انتخای کردی. قلعه نوعی هرچه باشد حداقل سرامد مربیان ایرانی است. افسوس شیر که پیر شود، ... هم به اوحمله میکند!!!!

      پاسخ ها

      • هادی

        شیر قوطی یا شیر پاکتی؟؟؟؟؟

    • صمد

      خجالت بکشید
      امیرخان عشق است
      پرافتخار ترین مربی تمام تاریخ ایران

      پاسخ ها

      • ک ح

        من یک پرسپولیسی امیر خان را دوست دارم واسطوره فوتبال ایران هست و باید به او افتخار کرد استعفا از سپاهان اصفهان از ارزش و شخصیت امیر خان کم نمیکنه لطفا احترام امیر خان را داشته باشید

      • هادی

        افتخار؟؟؟؟

      • امید قاسمیان

        بله افتخار
        تو معلوم نیست کی هستی و نونتو کی میده
        تو اصلا از فوتبال هیچی سرت نمیشه
        که با تعجب میگی افتخار
        و تو جواب کامنت بالای هم بی ادبی کردی.

      • امیرحسین سلامت بخش

        مطمئنم تو پرسپدلیسی نیستی اخه کدوم از پرسپولیسیا اینو دوست دارن ک تو میگی افتخار فوتبال ؟

      • قاسمی

        از روزی که علی دایی دست قلعه نوعی رو واسه همه
        روکرد دیگه خبری از قهرمانیهای تمیزش نیست واگر دستش رو نمیشد هر سال قهرمان میشد
        لطفا پخش کنید

    • بدون نام

      نه عشق است نه ژنرال فقط وفقط کار بلد است.

    • بدون نام

      خدا رو شکر گذشت زمان یک بار دیگر ثابت کرد قلعه نویی از لحاظ فنی در سطح بسیار پایینی هست اگر هم جایی موفق بود به لطف بازیکنای درجه یکی بود که در اختیار داشت قلعه نویی موفقیتش رو تو قرارداد بستن بدست میاره هر جایی میره بازیکنای گران قیمت و آس رو به اون تیم تحمیل میکنه طوری که مربی درجه ۳ هم با اون بازیکنا موفق میشه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سپاهان بی غیرت امیر برای شما حیف بود شما باید همون پاین جدول دسته پا میزدید امیر شما را به اینجا رساند رسانه ها هم سوژه نداشتن با سوژه امیر اخبارشون داغ شده

      • امید قاسمیان

        اره اینو راست میگی
        دقیقا امیر خان مثل گواردیولاست مثل زیدان مثل ساری مثل مربی لیورپول مثل ایناست واقعا.

      • دوست داشتنی

        این از بی انصافی شماست یه جوری میگی بهترین بازیکنا را با خودش می برد انگاری بقیه تیما مینشستن و نگاه میکردن اگه اینجوری هست چرا تراکتور چند ساله با بهترین قراردادا و بازیکنا به هیچ جا نمیرسه امیرخان عشقه و ثابت شده لطفا رو تعصبات نظر ندید

    • بدون نام

      عشق است قلعه نویی

      پاسخ ها

      • قوامی

        باسلام مامردم چقدرزوددرموردپرافتخارمربی لیگ نظر منفی میدهیم قلعه‌نویی که پنج باربا تیمهای استقلال و سپاهان قهرمان لیگ برترشده چنین ناجوانمردانه باشگاه سپاهان اصفهان بایدبیادداشته باشد زمان قلعه‌نویی تیم راتحویل گرفت سپاهان چهاردم بودبرای بعضی ها مربیانی که پسوند ‌ویچ دارندعزیز هستند زحمات مربیان داخلی مانند گل محمدی و قلعه‌نویی ارزش ندارد

    • حسین

      شیر دیگه پیر شده کفتارها ولاشخورها آماده شدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج