۱۰۲۸۷۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شناسنامه و کارت‌ ملی را گرو نگذارید

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می شود.

فرارو: مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می شود.

ˈمهدی تدینˈ با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور سازمان حاکمیتی و زیرساختی است که یکی از مهم ترین ماموریت هایش صدور اسناد هویتی برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا است، افزود: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

وی اظهار داشت :برای حفظ این سند حاکمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه ، کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: اسناد هویتی وسیله شناسایی افراد است که به وسیله آن می توانند هویت و تابعیت خود را ثابت و از حق خود دفاع کند.

تدین با اشاره به اینکه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می شود، تاکید کرد: به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری ، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار نگیرد .

وی افزود: همچنین دست کاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می شود و با توجه به اینکه افراد با این مدرک می توانند در هر شهر یا ارگانی هویت خود را معرفی و یا از حق خود دفاع کنند، بنابر این لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج