جاباما
۱۰۳۰۰۳۰
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ظریف: پمپئوی یاغی از نقض قوانین ابا ندارد

وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در کنار نتانیاهو درباره فروش تجهیزات نظامی به امارات، گفت پامپئوی یاغی کنار تهدید هسته‌ای شماره یک جهان از تمایل خود برای سرازیر کردن سلاح‌های آمریکایی بیشتر به منطقه می‌گوید.

خبرگزاری فارس: «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در توییتی به صحبت‌های ضد ایرانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و ابراز تمایل وی برای فروش تجهیزات نظامی به امارات واکنش نشان داد.

وی در این باره نوشت: پامپئوی یاغی هیچ ابایی از نقض قوانین کشور خودش ندارد. در حالی که کنار تهدید هسته‌ای شماره یک جهان ایستاده، از تمایل خود برای سرازیر کردن سلاح‌های آمریکایی بیشتر به منطقه ما می‌گوید--همه اینها در حالی است که تلاش می‌کند مانع عادی‌سازی قانونی همکاری دفاعی ایران با جهان شود.

ظریف در این توییت به مقاله روزنامه نیویورک تایمز در خصوص تلاش دولت ترامپ برای دور زدن معاهده کنترل تسلیحات به منظور فروش پهپادهای مسلح به کشورهای منطقه و همچنین اظهارات امروز پامپئو مبنی بر تلاش آمریکا برای فروش تجهیزات نظامی به امارات برای آنچه دفاع از خود در مقابل ایران خوانده، اشاره کرده است.

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز بعد از ملاقات با یکدیگر، در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند و در آن بنیامین نتانیاهو از مواضع ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» تمجید کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس به موضوع توافق اخیر این رژیم با امارات عربی متحده برای عادی سازی روابط اشاره و از مواضع دولت ترامپ در این خصوص هم تشکر کرد.

وزیر خارجه آمریکا هم در ادعایی گفت که واشنگتن می‌تواند بعد از انقضای قطعنامه ۲۲۳۱ از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اطمینان حاصل کند.

پامپئو درباره اظهارات نتانیاهو در خصوص فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات هم گفت: «نخست‌وزیر درباره تعهدات امنیتی ما به (اسرائیل) صحبت کرد، ایالات متحده قانونا متعهد است که برتری کیفی نظامی اسرائیل را حفظ کند و ما به التزام به این تعهد ادامه می‌دهیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای ظلیف تحریمشون کن دخترت از امریکا برگردون بگو پولای پسندازیش از بانکهای امریکا بفرسته ایران

    • بدون نام

      یاغی خودتون هستین
      به فکر نون مردم باشین نه موشک ...ای متوهمان ...

    • بدون نام

      غصه نخور . یه روز این سلاحها میوفته دست ایران

    • قالی سق

      بازم گرادادی

    • بدون نام

      فقط،نطق می کنید ولی عمل نه

    • بدون نام

      بله .

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      زنده باد ترامپ

    • سربازیکم

      اقای ظریف همه بیادارند 5 سال پیش در تلوزیون ذوق زده کرده بودندت گفتی شا هکار کردی همه چیز درست شده ؛ یکبار از زبان آی باکلاه ها بشماها بی احترامی نشنیدیم ؛ اگرانتقادی هست محترمانه باشه گره روگره کور گره نزن شما مترجم امور خارجه بودید شدید نماینده من و ما گشور:

    • بدون نام

      اصلاً نیازی به جواب دادن به این یاغی هیچ و پوچ و بی اصالت نیست هم پمپئو و هم نخست وزیر رژیم اشغالگر بی‌ادب ملعون اسرائیلی آدم های خبیث و متنفر دنیا هستند هواپیما و موشک و اسلحه و اینا خودشون کاری نیستند آنچه که مهم است شجاعت دیانت و غیرت هر ایرانی است ما در جنگ لبنان و رژیم اشغالگر این رو به واقعیت دیدیم مشاهده کردیم که آهن پاره ها در مقابل اراده انسان ها چیزی یا پشیزی یا مگسی بیشتر نیستند مرگ بر پمپئو و مرگ بر نخست وزیر اسرائیل نتانیاهوی ملعون و کثافت

    • بدون نام

      توصیه من به این اماراتی های عرب نوکران امریکایی این است که نوکر دیگران نباشید خودتون سر پای خودتون بیستی لااقل آبروی دینی نبرید که خودتون به دنیا عرضه کردی آخه شما مسلمانید اسلامی لعنت به شماها عرب های بی ادب کثافت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج