۱۰۳۰۹۱۰
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

دفاع از کارنامه دولت قبل در بخش مسکن

یک روزنامه منتقد، ادعای ساخت ۴/۵ میلیون واحد مسکونی را «موفقیت دولت در مسکن‌سازی توئیتری» نامید.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: یک روزنامه منتقد، ادعای ساخت ۴/۵ میلیون واحد مسکونی را «موفقیت دولت در مسکن‌سازی توئیتری» نامید.

روزنامه فرهیختگان نوشت: در مردادماه سال ۱۳۹۲ که دولت فعلی بر سر کار آمد، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن یا زیربنای مسکونی در شهر تهران حدود سه میلیون و ۸۳۴ هزار تومان بود. این میزان طی هفت سال اخیر با رشد چشمگیری، حالا در تیرماه امسال به حدود ۲۱ میلیون تومان رسیده که حکایت از رشد ۴۴۸ درصدی دارد.

سیاست‌های دولت در بخش مسکن ضربات سهمگینی بر این بازار وارد کرده، اما درنهایت شگفتی، اخیرا رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود (صفحه توئیتر) نوشت: «در حالی ‌که در دولت قبل تنها ۷۷۵ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده، در این دولت بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. در هفت سال اخیر مجموعا ۴/۵ میلیون مسکن توسط دولت در کل کشور ساخته‌ شده است.»
درخصوص مسکن مهر بررسی‌ها از آمارهای سامانه مدیریت مسکن مهر نشان می‌دهد از کل واحدهای مسکن مهر، 63 درصد از آنها تا پایان دولت احمدی‌نژاد حتی نازک‌کاری‌شان به اتمام رسیده بود. درخصوص ساخت‌وسازهای جدید نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد واحدهای مسکونی ذکرشده در پروانه‌های ساختمانی صادرشده مناطق شهری کل کشور طی دوره هفت‌ساله دولت فعلی کاهش 50 درصدی داشته است.

همچنین طی سال‌های 1392 تا 1398 حجم سرمایه‌گذاری ‌بخش خصوصی (ارزش حقیقی) کاهش 26 درصدی داشته است. در ‌بخش نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز بررسی‌ها حکایت از آن دارد که طی سال‌های 1384 تا 1398 درمجموع دو میلیون و 14 هزار و 193 واحد مسکونی در روستاهای کشور ساخته ‌شده که 68 درصد آن در دولت‌های نهم و دهم و 32درصد آن نیز در دولت فعلی است.

بر اساس «گزارش عملکرد پیشرفت مسکن مهر سامانه مدیریت مسکن مهر»، در نیمه اول سال 92 که محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم پاستور را تحویل حسن روحانی داده، از دو میلیون و 368 هزار و 868 واحد مسکن مهر برنامه‌ریزی شده در این طرح، 97 درصد آنها در دولت احمدی‌نژاد دارای پروانه ساختمانی بوده (معادل دو میلیون و 298 هزار و 647 واحد) و تنها سه ‌درصد (70 هزار و 221 واحد) این واحدها در دولت روحانی مجوز ساخت گرفته‌اند. از مجموع کل واحدهای مسکن مهر، 94 درصد از آنها (معادل دو میلیون و 368 هزار و 868 واحد) در دولت احمدی‌نژاد پی‌سازی‌شان به ‌اتمام رسیده و تنها 6 درصد از پی‌سازی این واحدها (146 هزار و 801 واحد) در دولت روحانی انجام شده است.

همچنین از کل واحدهای مسکن مهر، اسکلت و سقف 86 درصد از واحدها (معادل دو میلیون و 27 هزار و 768 واحد) در دولت احمدی‌نژاد به اتمام رسیده و حدود 14درصد آنها (341 هزار و 100 واحد) نیز در دولت روحانی انجام شده است. همچنین از مجموع کل مسکن مهر، سفت‌کاری 80 درصد واحدها (یک ‌میلیون و 895 هزار و 924 واحد) در دولت احمدی‌نژاد به اتمام رسیده و 20 درصد مابقی (معادل 472 هزار و 944 واحد) در دولت فعلی به اتمام رسیده است. اما مهم‌ترین نکته اینکه، زمانی که محمود احمدی‌نژاد دولت را در مرداد سال 92 تحویل دولت فعلی داده، از کل واحدهای پیش‌بینی‌شده مسکن مهر، نازک‌کاری 63 درصد از آنها (معادل یک میلیون و 504 هزار و 10 واحد) به اتمام رسیده بوده و دولت فعلی 37 درصد مابقی (864 هزار و 858 واحد) را به ‌اتمام رسانده است. آمارها می‌گویند 63 درصد مسکن مهر را دولت احمدی‌نژاد به‌پایان رسانده و تنها 37 درصد این واحدها در دولت روحانی به سرانجام رسیده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف حسابه نمیشه سر رو زیر برف کرد

    • بدون نام

      این روحانی تو این ۷سال یه آجر رو آجر نذاشت تو بخش مسکن که الان خونه باید بشه متری ۵۰میلیون تومان.

      پاسخ ها

      • مجید

        کیهان شما یک سری به تمامی شهر ها بزنید بعد قضاوت کنید اکثر مسکنها بصورت نیمه تمام ساخته شد همانهایی که ساخته شد و تحویل دادند از مصالح بی کیفت در داخل ساختمان ها ترک برداشته بود نه آب داشت نه برق نه آسانسور محوطه های بیرونی هم که آسفالت نشده بود

      • جمشید

        کیهان مشکلات تورم از همان دروره احمدی نژاد شروع شد با همان 45 هزار تومانی داد باعث تورم شد از طرف دیگر همان زمان قیمت برق آب گاز و لبنیات افزایش یافت کاش این پول را نداده بود و قیمت ها افزایش پیدا نمی کرد در همان دوره اینقدر به کشاورزان ضربه زد به هر کارمندی یک گونی سیب زمینی خراب شده دادند و همه بیرون ریختند

    • فولاد

      همه میدونن که دولت فعلی در بخش مسکن کوتاهی کرده و حالا هم هنوز زمان جبران را دارد البته اگر بخواهد که حتما هم میخاید دولت فعلی کم شانسی آورد اینهمه اتفاق در این دولت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج