۱۰۳۱۱۹۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد روسیه از آمریکا بر احیای تحریم‌های ایران

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از اصرار واشنگتن بر بازگرداندن تحریم‌های ایران انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری از سماجت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، علی‌رغم مخالفت اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت انتقاد کرد.

اولیانوف در حساب توئیتری خود نوشت: «تلاش‌های آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران از سوی اکثریت قاطع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بی‌اثر اعلام شده است. اما واشنگتن عقب‌نشینی نکرده و این امر کشمکشی بی‌سابقه در شورای امنیت به همراه خواهد داشت».

وی همچنین در پیامی دیگر نوشت: «تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها آینده‌ای ندارد و عواقب قانونی هم نخواهد داشت».

این پیام از سوی نماینده روسیه در حالی منتشر می‌شود که ساعاتی پیش «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، طی پیامی در حساب توئیتر خود، ضمن تکرار ادعای فعال‌شدن مکانیسم ماشه از سوی واشنگتن، مدعی شد که تحریم‌های ضدایرانی از ۲۰ سپتامبر مجددا فعال خواهند شد.

در پیام توئیتری پمپئو آمده است: «هفته گذشته، بعد از ناکامی شورای امنیت در مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت جهانی، آمریکا روند ۳۰ روزه‌ای را برای بازگرداندن تقریباًهمه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران آغاز کرد. این تحریم‌ها به صورت خودکار از نیمه شب ۲۰ سپتامبر به وقت گرینویچ بازخواهند گشت».

آمریکا پس از شکستی سخت در شورای امنیت سازمان ملل و ناکامی تلاش‌هایش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، اقدام به فعال‌سازی مکانیسم ماشه کرد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا اقدام اخیر آمریکا را غیرقانونی خوانده و تاکید کردند که واشنگتن عضوی از توافق هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل نمی‌تواند از بند پیش‌بینی شده در توافق استفاده کند.

گفتنی است در جلسه رای‌گیری اعضای شورای امنیت، آمریکا با وجود ماه‌ها تلاش دیپلماتیک تنها توانست جمهوری دومینیکن را برای رای دادن به این قطعنامه با خود همراه کند. یازده کشور دیگر عضو شورای امنیت از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند. چین و روسیه هم با رای منفی خود، این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از شورای امنیت بندازینش بیرون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سگ زرد برادر شغاله سفیده نابودمون کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج