۱۰۳۲۰۵۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بایدن: آمریکا را به صحنه جنگ تبدیل نکنیم!

احتمال بروز جنگ داخلی در برخی ایالات آمریکا نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ را هم نگران کرده حال آنکه وی ناآرامی‌های پورتلند را به بی‌کفایتی ترامپ و دامن زدن او به تنش‌ها نسبت می‌دهد.

خبرگزاری مهر: احتمال بروز جنگ داخلی در برخی ایالات آمریکا نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ را هم نگران کرده حال آنکه وی ناآرامی‌های پورتلند را به بی‌کفایتی ترامپ و دامن زدن او به تنش‌ها نسبت می‌دهد.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای که در وبگاه اختصاصی وی منتشر شد؛ به درگیری‌های خشونت‌باری که طی شب گذشته در شهر «پورتلند» ایالت «اورگن» جریان داشت؛ واکنش نشان داد و در این باره نوشت: تیراندازی در یکی از شهرهای آمریکا غیرقابل پذیرش است. من خشونت را از هرنوع و علیه هر کسی باشد، محکوم می‌کنم و از دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) نیز می‌خواهم که همین کار را کند.

وی افزود: نباید به کشوری تبدیل شویم که با خودش می‌جنگد- کشوری که در آن مردم پذیرای کشتن هم‌وطنی هستند که با آنها هم‌عقیده نیست.

البته قصد بایدن از بیان این جملات، هدایت کردن افکار عمومی به سمت بی‌کفایتی ترامپ در اداره کشور و جلب حمایت آنها به نفع کارزار انتخاباتی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ است.

در همین راستا، وی افزود: وظیفه رئیس‌جمهور پایین آوردن تب جامعه و متحد کردن مردمی است که با یکدیگر اختلاف دارند اما ترامپ حدود چهار سال رئیس‌جمهور بوده و همزمان، تب جامعه هم بالاتر رفته و تنش‌ها نیز شدیدتر شده است.

تیراندازی در پورتلند که یک کشته بر جای گذاشت؛ زمانی روی داد که تظاهرات کنندگان برای نود و چهارمین روز متوالی در مرکز شهر جمع شدند. به گفته رسانه‌های محلی، همزمان با حضور معترضان، کاروانی شامل «صدها خودرو» از طرفداران دونالد ترامپ در همان محل حضور یافتند.

ظاهراً مقتول «جی بیشاپ» و یکی از طرفداران ترامپ بوده به همین دلیل رئیس‌جمهور آمریکا مرگ او را تسلیت گفت و تندروهای چپ‌گرا را مسئول این حادثه عنوان کرد.

ترامپ طی ماه‌های گذشته، به دفعات معترضان به نژادپرستی را هرج و مرج طلب، آشوبگر و غارتگر توصیف کرده و مدعی شده آنها به جانبداری از حزب دموکرات، به صحنه می‌آیند.

اعتراضات در پورتلند از اواخر ماه میلادی می در واکنش به قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس نژادپرست ایالت مینه‌سوتا آغاز شد. تظاهرات کنندگان خواستار پایان دادن به تبعیض میان سفید پوستان و سیاه پوستان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج