۱۰۳۲۷۵۹
۱۴۴ نظر
۵۰۱۸
۱۴۴ نظر
۵۰۱۸
پ

ادامه اُفت نگران‌کننده شاخص کل بورس

امروز شاخص کل بورس با اُفت ۴۴هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۶۴۰هزار واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران: ارزش سهام شرکت‌ها مانند تمامی بازارها متأثر از عوامل اقتصاد کلان و تورم است و اگر بنا بود حبابی در بازار سرمایه بترکد، این حباب باید سال‌ها زودتر از این در بازار مسکن یا سکه و خودرو ترکیده بود. بسیاری هم اعتقاد دارند که چشم‌انداز بازار سرمایه و اقتصاد ایران روشن نیست و انتخابات آمریکا در آبان‌ماه را اوج ریسک بازار سرمایه تصور کرده‌اند.

ارزش سهام شرکت‌ها مانند تمامی بازارها متأثر از عوامل اقتصاد کلان و تورم است و اگر بنا بود حبابی در بازار سرمایه بترکد، این حباب باید سال‌ها زودتر از این در بازار مسکن یا سکه و خودرو ترکیده بود. بسیاری هم اعتقاد دارند که چشم‌انداز بازار سرمایه و اقتصاد ایران روشن نیست و انتخابات آمریکا در آبان‌ماه را اوج ریسک بازار سرمایه تصور کرده‌اند.

یکی نوشته است که پراید مسافرکشی‌اش را فروخته و پولش را به بورس آورده است. آن یکی ١٠٠‌میلیون تومان پول رهن خانه‌اش را به بورس آورده و گمان کرده که سودها آن‌قدر خیره‌کننده است که ظرف دو‌سال بتواند آلونکی بخرد. یکی توییت کرده خانه‌اش را فروخته تا با جادوی بورس خانه بزرگ‌تری بخرد و دیگری می‌گوید که عطای کاسبی راکد فرش‌فروشی‌اش را به لقایش بخشیده و پول مغازه را به بورس آورده است. این وسط سهامدارانی خود را جوان‌های آس‌وپاس و بیکاری معرفی می‌کنند که پول‌شان آن‌قدر کم بوده که هیچ آپشنی به جز بورس برای سرمایه‌گذاری نداشته‌اند. لابه‌لای توییت و کامنت‌های سهامداران خرد، زنان خانه‌داری پیدا می‌شوند که طلاهایشان را فروخته‌اند و به بورس آمده‌اند.

بسیاری هم به شوخی یا جدی نوشته‌اند که کرونا جراحی‌های زیبایی را تعطیل کرد و پول عمل بینی‌شان را به بورس آوردند!حالا اما همه‌شان مدعی‌اند که مالباخته هستند. یکی از زیان ٤٠٠‌میلیون تومانی می‌گوید و یکی از به بادرفتن پراید فکسنی و پول رهن خانه‌اش. دیگری هم غصه طلاهایی را می‌خورد که با نرخ روز ارزشش چندبرابر شده اما بورس تبخیرش کرده است. بحث‌ها، درددل‌ها، خشم‌ها و ترس‌های بورسی این روزها بین کاربران ایرانی داغ است. بازار سرمایه، مردادماه هولناکی را پشت‌سر گذاشته و با رشد منفی ٨‌درصد از تمام بازارهای رقیب جا مانده است. تداوم ریزش بازار در شهریورماه دلهره بزرگ‌تری به جان سهامداران خرد انداخته است. سهامدارانی که همین مردم کوچه و خیابان هستند و تا دیروز کلمه‌ای از بورس بلد نبودند اما با سقوط ارزش پول و سودهای سه‌رقمی بازار سرمایه، دسته‌دسته وارد بورس شدند.

رکوردهای دلهره‌آور بورس

بازار سرمایه دیروز هم بنای ناسازگاری گذاشت و شاخص کل از اول صبح قرمز شد. این اتفاق درست درشرایطی رخ داد که اصلاح کم‌جان شاخص در سه‌روز کاری، امید سهامداران را تقویت کرده بود و بسیاری از آنها پیش‌بینی می‌کردند که بورس با قدرت بیشتری متعادل شود. پیش‌بینی‌ها اما درست از آب درنیامد و شاخص کل با ریزش بیشتر از ٤٣‌هزار واحد به کانال یک‌میلیون و ٦٠٠‌هزار واحد برگشت.

شاخص بورس که تا نیمه مرداد عدد دو‌میلیون و ٧٠‌هزار واحد را هم فتح کرده بود، ناگهان عقبگرد کرد و تا کانال یک‌میلیون و ٦٠٠‌هزار واحد فرو ریخت. اصلاح‌های کم‌جان شاخص را تا یک‌میلیون و ٧٠٠‌هزار واحد هل داد اما دیروز دوباره تمام رشته‌ها پنبه شد و شاخص به کانال قبلی برگشت. این اتفاق ترس‌ها و تردیدهای سهامداران خرد را تقویت کرد، به‌ویژه اینکه بورس در هفته‌های اخیر رکوردهای عجیبی از خود به جای گذاشته بود. بورس در هفته‌های اخیر رکورد سومین ریزش تاریخی شاخص را در یک هفته به ثبت رسانده است.

اتفاقی که مشابه آن یک روز پس از شهادت سردار سلیمانی در بازار سرمایه رخ داده است. رکورد ماهانه بازار سرمایه هم تعریفی ندارد و در ماه مرداد این بازار از تمام رقبایش عقب افتاده است. در این ماه مسکن با ١٠,٥ و کالاهای بادوام مانند خودرو، لوازم خانگی و... با ٩.١‌درصد بیشترین سودآوری را داشته‌اند. پس از آن طلا با ٨درصد، دلار با ٦.٢‌درصد و سکه با ٣.٨‌درصد بیشترین بازدهی را ثبت کرده‌اند و دست‌آخر بورس با منفی ٨‌درصد نه‌تنها در این ماه سودی به سهامداران نرسانده است بلکه برایشان زیانبار بوده است.

کارشناسان بازار سرمایه اخبار ضدونقیض درباره عرضه دارا دوم و اوراق سلف نفتی، عرضه آبشاری ٣٠‌درصد دوم سهام عدالت، اختلال در هسته معاملات و درمجموع پاره‌ای از تصمیم‌گیری‌های نادرست دولت را در ریزش اخیر بازار سرمایه موثر می‌دانند.

حباب بورس ترکیده است؟

در این شرایط بعضی از سهامداران خرد فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند و سهام‌هایشان را با ضرر فروخته‌اند. آنها می‌گویند تصمیم گرفتند تا قبل از اینکه تمام دارایی‌شان را ببازند، از بازار خارج شوند. بعضی دیگر هم که زیان‌شان سنگین‌تر بوده، یا اصولا زمان بدی وارد بازار شده‌اند و سودی به جیب نزده‌اند، به امید سر‌به‌سرشدن سود و زیان‌شان نشسته‌اند تا اصل پول‌شان را با کمترین هزینه از بازار خارج کنند.

بیشتر آنها حباب بازار سرمایه را باور کرده‌اند. حبابی که دیر یا زود می‌ترکد و سهامداران را به خاک سیاه می‌نشاند. بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، تفکر حبابیون را اشتباه می‌دانند اما این اصطلاح آن‌قدر بین مردم جا افتاده و رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی روی آن مانور داده‌اند، که اصلاح تفکر حبابیون سخت به نظر می‌رسد. محمدعلی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه که مخالف تفکر حبابیون است، به «شهروند» می‌گوید که ارزش سهام شرکت‌ها مانند تمامی بازارها متأثر از عوامل اقتصاد کلان و تورم است و اگر بنا بود حبابی در بازار سرمایه بترکد، این حباب باید سال‌ها زودتر از این در بازار مسکن یا سکه و خودرو ترکیده بود.

بسیاری هم اعتقاد دارند که چشم‌انداز بازار سرمایه و اقتصاد ایران روشن نیست و انتخابات آمریکا در آبان‌ماه را اوج ریسک بازار سرمایه تصور کرده‌اند. سهامداران تازه‌کار تصور می‌کنند که رأی‌نیاوردن ترامپ می‌تواند اوضاع تحریم ایران را تغییر دهد و با گشایش‌های اقتصادی ناشی از آن، دولت دست از حمایت بورس می‌کشد. این تصورات درشرایطی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند انتخابات آمریکا تغییر خاصی در وضع اقتصاد ایران ایجاد نمی‌کند و سهامداران بهتر است نگاه بلندمدت به بازار سرمایه داشته باشند.

محمد گرجی‌آرا، کارشناس بازار سرمایه به «شهروند» می‌گوید که سهامداران خرد نباید بدون دانش پول‌شان را به این بازار می‌آوردند. او تأکید می‌کند که اگر کسی بدون بررسی بنیادی و تحلیل تکنیکال در بازار درحال خریدوفروش است، شک نکند که با زیان سنگینی از بازار خارج می‌شود. به توصیه این کارشناس سهامداران خرد به جای استناد به تحلیل کانال‌های تلگرامی و سیگنال‌فروشی آنها، هرچه زودتر پول‌شان را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسپارند تا آنها را از زیاندهی سنگین نجات دهند.

اُفت ۴۴هزار واحدی شاخص کل بورس

امروز چهار شنبه (۱۲ شهریور) شاخص کل بورس در آغاز معاملات با اُفت ۴۴ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۶۴۰ هزار واحدی شد.

نماد‌های فارس، فولاد، شستا، فملی، شپنا، اخابر و وغدیر امروز بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشته اند.

نمادهای تاثیر گذار در بورس:

ادامه اُفت نگران‌کننده شاخص کل بورس

همچنین شاخص کل فرابورس با اُفت ۳۲۷ واحدی وارد کانال ۱۷ هزار و ۴۶۰ واحدی شد.

نمادهای تاثیر گذار در فرابورس:

ادامه اُفت نگران‌کننده شاخص کل بورس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم همه چیز را به بورس بسپارند خخخخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای روحانی ذره ای اعتماد باقی نزاشتی اعتماد که هیچ اعتقاد ملت ایران رو هم ازشون گرفتید خداوند از همه شماها نگذره آمیین
        با بدبختی مردم پولی داشتن با اعتماد به بورس گذاشتن دریغ که ....

      • بدون نام

        کارگزاری حقوقی سازمان بورس دولت برای اصلاح و هنگی دستوری همه با هم بودن همه دیدیم

      • بدون نام

        زندگی تو آمریکا شرف داره به ایران

      • بدون نام

        حالا ترامپ پیروز بشه چون دولت پولی نداره و امیدی هم به رفع تحریمها نداره بقیه بورس رو هم خالی میکنه بیچاره سهامدارها اخر کار این دولت هم هست دولت بعدی اصولگرا است خدا به داد بورس برسه
        دوبت باید از دخالت در بورس دست برداره
        تحریمها را برداره مذاکره کنه تا شرکتها رونق پیدا کنن سهامدار به حقش برسه
        چه وضعیه

      • علیرضا

        مردم همه چیز را به بورس بسپارند؛ یعنی سرمایه مازاد را عوض سکه و دلار خریدن و یا احتکار کالا، وارد بورس کنند. نه اینکه پول رهن خانه و فروش ماشین مسافرکشی و محل کسب و کار را به طمع مفتخوری و سودهای کلان به بورس بسپارند! ما ملت طمّاع و تن پروری هستیم و بهتر است به جای محکوم کردن این و آن، ابتدا خودمان را محکوم کنیم.

      • بدون نام

        همه‌بازارهای ایران با کمی تفاوت مثل هم هستند ، بورس هم‌یکی از انهاست ، همه‌در خدمت‌گروهی خاص !

    • یه it man خسته

      پودر شدیم پودر.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون موقعی که 60 هزارتا 60 هزارتا میرفت بالا خوش بودی باید میدونستی که هر صعود شارپ،ریزش شارپ هم داره
        دوستان عزیز بورس همینه اگه فکر کردین همیشه توسودین معذرت میخوام خیلی غلط کردین تو بورس سرمایه گذاری کردین

    • ناشناس

      این هم نتیجه بالا رفتن بی حد و حصر بورس
      هم باعث ضرر و زیان خیلی ها میشه
      و هم باعث تحریک قله های آتشفشانی مثل بازار مسکن و
      خوراک و خودرو و طلا و ... شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام شرکتهای بورسی در حال گزارش سوددهی ماهیانه و سالانه هستند ولی بجای اینکه سود تو جیب سهامدار بره تو جیب دولت میره

      • محمد

        اگه هفته دیگه شنبه یکشنبه صعودی نشه شاخص تا ۱۵۰۰ پایین میاد

      • مصطفی

        از اول مرداد تا الان بورس ۲۵ درصد اومد پایین. اگر رشد بورس باعث افزایش قیمت مسکن و لوازم زندگی و ... شده بود ، الان که بورس اینقدر‌کاهش داشته چرا اونها همچنان به رشد ادامه میدن؟

      • علی

        یک مقدار اول مطالعه کن بعد نظر بده که همه به حرفهات نخدن اگه بورس دلارو بالا برد پس چرا الان که بورس ریزش شدید کرده یک ماهه ولی دلار هر روزه داره بالا میره همین بالا رفتن قیمت دلار رو نگاه کن چند هفته دیگه چه تاثیری میزاره بر تمام بازارها حتی بورس هم بخاطر این افزایش قیمت دلار انفجاری بالا میره دوباره همه چی وصل هستن به دلار فقط

    • بدون نام

      دستت درد نکنه آقای روحانی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار آمریکاست، به روحانی چه مربوط، اون خودشم جمعه خبردار شده!!!

      • بدون نام

        سر شما درد نکه قابلتون نذاشت

    • بی نام

      چقدر به مردم گفتن این نوع بازیه. حسن کار خودشو بلده.

    • بدون نام

      اصلاح دستوری هنگی

    • بدون نام

      جیبمون رو زدند

    • بدون نام

      بورس رو اگر به حال خودش بذارند بهتر از خرید دلار و خودروست

    • بدون نام

      گفت همه چیز خود رو به بورس بسپارید بعد گفت باید بورس منطقی بشه بعد گفت نباید سیخکی بالا بره شاخص حالا هم ریزشی کرد همه قفل تو صف فروش و مجبور به نگهداری با ضرر

    • بدون نام

      اون موقع که دخالت دستوری کردند باید فکر اینجارو هم میکردند جای مقصر الکی جلوه دادن شبکه ماهواره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هه، چه فکری؟ همه‌چی طبق خواسته‌شون داره پیش میره

    • بدون نام

      بااین بی اعتمادی وبی اعتقادی که پیش اوردی اقاروحانی فقط خداجزاتوبده بدبخت کردی مردم رو....

      پاسخ ها

      • رضا

        انشاالله

      • sj

        انشالله

      • روزگار تنهایی

        انشاالله

    • بدون نام

      کسری بودجه و کمک به کشورای دیگه رو با پول بلوکه تو بورس تامین میکنند با باتلاق ضرر مردم

    • بدون نام

      مردم دیگه به هیچ چیز و هیچ کس تو ایران اطمینان ندارند تمام شد جالبه چند ماهه دیگه تبلیغات انتخابات هم شروع میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قول میدم مردوم هم همدیگه رو هل میدن که زودتر رای بدن

      • روزگار تنهایی

        من رای نمیدم

    • ع،ر

      قبلآ‌هم‌بهتون‌هشدار‌دادم.مراقب‌حرکات
      ناجوانمردانه‌‌دولت‌روحانی‌درسال‌آخرش
      باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیخود کردی هشدار دادی .

    • بدون نام

      سو مدیریت ناکارامدی خودشون رو میندازن گردن تکنولوژی و کشورای پیشرفته دیگه جالبه

    • بدون نام

      وقتی میگفتند مواظب باشید می‌گفتید بیا ببین رفیق من میلیاردر شده مفتی
      حالا برو احوال رفیقتو بپرس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوز میلیاردها/:

    • بدون نام

      تابلو بود باد الکیه برا جمع کرده پولهای سرگردان و نقدینگی

    • صابر

      اینا هرچی گفتن برعکس اتفاق افتاده
      پس اگر ترامپ بازنده بشه حتما تحریما کم میشه یادتون باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ بازنده بشه بایدن دوباره مذاکره مجدد میخاد که اینها نمیخان
        و تحریمها بیشتر میشه
        چه ترامپ چه بایدن تهش همینه
        لج کردن با دنیا

    • بدون نام

      باد آورده رو باد می‌بره
      من یمقدار پس انداز کردم ۱۰ بار اطرافیان گفتن بیا بورس دوبرابر میشه نرفتم دادم طلا خدا رو شکر عالی بود اختیارشان دست خودمه نه دست دکمه زیر دست کسی که هر وقت خاست برداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت، ما باز تو تله افتادیم

      • بدون نام

        سرمایه گذاری تو بورس کمک به اقتصاد کشوره در حالیکه سکه و دلار خیانته و کمکی به تولید نمیکنه
        سود روی طلا رو باد نیاورده؟؟؟

      • علی ایرانی

        الان حتما قیمت جهانی طلارو با ۱۰میلیونت دست گرفتی.آره؟

      • بدون نام

        آسیاب به نوبت
        نوبت طلا و دلار هممیشه
        بورس یعنی آینده
        شاخص الان یعنی دلار 16 تومنی
        بفروش طلاتو

    • بدون نام

      اقای روحانی کل کارها یت یا افراطه یا تفریط یکسال هر روز شاخص بورس سبزه ویک سال همش قرمز

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دوستان به نظرم شاخص متاسفانه به این زودیها بر نمیگرده من خودم تا خرخره تو ضررم باید زودتر خروج زدتا تبخیر نشدیم

    • والی

      اقا دوست بخت برگشته من ماشین ۱ونیم میلیاری رو گذاشت توبورس الان میگه ۴۵۰ملیون ضرر کردم خدا به داد انهایی که خانه اشان را بردن تو بورس برسه

    • بدون نام

      خودتون خواستید قمار کردن هیچ تضمینی ندارن
      اون موقع که ۱۰۰دذصد سود کردید چرا اعتراض به پول مفتی و الکی نکردید الآنم کسی حق ندارد چیزی بگه

      پاسخ ها

      • ایرانم سرافراز

        احسنت بورس یعنی قمار نمیدونم بعصی ها چشم و عقل ندارن وقتی تمام فلزات و پتروشیمی یا خیلی چیزها تحریم بورس میره بالا و سود میده عجب

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        پس فردا میان میگن مال باخته ایم
        باز ضرر اینها رو هم ما باید بدیم
        مثل اون بانکهایی که ورشکست شدن دولت پول چاپ کرد و تورمش را همه دادن
        کلا ایرانی ها معتقدن سود مال خودشونه ضرر مال همه

    • سعید..

      خیلی بی وجدان هستن؛یعنی اصلا ندارن

    • بدون نام

      عججججب. ماجرایی شده
      فقط اونایی که زیر ۳۰ سال هستند تابلو اول صبح رو دیگه نگاه نکنند

    • بدون نام

      بالای تابلو بورس باید بزنند مثبت۱۸

    • بدون نام

      حالا باید منتظر افسار پاره کردن دوبار قیمت دلار وسکه باشیم و تاثیر آن بر کالاهای مصرفی مخصوصا مواد غذایی واقعا اوضاع کشور و مردم بسیار دردناک شده است و حالا مسولین فقط به فکر تصاحب قدرت هستند ازجمله سفر تبلیغاتی زود هنگام جناب قالیباف به استان خوزستان با هزینه بیت المال جهت گرفتن پست ریاست جمهوری واقعا بی کفایت دربین مسولین بیداد میکند

    • سادی

      کمی از ضرر مردم ناراحتم
      ولی در کل خیلی خوشحال شدم
      تا این مردم باشن تو بازی های دولت شرکت نکنن
      دولت سود خودش رو از بورس برده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازی دولت الان اینه که مردم سهامشونو مفت بفروشن که مردم هم جانانه دارن همکاری میکنن

    • بدون نام

      این سهام عدالت هم فانی شو واسه خودش من ارزش سهامم فقط 6 م هست بقیه دورو بریام 13 و 10 هستن و جالب اینجاست که ارزش اولیه همگی مون یکی بود .... این بازی هم انکار داره به ته می رسه

    • بدون نام

      حالا دلار تموم شد هرروز بالا پایین شدن بورس اعلام کن چه بدبختی شدیم ماااااااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      سهامدارای کله گنده پولهای کلان رو به جیب زدن و از بورس خارج شدن. ما هم با ده بیست ملیونمون موندیم

    • بدون نام

      این بازی دلالان است که سهام ها را از دست ضعیفان بچاپند.

    • بدون نام

      مسئولین حالا بروند بازار دلار و سکه وخورو ومسکن رو جمع کنند
      گر چه هیچی برایشان مهم نیست فقط مردم رو بدبخت تر میکنند

      پاسخ ها

      • اکبر

        به زور که نمی گویند در بورس سرمایه گذاری کنید سرمایه گذاری در بورس هم سود دارد و هم ضرر اول باید آموزس ببییند شخصی که می خواهد در بورس سرمایه گذاری کند تجربه داشته باشد باید بداند چه سهمی سود دارد یاضرر چه موقع بخرد و چه موقع بفروشد بدون آموزش وارد بورس نشوید اگر آموزس ببینید و یاد بگیرید بهترین جای سرمایه گذاری بورس است

      • بدون نام

        خواهشا از آموزش و تجربه حرف نزن.

    • بدون نام

      باد آورده را باد می برد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باد حتما یه هدفی داشته

    • هالو

      وقتی سود ۵۰۰برابری داشتن ملت به به چهچه میکردن حالا تقصیر دولت شد!!

      پاسخ ها

      • علی

        خیلی بی سوادی اونایی که سود ۵۰۰درصدی بردن همه خارج شدن اینایی که تو ضرر هستن با تبلیغ دولت و صدا سیما چند ماه بود وارد شده بودن و اصلا تو سود نبودن تو اوج قیمت خریدن

    • بدون نام

      باوضعیت بد اقتصادی ایران واردشدن توبورس کارخیلی خیلی اشتباهه طمع کاردست ادم میده اشتبا ه ازخود مردمه

    • بدون نام

      برید تو جیب اقازاده ها بگردید دنبال پولتون دزدی علنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشم میادار اینکه خیلی معضرت مبخوام هیچ کس از این اقا یون که نظر میدن نمیدانند سر کلاف کجا بنده همهی این کار خانها وپتروشیمی وغیره که دولت داره میفروشه مال کیه مگر نفت ملی نبود مگر صنایع بزرگ مثل ذوب اهن وفولاد ملینبودند دولت از کی خربد اینها که جزچ اموال پهلوی نبودندلطفا منتشر کنید

    • بدون نام

      به زودي مثبت خواهد شد

    • کرمانشاه

      به هیچ یک از این دولتیا اعتمادی نیست !!! وحتی متاسفانه مقامات بالاتر هم درسکوت کامل بسر میبرن واین خیلی خیلی عجیبه انگار مردمو مسخ کردن به نفع خودشون . خدایا جواب دروغگو وکثیف ودزدان درلباس دوست را شدید وسریع کف دستشان بگذار که دل ملتی شاد از عدالت تو شود آمین یاحق.

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره واگذارتون ب خدا

      پاسخ ها

      • رویا

        شماها همونایی هستین که دلار و سکه رو هم احتکار کردین برای منفعت خودتان..گهی زین به پشت و گهی پشت به زین

    • محمد

      بر میگرده

    • بدون نام

      حباب بورس درحال ترکیدن است....

    • شهاب

      منکه بدبخت شدم.....

      پاسخ ها

      • مریم

        بهتر پول باد آورده میخواستی بفرماااا

      • بدون نام

        این پول باد آورده که یاد گرفتی هی میگی
        مال سودای دلالی سکه و دلاره. اونا باد آوردست
        سرمایه گذاری تو بورس به اقتصاد ضرر نمیزنه و در عین حال از افت ارزش ریال جلوگیری میکته

    • شهاب

      مطمنم ازین خیلی بدترم میشه....شک نکنین....

    • مریم

      خدایا شکرت که عده ای ضرر کردند

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقن

      • بدون نام

        اون عده ای که ضرر کردن مثل تو بیسواد هستن

    • بدون نام

      خداروشکر من گول بورس نخوردم و همون طلامو خریدم خخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو ترکیه مالکشو تا پولاتو نگرفتن

    • خاک بر سر، نکن

      بووووووووووررررررررررس
      کلاهبرداری جددددیددددد است
      ای ملت آگاه باشید و هوشیار
      بهوش باشید و بیدار
      دولت برای پرکردن کسری بودجه و منابع اختلاس از راه های مختلفی وارد جیب خلق الله می شود
      به تعداد آدم ها راه برای رسیدن به مال واموال وغارت آن ها هست
      ای مرررردم مراااااقب نامووووووس خو باششششییییییید
      کسانی که مالتان را دزدی میکنن
      به جان و ناموستان رررحححم نمیکنند

    • بدون نام

      منتظر پراید ۲۰۰ میلیونی باشید

    • بدون نام

      لطفا آقای روحانی و دولتش شرکت های حقوقی را جهت کنترل بورس به نفع دولت، در بورس وارد کرده اند را خارج کند

    • بدون نام

      ما که بعد صعود ها اومدیم نابود شدم کسایی هم که میشناسم صود کردن بعد این همه وقت پول خودشونم ندارن

    • بدون نام

      کاربر 11:06
      گل گفتی (مردم همه چیز را به بورسبسپارند)
      خخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      من هنوز ۱۵۰درصد تو سودم باز میره بالا نره هم حالا حالاها نمیام تو ضرر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو از نواده پیغمبری

    • تاراز

      جای این گشایش سال هادردخواهدکرد.

    • بدون نام

      رکود از دخالت دولت تو بورس شروع شد . نحس و بد یمن و بی مدیریت

    • بدون نام

      این جنایت کار پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و مجلس یازدهم برای نابودی مردم و دولت مردمی روحانی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید

    • امید

      این است اعتماد به اصلاح طلب ها . کمبود بوجه کشور از جیب مردم دزدیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره اصول گراها بودن الان عشق و حال بود اابد

    • جیکا

      بابا مجبور نبودید وارد بورس بشوید .
      حسن گفت مردم بیان بورس سرمایه گذاری کنند شما باید متوجه میشدید بر عکس عمل می کروید چون هر چه دولت میگه بر عکس میشه خدا شاهده خود من فوری متوجه شدم پولمو از بورس کشیدم بیرون هیچ مشکلی هم ندارم نه سود کردم نه ضرر

    • بدون نام

      بارها نوشتم بورس هم مثل موسسه ها

    • بدون نام

      چرا ضرر همه سود کردن که، کلی پول به مردم لبنان و سوریه و ونزوئلا و .. کمک شد ، کلی اونا سود کردن، فقط مردم ایران ضرر کردن

    • بدون نام

      دولت سهامشو تو اوج قیمت فروخت به ملت.
      بعدش روز به روز چوب حراج گذاشت به بورس.
      با بازی کثیف خودشون دوباره دارن همون سهامی رو که مردم تو اوج ازشون خرید کردن.تو ارزونترین قیمت میخره اسمشو هم گذاشت حمایت حقوقی ها.
      کشور ما ۱ درصد هم اسلامی نیست.همه دزدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم نباید گول بخورن تو قیمت پایین بفروشن
        خود مردم دیگه نباید صف فروشو سنگین کنن

    • بدون نام

      خدا باعث و بانیشو لعنت کنه امیدوارم از پای عزیزانش دربیاد

    • بدون نام

      همه رو گول زدید و آخرین سرمایه هایمون هم هاپولی کردید .

    • ع،ر

      دیگه‌کسی‌نیست‌که‌به‌مسئولین‌این‌کشور
      اطمینان.واشته‌باشد‌مسئولینی‌که‌بهر‌طریق
      برای‌نجات‌خودشان‌‌بطور‌روزانه‌روی‌به‌جیب
      بری‌از‌مردم‌‌کردند.

    • ف

      الی برکت الله

    • بدون نام

      البته نگران کننده برای سهامداران بدبخت که روحانی به عمد بیچاره کرد و خوشحالی کت و شلوار پوش های بی خاصیت و ضد ملت.

    • من

      اینا فقط میخاستن جیب ملتو خالی کنن که موفق شدن دمشون گرم ایول حسن

    • مسعود

      صبور باشید تا بقیه پولتونم بکشن بالا .صبور صبور

    • بدون نام

      یاد اون قسمت سریال پژمان میفتم که تو بورس سرمایه گذاری کردن پژمان تو سقوط بورس هول شد فروخت کلی ضرر کرد. دوستش که پولش کمتر بود صبر کرد کلی سود کرد
      اگه فکر میکنین دولت داره گولتون میزنه . کلک اینه که بفرستتون تو صف فروش تا از ضررتون سود ببره.
      مسئله مهمتر اینکه جواب گرفتن تو بورس یکماهه نیست و دانش میخواد. واسه دلالی و نوسانگیری نیاین

    • بدون نام

      گفت پولاتون فقط به بورس بسپارید خخخخخ

    • بدون نام

      یکی از بزرگان بعنوان نصیحت میگفت فقط در امد زحمت کشی ..برکت داره غیر ازاین مال وثروت. یا روزی از دست خواهد رفت ویا صاحب مال را عاقبت بیچاره خواهد کرد..

    • بدون نام

      متنفریم از این همه دروغ دولت و بی تفاوتی،
      خجالت هم نمیکشند.

    • بدون نام

      هیچ ملتی در تاریخ دنیا همچین رکبی نخورده بود.

    • بدون نام

      دوست عزیز که گفته بورس یعنی قمار پس اگه اینطور هست این سهم هر شرکتی که میفروشن مردمی هم که دارن تو اون شرکت کار میکنن پس دارن قمار میکنن .

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره روحانی خداوند به حق ۵تن تقاصشو پس بدی هرچه زودتر این بود گفتی مدم پولاشونو بیارن تو بورس اه و ناله این همه متضرر دامنتو میگیره بخدا

    • بدون نام

      خوب قفلو زدی روش مگه با کلیدت بازش کنی حسن کلید ساز

    • بدون نام

      گول نخورید.این افت ارزش کار حقوقی ها است تا سهام مردم بیچاره را مفت از چنگشان در آورنند.البته مدیر خبر ها ی داغ از مطلب من خوشش نخواهد آمد و چاپ نمی کنه.

    • بدون نام

      بورس حیله جدید دولت برای دست کردن تو جیب مردم بود

    • بدون نام

      بیسواد ،این کار بورس نیست کار دولته ،تو که تهران لم دادی به خودتون تکانی بدین بریزین درب بورس ببین چه جور یه روزه سبز میشه .فقط فشار افکار عمومی ،اینا از مردم میترسن ،ما خودمون کاری نمیکنیم.

    • بدون نام

      حسن جان خطر داره.دولت آدرس بهشت به کسی نمیده

    • بدون نام

      خرداد جایگزین مناسب واسه کلیدساز پیدا کنید .. صبح زود برید تو صف

    • م ش

      از بهر که نالیم که از ماست که برماست

    • بیاتی

      هم بازار بورس باید اصلاح شود و هم اصلاحطلبان ........

    • امیر

      یکی به دامون برسه بدبخت شدیم

    • بدون نام

      بورسی که حکومت با حقه بازی توش باد. کنه همینه بابا. چرا. نمیفهمید دولت برشکسته اس جوجه رو آخر پاییز میشمارند

    • بدون نام

      اقای روحانی خانواده 5نفره هستیم بنده که55 سال سن دارم هنوز خونه قابل سکونت نداریم بتوصیه مسولبن مقادیری پول فراهم کردیم بنام فرزندان رفتبم تو بورس که اینم داره ازهم میپاشه امثال ما زیادن اگر سیاست دولته اینکار رو نکنید کاری کنید حداقل پول مردم به خودشون برگرده محض رضای خدا..

    • بدون نام

      این تهرانی ها تو این شهر چکار میکننن برید یه اعتراض مسالمت امیز بنویسید که دولت دعوت به بورس کرد گناه مردم چییه ؟؟

    • بدون نام

      خداشاهده بدبخت تراز کشور خودمون ندیدم اون یه ذره پولی هم که تو این گرونی و بدبختی به دست اوردیم دولت با تبلیغ های دروغینش ازمون گرفت یادتونه چقدر انمیشن دیرین دیرین راجب بورس درست میکردید ؟؟؟دیگه به حرف کی باورکنیم ؟سرمایه گذاری فقط دلار

    • شهاب

      بورس منفی ترهم خواهدشد....منکه بدبخت شدم.خداکنه بتونم پولم نقدکنم.....

    • شهاب

      بورس اشتباه بزرگی بودش.....

    • امیر همت

      روحانی تشکر تشکر

    • محسن حیدریان

      بورس اینده نداره همش ضرر هست اخه کی رو دیدین نر سر کار بعد یک شبه حقوق بدن بهش و پولدار بشه حکایت بورس هم همینه

    • محسن حیدریان

      این بورس بازی عاقبت نداره همش ضرره تا منفعت

    • بدون نام

      سرمایه مردمو دارن میخورن این ینی بی اعتمادی مردم به دولت دیگه فکر کردن مردم ساکت میشینن

    • بدون نام

      بورس رشد نکرده بود بلکه تازه داشت ارزش پول را با سکه و دلار همسان میکرد که......مگه میشه پراید ۷میلیون بودسهم سایپا ۳۰۰بود الان پراید ۱۰۰میلیون ارزش سهم همون ۳۰۰. مشخصه پشت پرده دستورهایی هست.

    • س .غ

      باید بریم از لبنان سوریه فلسطین سهامدار جدید بیاریم تا از بورس حمایت بشه از من گفتن بود

    • بی نام

      یعنی کشته اون قسمت شدم که میگه اگر بدون تحلیل تکنیکال و بنیادی وارد بازار شدن...
      آخه بازار ایران مگه تحلیل حالیش میشه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حرف کسایی که وقت برای مطالعه نمیزارن

    • بدون نام

      هدف این بود نقدینگی را از بین مردم جمع کنند. یا با ثبت نام ماشین یا بورس یا با افزایش و کاهش سود بانکی. اگر خاک میخرید و امروز می فروختید بیشتر سود میکردید. اینها همه بازی بود

    • ع،ر

      درواقع‌باید‌گفت‌اقتصاد‌کشور‌بابی‌تدبیری
      درحال‌سقوط‌ازاد‌است.ومسئولین‌‌خودخواه
      کشور‌اسانترین‌راه‌را‌زدن‌جیب‌ملت‌‌‌می‌دانند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج