۱۰۳۲۹۷۸
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

وزیر آموزش و پرورش:

زمان برگزاری کلاس‌های درس مشخص شد

حاجی میرزایی گفت: حضور بیش از ۳۵ دقیقه در یک محل خطر ابتلا را بالا می‌برد بنابراین کلاس‌ها بیشتر از ۳۵ دقیقه طول نکشد.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش: محسن حاجی میرزایی در پایان دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور و در مراسم اختتامیه این اجلاس که به‌صورت ویدئو کنفرانس و با شعار فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری و تربیت تمام ساحتی در ساختمان شهید رجایی و حضور مجازی روسا و مدیران آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار داشت: هر مدرسه‌ای می‌تواند با بهداشت محل هماهنگ باشند چنانکه وزارت بهداشت بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله و تهویه بسیار تاکید داشتند باید این پروتکل‌ها در مدرسه رعایت شود .

وی ادامه داد: حضور بیش از ۳۵ دقیقه در یک محل خطر ابتلا را بالا می‌برد بنابراین کلاس‌ها بیشتر از ۳۵ دقیقه طول نکشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر مشارکت حداکثری خاطرنشان کرد: نیازمند مشارکت دانش‌ آموزان و معلمان با وزارت بهداشت هستیم؛ لذا این روزها نیاز داریم وقت بیشتری بگذاریم تا مطمئن شویم کار به درستی انجام می‌شود.

حاجی میرزایی همچنین در ادامه ضمن سپاسگزاری از تمامی دست اندرکاران اجلاس گفت: هیچ حرفی بهتر از وصف مقام معظم رهبری نیست و ایشان به پیچیدگی کار ما توجه دارند. این مهم‌ترین سرمایه ماست که از آن انرژی میگیریم. اگر مجموعه‌ی آموزش و پرورش خوب کار کند خوب دیده می‌شود و در نهایت خدا کارهای ما را می‌بیند.

زمان برگزاری کلاس‌های درس مشخص شد

وی اضافه کرد: باید کاری بکنیم که شرمنده‌ی خداوند نشویم. امیدوارم فردای متفاوت و پرکاری را آغاز کنیم و سازمان‌دهی‌های لازم انجام شود تا روز شنبه کلاس‌ها شروع به فعالیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید نگرانی خانواده‌ها را نیز در این خصوص برطرف کنیم. همچنین اگر وزارت بهداشت و ستادملی مقابله با کرونا اعلام کرد که منطقه‌ای به بحران و وضعیت قرمز رسید تمام فعالیت‌ها را تعطیل می‌کنیم.

توجه مقام معظم رهبری نسبت به آموزش وپرورش انرژی بخش است

وی افزود: توفیق بزرگی بودکه این اجلاس مزین به کلام نورانی مقام معظم رهبری شد لذا همه‌ی ما وظیفه داریم در تحقق مطالبات ایشان تلاش حداکثری داشته باشیم.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شد، مسئولیت مهم ما اجرای سند تحول بنیادین است‌ لذا این یک سوال جدی است که ما در اجرای سند تحول کجای کار هستیم؟

وی ادامه داد: گاهی در فرایند کارها به مشکلاتی برمی‌خوریم و باید برای حل آن‌ها اهتمام و تدبیر ‌کنیم تا مسئله حل شود و زمانی هم هدفی داریم و مصمم هستیم که به آن هدف برسیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در وجه اول هر نوع مسئله، هدف است و در وجه دوم در جایی که هدف می‌خواهد تحقق پیدا کند و باید آن هدف محقق شود، اگر ما بخواهیم کار کنیم و نسبتی با هدف نداشته باشیم، نمی‌توانیم بگوییم که ما در یک راستا کار مهمی انجام داده‌ایم، به ویژه اگر مسئله‌ای داشته باشیم که حل نشده باشد.

وی تصریح کرد: معتقدم در کشور کاری مهمتر از تربیت انسان‌ها برای نسل آینده نیست؛ بنابراین ما مسئول هستیم تا تحول در ۵ هدف سند تحول را به وجود بیاوریم.

ضرورت بررسی اساسی و بنیادی مشکلات به جای اجرای راه حل‌های مقطعی

وزیر آموزش و پرورش بر برنامه ریزی، کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در سند تحول تاکید و عنوان کرد: مسائل را می‌توان به صورت مقطعی حل کرد و یا دلایل آن را بررسی و به حل آن اقدام کرد اما راه حل دیگر، بررسی بنیادین و اساسی مشکلات است و باید پرسید نگاه ما به حل مسائل چگونه است؟

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از مسائل آموزش و پرورش مسئله نیروی انسانی است، اظهار داشت: حل مقطعی این مسئله همواره باعث شده است تا مشکلات این حوزه به طور کامل و بنیادین برطرف نشود.

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان در این سخنان بر حل مسائل به طور اساسی و بنیادین تاکید کردند.

نقش تحول آفرینی آموزش و پرورش در جامعه را افزایش دهیم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کسانی که درگیر توسعه کشور هستند مانند سازمان برنامه و بودجه باید در بحث‌های توسعه‌ای خود روی آموزش و پرورش حساب باز کنند، ما باید نقش تحول آفرینی در جامعه داشته باشیم و هیچ‌کاری بدون آموزش و پرورش در کشور برنامه ریزی نشود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید جزئی از کارکرد سیستمی کشور و برنامه‌های اساسی کشور باشد، اظهار کرد: باید در مجموعه برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی کشور، جایگاه خود را مشخص کنیم و بدانیم از نظر برنامه ریزان در چه جایگاهی هستیم .

وی ادامه داد: لحظه‌های رونمایی از برنامه‌ها باید اتفاقات واقعی را رقم بزند و نتایج واقعی و ملموس داشته باشد.

وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: مدیران استان‌ها و مناطق برای حل مشکلات‌شان راه حل و برنامه داشته باشند و حل مسائل و مشکلات خود را به بالا دست ارجاع ندهند هرچند که این گفته رافع مسئولیت‌های ستاد در رسیدگی و حل مشکلات نیست.

حاجی میرزایی با بیان این که همه ما در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری مسئول هستیم؛ اظهار کرد: همه ما باید به دنبال راه حل باشیم و دراین زمینه قادر خواهیم بود تا شبکه بزرگی از راه حل‌ها را ارائه دهیم و راه حل‌های بهینه حل مسائل را بیابیم و این موضوع باید به صورت پیمانی میان ما و شما که در این اجلاس حضور دارید، باشد.

نباید آموزش فرزندان وآینده سازان مملکت متوقف شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمی‌توان و نباید آموزش فرزندان و آینده سازان مملکت را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: به طور دائمی باید شرایط را رصد کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم بهترین کار را با کیفیت مناسب ارائه دهیم و مهم این است که هیچ دانش آموزی از چتر آموزشی ما جدا نیفتد.

حاجی میرزایی با یادآوری به ۱۰ اصلی که برای مدیران کل آموزش و پرورش بیان کرده بود، گفت: باید پوشش حداکثری، ارتباط حداکثری و انعطاف حداکثری با حفظ اصول نظارت حداکثری، هوشیاری حداکثری، پاسخگویی حداکثری، هماهنگی حداکثری، مشارکت حداکثری و زمان حداکثری داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید بچه ها برن کرونا بگیرن و بیمار بشن تا اون موقع مدارس رو غیر حضوری کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما تو خوزستان بچه هارو مدرسه نمیفرستیم.

    • بدون نام

      هه خدا به داد ایران برسه

    • بدون نام

      من که بچه ندارم..‌.اگرم داشتم...نمیفرستادمش مدرسه....یک سال..‌عقب بیفته..‌بهتر از اینه که...کرونا بگیره

    • حق ولی تلخ ♨️

      این حاجی میرزایی بخاطر خودشیرینی میگه باید حضوری باشه. حالا صبر کنید ببینید پاییز که بشه و پنجره های اتوبوسها به خاطر سرما بسته میشه و کرونا غوغا میکنه اونوقت حالتونو میپرسم و اونوقت خواهید دید که من چی میگفتم واستون

    • حق ولی تلخ ♨️

      اگه بچه من بره مدرسه کرونا بگیره تو میخوای جواب منو بدی؟ . بخدا همتون بچه کش هستید. ...

    • بدون نام

      بچه های ما بشن موش آزمایشگاهی برا آموزش و پرورش.به نظر من کسی نباید فرزندش رو بفرسته مدرسه

    • مبارزه

      چطور بچه ام رو بفرستم مدرسه وقتی هیچ امکاناتی نداره تو کلاسها خفه میشی تو یه حیاط هم دبستان هم دبیرستان دخترانه با یک سرویس بهداشتی کثیف من که نمیفرستم

    • هاشمی

      چ جوری مسافرت باعث کرونا میشه مدارس ک بچه ها از سروکول هم میرن بالا بغل دست هم و از وسایل همدیگر از قبیل خودکار مداد پاکن استفاده میکنن نمیشه

    • سمانه

      مدرسه ی دخترای من دولتیه. دو شیفته ست. یک شیفت هم پسرا هستن. توی هر کلاس دست کم 40 الی 50 تا دانش آموزن. با این وجود مدرسه رو تعطیل نکردن... متاسفم برای همه ی کودکانی که در این سرزمین متولد شدن و از دخترای خودم عذر می خوام بابت دعوت کردنشون به این دنیای بی رحم

    • بدون نام

      باید مدارس بازشودچون وگرنه یعنی جامعه بی سوادچطوردریا سفرمهمانی عروسی می روندولی به مدارس می رسد کرونااست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دریا سفر مهمانی تجمع نداره ولی مدرسه یعنی تجمع

      • بی نام

        چطور سينه زني مي رن؟ چطور با دست عذا نذري مي خورن؟ چطور ايسگاه صلواتي ها بازن؟
        پس مظارس هم بتيظ. باز باشن

    • علی

      بالاخره ما نفهمیدیم حضوریه یا مجازیه؟ تا حالا صد تا حرف زدن، عجب گیری کردیم. هر کسی فهمیده به ما هم بگه.

      پاسخ ها

      • باغبانی بوشهر

        حضوری تانیمه حضوری یا غیر حضوری فعلا آزمایشی است

    • بدون نام

      اقا وزیر ایا فکری برای خانوداه هایی که محتاج نان شب هستند کرده ای در این فاصله که جیب گشاد شرکتهای فروش اینترنت مثل ایرانسل و غیر که گشادتر هم شد خوب از نعمت کرونا ۱۹ فروش ماسک ودستکش والکل جیب بعضیها پر شد حالا هم نوبت اینترنت شده بهتر که اینترنت برای بچه ها ریکان باشه البته اگر شما بفکر طبقه سه هستید

    • بدون نام

      ایا به فکرهزینه های درمان وگرفتاریهای بعدازان راکرده ایدکه چنین تصمیم هایی اتخاذ میکنید

    • بدون نام

      مسئولین خوب حرف می زنن و ساعتها بلدن همایش اونهم که دیدید با چه فاصله ای با ودئو کنفراس برقرار می کنن ولی بچه ها بدون حتی کوچکترین امکانات بهداشتی چهل نفره برن تو یک فضایی که از اتاق خواب نوزادان مسئولین غم خوار سواد جامعه اونم با این وضعیت دارو و غذا تومملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج