جاباما
۱۰۳۵۶۱۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کرونا؛ فرصتی برای کاهش آمار آنفلوآنزا

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش موارد آنفلوآنزا در کشورهای نیمکره جنوبی زمین که در زمستان به سر می برند، گفت: اگر رفتارهای بهداشتی و رعایت‌ها پروتکل های بهداشتی را ادامه دهیم، میزان بروز و شیوع انواع آنفلوآنزا و سرماخوردگی در پاییز و زمستان کاهش خواهد یافت.

ایسنا: معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به کاهش موارد آنفلوآنزا در کشورهای نیمکره جنوبی زمین که در زمستان به سر می برند، گفت: اگر رفتارهای بهداشتی و رعایت‌ها پروتکل های بهداشتی را ادامه دهیم، میزان بروز و شیوع انواع آنفلوآنزا و سرماخوردگی در پاییز و زمستان کاهش خواهد یافت.

دکتر ایرج حریرچی درباره پیش‌بینی‌هایی که در زمینه وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در شرایط کرونایی می‌شود، گفت: باید توجه کرد که آنفلوآنزا مانند کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از طریق تنفس و ذرات تنفسی منتقل می‌شود و اصولی نظیر استفاده قابل توجه مردم از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و کاهش تماس مردم با یکدیگر مانند عدم دست دادن و...که در حال حاضر رعایت می‌شود، منجر به کاهش موارد آنفلوآنزا می‌شود.

کرونا؛ فرصتی برای کاهش آمار آنفلوآنزا

وی افزود: رعایت همین موارد بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا، منجر به تجربه جالبی در کشورهای نیمکره جنوبی که در حال حاضر در زمستان به سر می‌برند، شده است. در کشورهایی مانند شیلی، استرالیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی و... موارد مربوط به آنفلوآنزا که سالانه رخ می‌داد، بیش از ۹۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حریرچی ادامه داد: بر این اساس خبر خوب این است که اگر ما همین رفتارهای بهداشتی و رعایت‌ها پروتکلهای بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست و شوی دستها و... را در فصل پاییز و زمستان ادامه دهیم، میزان بروز و شیوع انواع آنفلوآنزا و سرماخوردگی کاهش می‌یابد.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر می‌توانیم خطر کرونا را که گریبانگیر بشر شده و به نوعی تهدید محسوب می‌شود، با این اقدامات در حوزه آنفلوآنزا به یک فرصت تبدیل کنیم و نحوه مقابله با ویرس‌های تنفسی را که از طریق ذرات تنفسی منتقل می شوند، به ویژه آنفلوآنزا را نهادینه کنیم تا میزان این بیماریها کاهش یابند. اگر در این زمینه رفتارهای بهداشتی را تداوم دهیم می‌توان این معضل را به طور اساسی کاهش داد و موارد ابتلا به آنفلوآنزا را حتی برای طولانی مدت کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: بنابراین در حال حاضر آنفلوآنزا در نیم کره جنوبی که کرونا هم در این مناطق شایع بوده با تداوم رفتارهای بهداشتی کاهش یافته است و ما هم می‌توانیم این الگو را ادامه دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج