۱۰۳۷۳۶۵
۷۹ نظر
۵۰۶۳
۷۹ نظر
۵۰۶۳
پ

حالا که روز پسر مبارک، پس مراقب پسرها باشید!

امروز ۲۶ شهریور روز تولد کمبوجیه پسر کوروش کبیر است که بعضی رسانه‌ها معتقدند این روز به‌نام روز پسر نام‌گذاری شده است و بعضی‌ها هم آن‌را رد کرده‌اند.

برترین‌ها: در این اوضاع نابسامان و مشکلاتی که همگی از آن اطلاع داریم، تربیت فرزند کار سخت و دشواری‌ست. امروز ۲۶ شهریور روز تولد کمبوجیه پسر کوروش کبیر است که بعضی رسانه‌ها معتقدند این روز به‌نام روز پسر نام‌گذاری شده است و بعضی‌ها هم آن‌را رد کرده‌اند. اما صحت این ماجرا خیلی اهمیتی ندارد و برترین‌ها این روز را به تمام پسران ایرانی تبریک می‌گوید. همین مناسبت بهانه‌ای شد تا در مطلب امروز به چند نکته در تربیت فرزندان پسر بپردازیم. با ما همراه باشید.

حالا که روز پسر مبارک، پس مراقب پسرها باشید!

۱. آموزش مسئولیت‌پذیری

شاید یکی از مهم‌ترین موضوع در تربیت فرزندان چه دختر و چه پسر، مسئولیت‌پذیری باشد. شما از همان سن کمِ کودکتان باید به او آموزش مسئولیت‌پذیری بدهید تا در آینده بتوانید از او انتظار داشته باشید فردی مسئول باشد. می‌توانید با سپردن مسئولیت‌هایی مانند چیدن سفره یا میز غذا، مرتب کردن اسباب‌بازی‌هایش، بستن بند کفش خود و کار‌هایی مشابه این‌ها، این حس را در کودکتان تقویت کنید. همین کودکِ امروز، در آینده مردی مسئول می‌شود که تکیه‌گاه محکمی برای همسرش است.

۲. با همسرتان بااحترام رفتار کنید

همیشه پدر و مادر الگوی اولیه‌ی کودکان هستند. شما به‌عنوان الگو‌هایی موثر باید احترام گذاشتن را به فرزندتان آموزش دهید. در خانه بایکدیگر محترمانه رفتار کنید تا فرزندتان احترام گذاشتن به شما و اطرافیان را یاد بگیرد و در زندگی شخصی برای همسر خود فردی ایده‌آل باشد.

اگر در برخورد با اطرافیان از فرزندتان بی‌احترامی سرزد، می‌توانید به‌دور از جمع، کار اشتباهش را به او گوشزد کنید تا فرزندتان متوجه اشتباهش شود.

۳. سعی کنید زنان قوی در اطرافش باشد

سعی کنید اطراف فرزندتان زنانی قوی و باهوش، مانند زنان موفق فامیل و یا حتی معلم‌هایش باشند و نقش آن‌ها را بسیار مهم و پررنگ برایش تداعی کنید. فرزند شما وقتی در کودکی زنانی موفق اطراف خود ببیند ویا حتی در صورت نبودن چنین افرادی، اگر مادر بتواند برایش نقش یک زن قوی و موفق را ایفا کند، به مرور به توانایی و استعداد زنان ایمان پیدا می‌کند و در آینده در زندگی شخصی برای توانایی‌های همسر خود ارزش و احترام قائل می‌شود.

۴. به‌او اجازه بدهید گریه کند

«مرد که گریه نمیکنه»، جمله‌ای که شاید یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی‌ست که جاافتاده است. به پسر خود یاد بدهید اگر از چیزی بسیار ناراحت است می‌تواند گریه کند و این کار اصلا ربطی به دختر و پسر بودنش ندارد. در این‌صورت هم پسرتان از نظر روحی سالم بزرگ می‌شود و هم در آینده گریه کردن کسی برایش موضوع تمسخرآمیزی به‌نظر نمی‌آید.

حالا که روز پسر مبارک، پس مراقب پسرها باشید!

۵. به او یاد بدهید احساساتش را ابراز کند

شاید شما هم در اطرافیان خود خانم‌هایی را دیده باشید که همیشه از اینکه شوهرانشان احساسات خود را ابراز نمی‌کنند گله دارند. این مسائل دقیقا ریشه در کودکی دارد. چرا که اگر یک مادر از همان روز‌های کودکی به فرزند خود ابراز احساسات را آموزش دهد، در آینده هم پدرو مادر از اینکه فرزندمان حتی یک‌بار هم نگفته دوستتان دارم گله نخواهند داشت، و هم برای همسر آینده‌اش مردی بی‌احساس تلقی نمی‌شود.

۶. عزت نفس را در او تقویت کنید

شما کدام مرد‌ها را مورد تحسین قرار می‌دهید؟ کافی‌ست در اطرافیان خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید دقیقا آقایانی مورد تحسین دیگران قرار می‌گیرند که عزت‌نفس بالایی دارند. شما می‌توانید با کار‌هایی مانند برچسب نزدن، تعریف و تمجید نکردن دروغین و ... عزت‌نفس را در فرزندتان قوی کنید. اگر به دروغ همیشه در تعریف‌هایتان او را باهوش‌ترین، زیباترین، بهترین و امثال این «تَرین‌ها»، خطاب کنید در آینده وقتی در جامعه کسی موفق‌تر از خودش، باهوش‌تر و... را ببیند به‌جای تلاش کردن برای بهتر شدن، ضربه‌ای بزرگ خواهد خورد چراکه همیشه توهم بهترین بودن را داشته.

۷. بگذارید آموزش موسیقی ببیند

روانشناسان می‌گویند یاد گرفتن یک ساز می‌تواند به رشد استعداد و خلاقیت کودک کمک شایانی کند. اگر شرایطش را دارید پیشنهاد می‌کنیم از همان کودکی فرزندتان را در معرض آموزش موسیقی قرار دهید. یادگیری موسیقی هم‌چنین به تقویت حافظه و مهارت اندیشیدن فرزندتان کمک می‌کند.

۸. در دعواهایش دخالت نکنید

پسربچه‌ها عموما بیشتراز دختر‌ها دعوا می‌کنند. پیشنهاد ما به شما این‌است در دعوا‌ها و اختلاف با دوست و هم‌سالانش دخالت نکنید و اجازه بدهید خودش مشکلاتش را حل کند. در این‌صورت فرزندتان در آینده خودش قادر به حل مشکلاتش خواهد بود و از همه مهم‌تر به‌عنوان یک همسر می‌تواند به‌راحتی مشکلات زندگی را مدیریت و حل کند.

۹. در انجام کار‌های خانه تفاوت جنسیتی قائل نشوید

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی‌ها و شاغل شدن اکثر خانم‌ها، در یک زندگی ایده‌آل، مسئولیت خانه‌داری نباید به‌تنهایی برعهده‌ی خانم‌ها باشد. شما در جایگاه یک الگو، باید پسرهایتان را در کار‌های خانه سهیم کنید و مسئولیت‌هارا فقط به دخترانتان ندهید. در این‌صورت پسرها کمک کردن را یاد می‌گیرند و کمک بزرگی برای شما هستند و هم یک خانواده‌ی سالم و شاد خواهید ساخت. هم‌چنین در آینده فرزند دلبندتان یک همسر ایده‌آل خواهد بود.

۱۰. مهارت ارتباط گرفتن را در او تقویت کنید

سعی کنید فرزندتان را در محیط‌هایی قرار بدهید که بتواند با هم‌سن و سالانش ارتباط بگیرد. اجازه بدهید خودش دوست پیدا کند و در جمع صحبت کند. شما با تقویت این مهارت در فرزندتان باعث می‌شوید او در آینده با مدیریت کردن و ارتباط گرفتنِ خوب، جایگاه اجتماعی خودش را پیدا کند و بتواند در کار و زندگی اجتماعی، فردی موفق باشد.

حالا که روز پسر مبارک، پس مراقب پسرها باشید!

پسربچه‌ای که امروز فرزند کوچک شماست، فردا قرار است همسر، سرپرست و مرد یک زندگی باشد. پس نقش شما به‌عنوان پدر و مادر، نقشی اساسی و مهم است. شاید در این میان نقشی که مادر در تربیت فرزند دارد قوی‌تر و پررنگ‌تر باشد، اما نمی‌توان از نقش پدر در تربیت مردی بااعتماد به‌نفس و مسئول چشم‌پوشی کرد.

رفتار و شیوه‌ی تربیت امروز شما، جامعه‌ی فردا را خواهد ساخت. پس همگی به ساختن جامعه‌ای سالم و خانواده‌هایی موفق و شاد کمک کنیم.

اگر شماهم توصیه‌ای در این‌باره داشتید حتما در قسمت نظرات باما به‌اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر روز روز پسره. آقایون خودشیفته خودشونو به مظلومیت نزنن. این مملکت کلا واسه پسراس

      پاسخ ها

      • سویل

        وا!!!!!

      • بدون نام

        ایییییییول

      • بدون نام

        حسود هرگز نیاسود.

      • نیما

        جای تبریک گفتنته ترشیده حسووووود؟؟؟

      • بدون نام

        حرف حساب

      • بدون نام

        این روز وجود نداره حاصل تخیل نویسنده است

      • بدون نام

        این مملکت مال پسراس
        کل جهان مال دختراس

      • بدون نام

        دستخوش نیما

      • آرین

        حرف ناحساب

      • بدون نام

        موافق نیستم، پسران هم درجامعه ایران مشکلات زیاد دارند، بیکاری،بی عدالتی اختلاف طبقاتی، نبود آزادی های سالم...

      • م ش

        ولی در اخر هم پسرا مال دختران

      • ناشناس

        چرت نگو فعلا که امثال تو دارن با مهریه ی سکه ۱۳ ملیونی حال میکنن

      • بدون نام

        کاربر عزیز15:۲۰ واقعا که دمت گرم

      • بدون نام

        کاربر 17.31 حسود. پس به خانما پاس کانادا رو بدین خودتون هم تو ایران بزنید تو سر و کله همدیگه تا منقرض بشید

      • بدون نام

        روز پسر دیگه چه صیغه ایه، کمبوجیه خخخخخخخ

      • بدون نام

        یه چیزی بست

    • بدون نام

      مهارت ارتباط گرفتن رو تقویت نکردید هم عب نداره. همینجوریشم با همه (خانم ها) ارتباط میگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم:)))

      • وژیر

        به عنوان یه پسر تایید می کنم

    • بدون نام

      با مورد ۶ و ۹ خیلی موافقم

    • بدون نام

      نکات جالبی بود واقعا تربیت پسرها خیلی سختر از دختره

    • بدون نام

      سلام من مادرشوهر نویسنده این مطلب هستم. واقعا که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود خدا هم شما و هم خانواده شما رو حفظ کنه خوش به حال شما که همچین عروسی دارید و ماشاا..... به شما که در همه حال پشت و تیکه گاه عروس تان هستید سالم و خوش باشید

    • بدون نام

      توصیه من: کمتر بخورید و بخوابید :)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ضمنا از این مطالب روشنفکرانه تو روز دختر هم بذارین که بتونن موسیقی یاد بگیرن. کمتر بهشون گیر بدین. کمتر به جاشون تصمیم بگیرین

    • بدون نام

      روز پسر و به اين موجودات مظلوم و سختي كشيده تبريك ميگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید اگه پسر سختی کشیده س پس دختر چیه؟ نخندونید مارو لطفا

      • بدون نام

        16:05خیلی مطمئن نباش که شما دخترا سختی میکشین مردی که صبح تا شب باید مثل سگ کار کنه تا پول در بیاره زن های نمک نشناس هم به شوهراشون خیانت میکنن و با مرد های دیگه رابطه دارن بعد میگن شوهرمون مارو درک نمیکنه. شما مرد هارو درک میکنید؟؟؟هم پول شوهرو میخواین هم رابطه ازاد خیلی بی چشم رو هستین

      • بدون نام

        مظلوم؟

      • بدون نام

        سختی کشیده رو قبول دارم ولی مظلومو نه

      • مهوا

        خخخخخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        اره زندگیتون خیلی سخته بیرون میرید دور میزنید میتونید ۴ تا زن بگیرید میتونید زنتونو کتک بزنید میتونید بچه هاتونو بکشید و بعدش با خیالت راحت ول بگردین میتونین خیانت کنین و بگید تمکین نکرد همسرم و راحت دربرید میتونین بچه رو داشته باشید میتونید ورزشگاه برید میتونید ارث بیشتر بردارید میتونید بر هرکی خواستین بگردید میتونید هرچی میخوایید بدون استرس بپوشید و.... همه سختی دارن ربطی هم به جنسیت نداره ولی حالا که میخوایید مظلوم نمایی کنید اینارم بخونید

      • بدون نام

        اره جون خودت پسرا خیلی مظلومن چشم نخوری یه دفه

    • بدون نام

      واقعا که حرف های قشنگی بود دمتون گرممممم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب بود. ولی روز پسر مال کشورهاییه که حقوق زن و مرد مساوی تقسیم شده. ضمنا چه مهریه چه نصف کردن اموال در همه جای دنیا هست. زن هیچ کاریم نکرده باشه انگیزه بوده که مرد بره تلاش کنه و زندگی خوبی درست کنه. وگرنه خونه مامانش تا لنگ شهر می خوابید و غذاشم همیشه آماده بود. پس فقط یه آدم بی منطق نقش زن رو در یک زندگی مشترک نادیده می گیره
        باشد که روزی همه مردان به این حقیقت پی ببرند

    • بدون نام

      این پسرهای نسل جدید دهه هفتاد و هشتادیها تن پرور و پر توقع و تنبل وبی استعدادن.همش منتظرن پدر و مادر بدبخت
      آب هم بریزن تو دهنشون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخاطر اینکه تو شرایط نامناسب با زمان زندگیشون دارن زندگی میکنند
        شما به دیگر کشور های اول دنیا سری بزنید متوجه میشید که هم نسل های دهه ۸۰ و ۷۰ یا حتی ۶۰ در کشور های دیگر با چه امکاناتی رشد پیدا میکنن.
        شرایط تحصیلی مناسب و آموزش صحیح. امکانات رفاهی .ازدواج آسان.جامعه رشد یافته با تفکرات انسانی و نگاه واقعی به زندگی اینها حقایقی هستند که کشور ما از آنها غافل مانده و نتیجش میشه نسلی افسرده و خسته، پوچ و فراری از زیربار مسولیت های زندگی یا بقول شما تنبل

      • بدون نام

        کاربر ۱۶:۲۵ کی میگه پسرهای نسل جدید امکانات ندارن.از کامپیوتر وآخرین مدل گوشی و لباس ومدرسه غیردولتی گرفته
        تا کلاسهای آموزشی با هزینه آنچنانی بعد عرضه ندارن یه دانشگاه سراسری تو استان خودشون قبول بشن.ما نه امکاناتی
        داشتیم نه پولی خرجمون میشد با چهارتا کتاب تست که قرض
        میگرفتیم بهترین دانشگاه ایران قبول میشدیم

    • بدون نام

      روز پسر تبریک نداره تسلیت داره. این موجودات آفریده شدن برای اذیت کردن دخترای بیچاره. متاسفم برای جامعه ای که روز پسر توش تعریف شده باشه. ننگ بر پسرها

    • بدون نام

      بر تمام پسران سرزمینم مبارک.امیدوارم همتون عاقبت بخیر بشید

    • بدون نام

      من توصیه میکنم اصلا بچه مچه نیارید که زحمت تربیت کردنشو داشته باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسنت کاملا موافقم

      • وژیر

        عالی

      • بدون نام

        بین همه کامنت های بچگانه حرفت عالی بود

    • آزادمرد

      خواهشا بر خلاف جریان رودخانه شنا نکنید مرد تفاوت های ساختاری جسمی و روانی با زن دارد و نباید هیچگاه زن رو همپای مرد دانست دحتر دارا به پسر داران حسادت نکنید مرد تکیه گاه خانوادست و این اصل اساسی رو هرگز فراموش نکنید زن هم خوب است اما بعنوان مکمل مرد معنا پیدا میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این حرفا فقط تو مغز کوچیک شماست
        واگرنه همه میدونن که در دنیا امروز تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد

      • بدون نام

        دوست عزیزی که ساعت 16:48 دقیقه پاسخ این کامنت رو ارسال کردی...
        واقعا براتون متاسفم که راجب مردم اینطوری حرف میزنید ، شما به هیچ وجه نمیتونی دیدگاه یک نفر رو تغییر بدی ، چه برسه بخوای بکوبیش ، این بنده خدا هم نظر داده ....مرد و زن هم چه از نظر عرفانی ، چه از نظر منطقی و چه از نظر شرعی باهم فرق هوایی دارن ، کسایی که این نظر رو دارن به هیچ عنوان زن ستیز نیستن ،بلکه اونایی که با جواب های ضدونقیضی مثل همین جواب شما جواب نظر اونها رو میدن ، فمنیست افراطی و دروغین هستن...

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

      • بدون نام

        دوست عزیز که به کاربر پاسخ دهنده ۱۶:۴۸ ایراد میگیری که کامنت گذار این بخش نظرش رو گفته و نمیشه نظرش رو تغییر داد،اون پاسخ دهنده هم نظرش رو گفته و تو نمیتونی نظرش رو عوض کنی ،

    • بدون نام

      پس تشریف ببرید سربازی و بعدش برید دنبال کار تا با درآمدش سکه خانوم رو بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ندادی که طرف زنگ میزنه میگه مامور بیاره ؟مقصر هم شناخته شدی!
        لج و لجبازی!

    • هموطن

      پسر همین که باید موجودی که همجنس خودش رو تحمل نمیکنه رو یک عمر تحمل کنه یعنی نصف موهاش از همین الان سفیده.نصف دیگه رو هم گرونی و قسط و ....سفید میکنه.

    • golshid

      چرا خیلیا این روز رو بعنوان روز پسر قبول ندارن ?
      چرا همچین چیزی تو تقویم ما نبوده وماها این روز رو بعنوان روز پسر نداشتیم که تبریک بگیم ?
      چرا اینقد تاریخ کهن نادیده گرفته شده
      فقط باید بگم متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی

    • بدون نام

      روزِ ما بدردبخورا مبارک

      پاسخ ها

      • بدون نام

      • بدون نام

        بگو روز ما ازخودمتشکرها مبارک

    • ناشناس

      عکس اولیه که عکس مادر بچه اش هست چقدر قشنگه. عشق میان مادر و پسر قوی ترین عشق دنیاست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم اون عکس دیدم دلم ضعف رفت ،برام دعا کنید منم مادر بشم

      • بدون نام

        باید بگی یکی از قوی ترین عشق ها نه قویترین عشق این حرف تبعیض بین عشق های انسانهاست و توهین به عاشقان واقعی

    • بدون نام

      پسرای عزیزم روزتون مبارکباد

      پاسخ ها

      • وژیر

        مرسی

    • بدون نام

      خدایای سطح نظرات ملت رو...
      چرا فکر می کنید جنس مخالفتون تو بهشت زندگی میکنه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون قطعا پسرا توی ایران حداقل خیلی راحت تر و آزادتر از دخترا زندگی میکنن.چون دخترا حتی حق دوچرخه سواری رو ندارن.چون زشته به دختر باصدای بلند بخنده چون مردا تحریک میشن.چون دخترا نمیتونن پاشونو راحت توی پارک دراز کنن.اینا سادهترین حق یه انسانه که متاسفانه ما محرومیم

      • بدون نام

        شاید تو بهشت نباشه ولی حداقل تو جهنم نیست

    • دختر

      روز پسر به همه پسرای عزیز هموطنم که معنای احترام به دختر رو میدونن و کاری نمیکنن که با ترس بیایم بیرون مبارک

      پاسخ ها

      • وژیر

        به عنوان یه پسر باید بگم تا زمانی که تربیت درست نباشه انسان های شیطان صفت با همین صفت می مانند اما اگر آموزش باشه قطعا بهتر میشه

    • يك دختر

      من اين روز رو به پسرا تبريك ميگم!
      پ ن: بيايد يه بار به جاى متلك پرندون به هم و اين حرفا مثل آدم باهم رفتار كنيم همه مون يه دشمن مشترك داريم كه سعى كرده مارو بندازه به جون هم وگرنه ما هم مثل همه ى مردم دنيا بلديم با صلح و صفا كنار هم زندگى كنيم

      پاسخ ها

      • وژیر

        آفرین به طرز فکر شما عالی بود احسنت

      • بدون نام

        میشه بگی اون دشمن مشترک کیه اونوقت؟

      • بدون نام

        خیلی خوبی به خدا

    • بدون نام

      پسر پسر قند عسل

    • بدون نام

      همه متن نوشتید اما ننوشتید که چرا گفته شده صحت این موضوع ب قول نویسنده اهمیت نداره مگه کوروش آدم کوچکی بوده؟
      منشور سازمان ملل رو پس از کجا آوردند ؟؟؟
      یکم تفکررررر

    • بدون نام

      حداقل برای پسرا یه رو قال باشیم روز مادر داریم روز دختر داریم روز پدر داریم ولی روز پسر نداریم بزاریید یه روز برای پسرا باشه شاید براشون امید شد

    • مامانه امیرعلی

      روز پسر و به همه پسرای خوب تبریک میگم همچنین به گل پسر خودم امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید

    • زهره

      خوشحالم که این خبرمسرت بخش راشنیدم روزپسر برتمامی مردان وپسران این سرزمین مبارک باد.ازاین پس زادروز کمبوجیه درایران روز پسراست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرسی

    • آریا شاهین

      خیلی خوشحال شدم که روزپسرهم داریم نبودش واقعابی عدالتیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج