انتقاد از اظهارات سردبیر سابق کیهان درباره حجاب
۱۰۳۷۹۰۲
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۳۱۷۴
محسن مهدیان؛ فعال اصولگرا در یادداشتی به اظهارات مهدی نصیری؛ سردبیر سابق روزنامه کیهان درباره حجاب واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: محسن مهدیان؛ فعال اصولگرا در یادداشتی به اظهارات مهدی نصیری؛ سردبیر سابق روزنامه کیهان درباره حجاب واکنش نشان داد.

محسن مهدیان در یادداشتی نوشت: آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.

واکنش به اظهارات سردبیر سابق کیهان درباره حجاب

چند نکته در این رابطه:

1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟

2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.

3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.

جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟

4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.

5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.

6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟

7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.

8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟

9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟

برچسب ها:
انتشار یافته: 89
در انتظار بررسی:9
Iran, Islamic Republic of
10:26 - 1399/06/28
به جای حجاب اقتصاد رو درست کنید
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
هم حجاب و هم اقتصاد درست بشوند. منافاتی با یکدیگر ندارند.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
وقت ندارن رسیدگی کنند .
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اگه رضا قلدر نبود ایرانم نبود ...
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
حجاب بخواد آزاد بشه خیلی چیزهای دیگه هم باید آزاد بشه.نمیشه مردانگی رو تحریک کرد و بعد به مردها گفت کاری نکن.گرفتید؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
حجاب واقتصاد منافاتی با هم ندارند.ولی حجاب شخصیه و به کسی ربطی ندارند ،ولی اقتصاد به زندگی و حیات مردم وابسته است و وظیفه دولته
مصاااااا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
هر چیز سر جاش
S**A**i**T
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
این از طرف شریعتمداری صحبت میکند
United Arab Emirates
10:28 - 1399/06/28
جوانان مابخاطر حفظ حجاب خونها داده اند
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بخاطر سربلندی و زندگی بهتر آزادی برعکس نگو
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
جوانان نه تنها برا حجاب بلکه جلوگیری از دزدی اختلاص ناحقی زورگویی جونشون از دست دادن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
عجب
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
جوانان شما ؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
جوانان شهید متعلق به همه مردم هستند. نه قشر خاصی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
درود بر شما درس میفرمای
Iran, Islamic Republic of
10:29 - 1399/06/28
این مانتوهای جلو باز و تنگ و کوتاه و شلوارهای تنگ و کوتاه نیم متر تور نازک روی سر و آرایشهای غلیظ و ... اسمش حجاب نیست چه برسه به حجاب اجباری !!!!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
کسانیکه چشمشون ناپاکه نگاه نکنن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
دقیقا.اگه بگی حجاب آزاد فردا لخت میان تو خیابون
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
آرایش غلیظ برای چیه؟ برای چراغ دادنه دیگه.هه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اگه نیست اجبارو بردارند پس گشت ارشاد برا چیه برا برخورد با اختلاسه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
مانتو چیه.با بلوز استین کوتاه میان تو خیابون.دو روز دیگه تاپ می پوشند .با همین سرعت و وقاحت
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
گشت ارشاد برای سلامت ماشینش با حجابارو ببره
Iran, Islamic Republic of
10:30 - 1399/06/28
احسنت . درود بر تو که با منطق جوابشو دادی . ایو الله
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
نمردیم منطقم فهمیدیم ههه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
کدوم منطق .چرا از واقعیت میترسین
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
منطق ؟
الان دقیقا از کدوم منطق حرف میزنی ؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
معنی منطق رو هم فهمیدیم....
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
تاکی ؟
Iran, Islamic Republic of
10:30 - 1399/06/28
ولی عین واقعیت جامعه را بیان کرده
United Arab Emirates
10:32 - 1399/06/28
حجاب شخصی نیست الان کلی مشکلات مثل قتل و خیانت وغیره به بدحجابی مربوطه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
آره درسته چون مردامون عقده ای شدن.خدانکنه بادبخوره به مانتو یا شال.چشماشون ماهواره میشه.اجبار هرگز نمیتونه موثر باشه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
نه اشتباه نکن بخاطر فقر و مشکلات اقتصادی بخشی هم بخاطر فرهنگ پایین یه عده که زن ب عنوان هوس خودشون میببنن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اختلاس و رشوه و رانت و دزدی چی ؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
رشوه ،کارشکنی ،اختلاس هم مربوطه ؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
پس اروپا و آمریکا و کلا کشور های دیگه باید قلب جنگل های آمازون باشه فقط ایرانه که امنیت داره
خحخخخخ
بدون نام
United States
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ببخشید جناب خانم شیخ الاسلامی حجاب داشت چه جور ولی چی شد کلی پول مملکت رو دزدید رفته آمریکا خیلی هم شیک و بی حجاب میگرده یه سری هم به لاس و گاس میزنه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
با این دیدگاه شما اروپا باید مرکز خیانت باشه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اروپا مرکز خیانته دیگه.نه پس مرکز حیا و عفته خخخخخ
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
شیخ الاسلامی حجاب نداشت تظاهر میکرد.همانطور که خاوری تظاهر کرد....
Iran, Islamic Republic of
10:35 - 1399/06/28
فکر نمی کنید همه اینها بر می گردد به فقر
البته درصدی از ان
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بالاخره همه یا درصدی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
نه واقعا چه ربطی میتونه به فقر داشته باشه ؟
یعنی طرف فقیره و دلش نمیخواد حجاب داشته باشه یا اینکه فقیره و میخواد حجاب داشته باشه
خدایی منکه ارتباطش به فقر رو نمیتونم پیدا کنم شما بیا بگو چه جوری به فقر ربط داره مام روشنشم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
زنهای آنچنانی با کدوم پول ظاهرشون رو درست کردند؟ لطف کن چرت نگو
Iran, Islamic Republic of
10:36 - 1399/06/28
واکنش لازم نیست حجاب کم شده مگر در قرنطینه هستید در جامعه بروید می بینید و در ادارات هم کم شده .فساد اداری از این نوع از زمان شاه بیشتر شده وقتی در جامعه به ازدواج بها داده نشود جایگزین پیدا می کند
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بله درست است آقایان به جای حل
مشکلات اقتصادی فرهنگی باهم بحث
وجدل میکنن اگه شغل جوانهاوازدواجشان تسهیل شودبسیاری معضلات ازبین میرود
هم اقتصادهم فرهنگ بایداصلاح شود
بی حجابی وبدحجابی اصلاخوب نیست فقروفلاکت هم خیلی بداست
این دوباهم منافات ندارن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
حجاب نه به ازدواج ربط داره نه به فساد اداری
اگر بگم توی اداره من چه اتفاق هایی و با چه پوشش ها و وضعیت تاهلی میفته اینجاسانسور میشه پس لطفا همه چی رو طبق خواسته خودتون به هم ربط ندین
Iran, Islamic Republic of
10:36 - 1399/06/28
از اونجایی ک هر چی بگیم تایید نمی‌شه یه حدیث از پیامبر رو نقل می‌کنم؛ کادالفقر، ان یکون کفرا...
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ایول
صفری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
کدام جواب این که نشد جواب چون حرف حق جواب ندار اگر راست می گویید یک هفته نه بیشتر مردم را آزاد بگذارید ان وقت قضاوت کنید
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
پارچه چادری هم گرونه وهم دست وپاگیر
یعنی دوتا دست بیکارمیخوادکه بگیریش
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بی حجابی ناشی از غربزدگیه و در طبقات بالا بیشتره
Iran, Islamic Republic of
10:37 - 1399/06/28
احسن ودرود ازاین جواب درست ومنطقی. حجاب هم یک تکلیف شرعیست هم یک تکلیف قانونی همه موظف هستند رعایت کنند.
پاسخ ها
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بی ربط ترین جواب رو دادین ،
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
قشنگ ترین جواب به شما اینه که اگر جواب بدیم سانسور میشه
این خودش واضح ترین جوابیه که میشه داد
Iran, Islamic Republic of
10:37 - 1399/06/28
دیگه این که از خودتونه
Iran, Islamic Republic of
10:37 - 1399/06/28
الحمدلله که دیگه همه مشکلاتمون حل شده و فقط این مسئله حجاب مونده
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
هر چیزی سر جای خودش
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ای خدا
نمیدونم این مشکل چیه که هیچ وقت مطرح نمیشه اینا راضی بشن و دیگه پای هر خبری این جمله رو نگن دیگه حال آدم از این جمله بهم میخوره
Iran, Islamic Republic of
10:54 - 1399/06/28
اگر جلوی گرانی واجحاف گرفته شود ووضع حقوق بگیران سروسامان پیدا کند بیشتر بی حجابی ها برطرف میشود وبقیه بی حجابی ها قابل کنترل است
Romania
11:16 - 1399/06/28
بابا سردبير سابق عين حقيقت رو گفته اينقدر اسمار و ريسمان نباف!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
11:20 - 1399/06/28
سردبیر سابق عین حقیقت را گفت،
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
ازهردری فقرواردبشه،ازدرمقابل ایمان خارج میش.
Iran, Islamic Republic of
11:38 - 1399/06/28
حجاب هم تکلیف شرعیست وهم الزام قانونی. کسیکه حجابش را رعایت نمی کند یک انسان نابهنجاراست.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
جناب مهدویان استاد بازی با کلمات و سفسطه هستند
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
شمااینجورفکرکن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
بس کل دنیا نابهنجار جز شما
Iran, Islamic Republic of
11:40 - 1399/06/28
راست میگید ی بار دیگه رای گیری عمومی کنید.چرا مغلطه میکنید
Iran, Islamic Republic of
11:49 - 1399/06/28
نزدیک انتخابات که میشه این بازی حجاب میندارن وسط مردم یکم مشغول بشن خخخ
United Arab Emirates
11:51 - 1399/06/28
حفظ حجاب وآبروداری ربطی به فقر وگرانی نداره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
قبول نداشتن حجاب هم ربطی به فقر و گرانی نداره
نظر هر کسی برای خودش محترم هست و باید بهش بها داده بشه مخصوصا اگر اکثریت هم باشن
United Arab Emirates
11:52 - 1399/06/28
هرکس در هرجایگاهی به وطن و مردم خیانت کنه به خون شهدا ظلم کرده
Iran, Islamic Republic of
12:08 - 1399/06/28
آقای مهدیان برای مطرح کردن خودت اینقدرصغرا،کبرا میچینی دوکلمه برو کامنتهای مردم راکه درپاسخ مقالت دادندبخون تابفهمی کجا چه خبره
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
این مسئله هم مثل مسئله های دیگر مملکت ، با دروغ پیش نمیرود ، اول دروغ را از کل آحاد مملکت ریشه کن کنید بقیه کارها خود به خود حل میشود .
United States
12:50 - 1399/06/28
حالا چرا انتقاد میکنید خوب حقیقت رو گفته
Iran, Islamic Republic of
12:52 - 1399/06/28
امان از بی بصیرتی امان.
United States
12:53 - 1399/06/28
جناب مهدیان استدلال هایت خیلی مسخره س ...
Iran, Islamic Republic of
13:25 - 1399/06/28
من با حجاب موافقم.
عقل آن را تایید می کند.
پوشش به معنی چادر نیست ولی چادر واقعاً حجاب برتر است.
حجاب چشم حجاب ظاهر را هم به دنبال می آورد.
روح و روان آدم با حجاب، در آرامش بیشتری است هرچند شاید جسم کمی آسایش کمتری داشته باشد.
همین کنی دست و پاگیری بودن باعث می شود از بیرون رفتن های غیرضروری و خودنمایی و چشم و هم چشمی ها جلوگیری شود.
قبول ندارید، خوب شاید تجربه ی دو طرفش را نداشته اید.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
تکبیر
Iran, Islamic Republic of
13:38 - 1399/06/28
سردبیر سابق روزنامه کیهان کاملن صحیح مطالب رو عنوان کردند
Iran, Islamic Republic of
14:46 - 1399/06/28
آنقدر بد عمل کردید که بدحجاب بعنوان اعتراضه
Iran, Islamic Republic of
17:01 - 1399/06/28
مردم دارن از گرونی و تحریم خفه میشن نه از حجاب یا بدحجابی.خجالت بکشید ...
Iran, Islamic Republic of
18:22 - 1399/06/28
آقای.محتر.این.همه.شهید.دادیم.بخاتر
حجاب.نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
19:30 - 1399/06/28
بابا باید زنان آزاد آزاد باشند و و
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج