۱۰۳۸۱۰۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کارنامه ضعیف در آسیا؛ شهرخودروی بدون صلابت

تیم فوتبال شهرخودرو با شکست در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا به طور رسمی از گردونه مسابقات حذف شد.

روزنامه خراسان: تیم فوتبال شهرخودرو با شکست در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا به طور رسمی از گردونه مسابقات حذف شد. شهرخودرویی‌ها در ۴ بازی مرحله گروهی لیگ آسیا که به میدان رفتند، نتوانستند از اعتبار خود دفاع کنند و تمام بازی‌ها را واگذار کردند که در این چند روز اخیر با انتقادهای زیادی نیز از سوی هواداران و علاقه‌مندان مشهدی هم روبه‌رو بودند.

عنابی‌پوشان مشهدی ۲ بازی اول خود در لیگ آسیا مقابل تیم‌های سخت و قلدر آسیایی یعنی الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان با شکست مواجه شدند. همچنین ۲ بازی دیگر آن‌ها که طی چند روز اخیر برابر شباب الاهلی هم برگزار شد با شکست همراه بود. این شکست‌ها در حالی رقم خورده که حتی گل زده هم نداشتند و این نشان می‌دهد که در امر گلزنی ضعف دارند.

هرچند ۲ بازی سخت مقابل تیم‌های سرشناس آسیا همچون الهلال و پاختاکور دارند که بعید به نظر می‌رسد بتوانند امتیازی کسب کنند اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شاگردان رحمتی در ۲ دیدار پیش ‌رو هنوز فرصت دارند تا شایستگی‌های خود را به همگان اثبات کنند تا با دست پر به ایران برگردند. شهرخودرو قبل از اعزام به بازی‌های لیگ آسیا دچار تغییرات زیادی شد و با وجود این‌که بازیکنان جدیدی هم در نقل‌وانتقالات تابستانی جذب کرده اما با توجه به محرومیت، نتوانست از این بازیکنان در رقابت‌های آسیایی بهره‌مند شود و به نوعی با بازیکنان قدیمی خود به میدان رفت که بدترین نتایج را هم تاکنون در بین ۴ نماینده ایرانی در لیگ آسیا کسب کرده است.

حتی ۲ بازیکن خوب خود میلاد سرلک و محمدحسین مرادمند را هم از دست داد و نتوانست از وجود این ۲ بازیکن بهره‌مند شود. اما به هر حال این تیم مشهدی با صفر امتیاز در قعر جدول گروه B قرار دارد. آن‌ها ۷ بار دروازه‌شان باز شده و هیچ گلی هم به ثمر نرسانده‌اند تا از این حیث بدترین تیم منطقه غرب باشند.

زور بردن ندارد

شهرخودرو در فصل هجدهم با هدایت یحیی گل‌محمدی به تیمی تبدیل شده بود که توانست برای اولین بار در فوتبال خراسان تاریخ‌سازی کند و سهمیه لیگ آسیا را به دست آورد. بازی‌های تماشاگرپسند و مالکانه شهرخودرویی‌ها باعث شد تا پدیده لیگ لقب بگیرند و با وجود این‌که بازیکنان چهره و مشهوری هم کنار تیم نبودند اما جزو بهترین تیم‌ها بودند و جایگاه خوبی بین هواداران مشهدی پیدا کرده بودند. شرایط به گونه‌ای بود که تیم مشهدی در هر بازی خانگی بیشترین تماشاگر را داشت و حتی در کل کشور هم زبانزد بود.

اما متاسفانه تیمی که زمانی فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذاشت، حالا به تیمی تبدیل شده که در بازی‌های اخیر زور بردن را هم نداشت. خیلی از پیشکسوتان و علاقه‌مندان از آینده این تیم احساس خطر می‌کنند و نگران نماینده فوتبال استان هستند. شهرخودرویی‌ها در ۲ بازی اخیر مقابل شباب الاهلی با وجود این‌که سعی داشتند فوتبال مالکانه‌ای داشته باشند و تعداد پاس‌های صحیح زیادی هم داشتند اما متاسفانه در امر گلزنی ضعیف بودند و بیشتر به دنبال اتفاقات خاصی برای رسیدن به گل بودند. همچنین تاکتیک و برنامه خاصی برای پیروزی نداشتند و به دنبال خطا و زدن ضربات ایستگاهی بودند.

البته به گفته مربیان شهرخودرو درست است تمام داشته‌هایشان همین بوده و قدرت مانور زیادی نداشتند ولی انتظار از شهرخودرو خیلی بیشتر از وضعیت فعلی است و کادر فنی باید این را بداند که روی نیمکت تیمی نشسته‌اند که با بازیکنان جوان و گمنام توانسته سهمیه آسیا کسب کند. حتی فصل گذشته هم این استعداد را داشتند که برای دومین بار سهمیه بگیرند ولی تغییر و تحولات زیاد باعث شد تا تیم خوب شهرخودرو بیشتر درگیر مسائل حاشیه‌ای باشد تا فنی. به هر حال این عملکرد ضعیف در تاریخ فوتبال خراسان رضوی با نام شهرخودرو ثبت شده و آیندگان نیز در تحلیل‌های خود شهرخودرو را با نتایج ضعیف یاد می‌کنند و کاری به این ندارند که بازیکن داشتند یا نه.

گذرگاه سخت

تیم شهرخودرو دیگر آن صلابت همیشگی را ندارد. اتفاقاتی که در یک سال اخیر در داخل باشگاه رخ داد حاصل تصمیم‌های عجولانه و بدون ‌کارشناسی بوده که خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان از آینده این تیم در فصل جدید لیگ برتر احساس خطر می‌کنند. در یک سال اخیر تعویض‌های پیاپی کادر فنی و فروختن بازیکنان کلیدی تیم باعث شده که شهرخودرو از شرایط آرمانی خود فاصله بگیرد. هرچند تاکنون هواداران صبوری کردند و از حمایت‌های خود دریغ نکردند اما ترس از این است که روزی فرا برسد و هواداران و علاقه‌مندان مشهدی دیگر شهرخودرو را به عنوان تیم محبوب خود ندانند.

درست است مالک باشگاه با هزینه شخصی تیمداری می‌کند که جای تقدیر دارد اما فراموش نکند که شهرخودرو پسوند خراسان را هم در کنار خود دارد؛ خراسانی که سهم بسزایی در فوتبال کشور داشته و دارد و نباید به این راحتی با آبرو و اعتبار فوتبال خراسان بازی شود. این روزها شاهد این هستیم که شهرخودرو صرفا به محلی برای درآمدزایی تبدیل شده و با فروختن بازیکنان میلیاردی، بازیکن‌هایی جوان را به خدمت گرفته و قطعا سیدمهدی رحمتی در فصل جدید لیگ برتر چالش بزرگی با شهرخودرو خواهد داشت که امیدواریم از این گذرگاه سخت به خوشی عبور کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام,

      وقتی یک کیسه سرمربی بشه بهتر از این نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج