۱۰۳۸۱۱۸
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

مهدی نصیری و شکست کلیشه‌های اصولگرایی

فضل‌اله یاری؛ روزنامه‌نگار در روزنامه همدلی نوشت: مهدی نصیری شاید هنوز با عنوان سابق خود برای اهالی رسانه و سیاست شناخته شده‌تر باشد؛«مدیر مسئول کیهان» سمتی که همه را متوجه کسی با ویژگی‌های شخصی و مواضع سیاسی وفرهنگی «حسین شریعتمداری» می‌کند.

فضل‌اله یاری؛ روزنامه‌نگار در روزنامه همدلی نوشت: مهدی نصیری شاید هنوز با عنوان سابق خود برای اهالی رسانه و سیاست شناخته شده‌تر باشد؛«مدیر مسئول کیهان» سمتی که همه را متوجه کسی با ویژگی‌های شخصی و مواضع سیاسی وفرهنگی «حسین شریعتمداری» می‌کند.

با این همه او اکنون منتشرکننده دیدگاه‌ها و مواضعی از خود شده که هیچ نسبتی با حسین شریعتمداری و حتی بدنه اصول‌گرایی فعلی ندارد. چهره سیاسی واجتماعی فعلی او شاید قابل مقایسه با کسی چون علی مطهری باشد، چهره‌‌ای که از اصول‌گرایی آغاز کرد و تا حد اخراج از این جبهه نیز پیش رفت وسرانجام بعد از ۱۲سال حضوردر مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد. (مهدی نصیری نیز)نصیری نیز اگرچه در جبهه اصول‌گرایی ارزیابی می‌شود ( اگرچه ممکن است خودش با این ارزیابی موافق نباشد) اما مواضع اخیر او هیچ تناسبی با این جبهه ندارد و حتی گاه عصبانیت فعالان این جبهه را نیز برمی‌انگیزد.

توئیت‌های اخیر او درباره بی‌انصافی در حق مهندس مهدی بازرگان و قدردانی از نامگذاری خیابانی به نام او در تهران و البته انتقاد از طرح دوفوریت تغییر نام فرودگاه قدیمی مهرآباد به سردار سلیمانی از جمله مواردی است که نشان‌دهنده فاصله گرفتن او از تصویری است که اصول‌گرایان دوست دارند از این چهره قدیمی رسانه‌‌ای و فرهنگی داشته باشند. اما به نظر می‌رسد که او روز به روز در حال ناامیدکردن آن‌هاست. مهدی نصیری در حال شکستن تصویری کلیشه‌‌ای و منجمد از متفکران مسلمانی است که روزگاری در جبهه اصول‌گرایی تعریف می‌شدند و شاید در برخی مواضع با آنها همراهی می‌کردند.

اما به نظرمی‌رسد که با تحولات فکری خود و البته پیامدهای سیاسی، فرهنگی و مذهبی سیاست‌ورزی اصول‌گرایان نمی‌توانند خود را راضی کنند که این همراهی را ادامه دهند و همراه یا توجیه‌گر این پیامدها باشند. مواضع اخیر این چهره فرهنگی - که با حضور در فضای توئیتر به صورت روزانه نیز انجام می‌گیرد- بدون شک حساسیت فعالان سیاسی و رسانه‌‌ای جناح اصول‌گرا را برخواهد انگیخت و کم‌کم باید در انتظار انتقادات، حملات و تهدیدات آن‌ها در فضای سیاسی، رسانه و مجازی نیز باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جان؟!! "بدون حتم" ؟!!!
      منظورتون "بدون شک" بود؟

    • بدون نام

      همشون فامیلند در ظاهر دو اسم برا رقابته اصلاح طلب و اصولگرا معنی نداره مگر جامعه دو باید به دو دسته تقسیم کرد دو تا یکیند هر دو بی خاصیت

      پاسخ ها

      • مصاااااا

        مواظب خودت باش. حیفی با
        چنین اندیشه های مشعشعی !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج