جاباما
۱۰۳۸۱۲۵
۱۴ نظر
۵۰۴۵
۱۴ نظر
۵۰۴۵
پ

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

به تازگی تصاویری از کراس اوور و سدان‌های نشان «سوئست» در ایران منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی این نشان در این رده‌ها به بازار ایران وارد می‌شود. در این مقاله به معرفی کراس اوور‌های سوئست می‌پردازیم.

اسب بخار: به تازگی تصاویری از کراس اوور و سدان‌های نشان «سوئست» در ایران منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی این نشان در این رده‌ها به بازار ایران وارد می‌شود. در این مقاله به معرفی کراس اوور‌های سوئست می‌پردازیم.

سوئست یا «سوئیست» نام برندی چینی است که در سال ۱۹۹۵ با همکاری دو خودروساز چینی و «میتسوبیشی» ژاپن تأسیس شد. در ایران این نشان بیش‌تر با ون‌های «دلیکا» شناخته می‌شود که در ناوگان تاکسی‌رانی ما هنوز از آن‌ها استفاده می‌شود. برند سوئست در حوزه خودرو‌های کار و تجاری هم در بازار ایران حاضر بوده، اما تابه‌حال در رده خودرو‌های سدان و کراس اوور‌های خانوادگی چیزی از این نشان در ایران ندیده بودیم. به تازگی تصاویر مربوط به سدان A۵ و کراس اوور DX۷ در حال تست در خیابان‌های ایران منتشر شده و به نظر می‌رسد که به زودی خودرو‌های این نشان توسط یکی از شرکت‌های خودروساز مونتاژ شود.

در گذشته، «گروه بهمن» مونتاژ خودرو‌های این نشان را در ایران انجام می‌داد، اما هنوز مشخص نیست چه شرکتی فکر همکاری مجدد با سوئیست را در سر دارد. افزون بر گروه بهمن، «دیار خودرو» و «ریگان خودرو» نیز از گزینه‌های همکاری با شرکت چینی سوئیست به شمار می‌روند.

در سبد محصولات سوئست سه کراس اوور را می‌بینیم که در بازار‌های هدف به فروش می‌رسند. مدل‌های DX۳، DX۵ و DX۷ کراس اوور‌های نشان سوئست هستند که هرکدام در رده خاصی از سگمنت کراس اوور عرضه می‌شوند.

معرفی سوئست DX۳

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

مدل "DX۳" دومین کراس اوور تولیدشده توسط این کمپانی محسوب می‌شود. نخستین بار در سال ۲۰۱۶ و در نمایشگاه خودروی پکن این مدل رونمایی شد و همان سال به تولید رسید. الگو‌های طراحی کراس اوور‌های سوئست توسط تیم طراحی «پینین فارینا» طراحی شده اند به همین دلیل است که DX۳ از نظر طراحی بدنه نسبت به دیگر چینی‌ها در رده بالاتری قرار می‌گیرد.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

این خودرو در بازار‌های هدف با پیشرانه‌های ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتر توربو عرضه می‌شود. موتور ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی توان تولید حداکثر ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و در پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو خروجی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این دو پیشرانه توسط جعبه دنده دستی ۵ سرعته و یا CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد که احتمالاً برای بازار ایران جعبه دنده CVT مورد نظر باشد.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

درون کابین طراحی ساده با رنگ زمینه مشکی را داریم؛ صفحه نمایش لمسی در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می‌دهد و خروجی‌های تهویه به صورت گرد و با حاشیه‌ای نقره‌ای رنگ طراحی شده اند. نسخه کامل این خودرو به امکاناتی نظیر تهویه خودکار، استارت کِی‌لس، کروزکنترل، رادار پارک، دوربین عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، ترمز EBD، کنترل پایداری، کنترل کشش، چراغ‌های روز، سیستم مسیریابی، بلوتوث، کیسه هوای سرنشینان جلو، سنسور باران و… مجهز است.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

سوئیست DX۳ با ۴۳۵۴ میلی متر طول، ۱۸۴۰ میلی متر عرض و ۱۶۵۴ میلی متر ارتفاع در رده کراس اوور‌های کامپکت قرار می‌گیرد و فاصله محوری در این خودرو ۲۶۱۰ میلی متر است. سوئست DX۳ در بازار‌های هدف قیمتی در بازه ۹ تا ۱۵ هزار دلاری دارد. با در نظر گرفتن دلار ۲۶ هزار تومانی به قیمت خام بین ۲۳۴ تا ۳۹۰ میلیون تومان می‌رسیم و در نظر داشته باشید که باید افزایش ۵۰ درصدی را روی قیمت خام خودرو درنظر بگیریم. با این قیمت و کلاس این خودرو می‌توان سوئست را رقیب مستقیمی برای خودرو‌های جک S۳، چانگان CS۳۵ و ام وی ام X۲۲ دانست.

معرفی سوئست DX۵

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

در سال ۲۰۱۹ بود که سوئست مدل "DX۵" را برای بازار چین رونمایی کرد. این خودرو از نظر ظاهری همان آرایه‌های طراحی مدل‌های قبلی این نشان را داشت و در رده کراس اوور‌های کامپکت قرار می‌گرفت. از خصوصیات طراحی بدنه DX۵ باید به چراغ‌های خشن (چشم عقابی به تعبیر سازنده) و ظاهر نسبتاً اسپرت آن اشاره کرد. رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی در DX۵ نسبت به DX۳ جذاب‌تر شده بودند و ارتقای طراحی را می‌توان به وضوح در این مدل سوئست دید. تمام کراس اوور‌های این نشان توسط پینین فارینا طراحی شده اند، پس باز هم طراحی منسجم تری را نسبت به دیگر چینی‌ها در DX۵ می‌بینیم.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

همانند DX۳، این خودرو هم در بازار‌های هدف با پیشرانه‌های ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتر توربو با اصلیت میتسوبیشی عرضه می‌شود. موتور ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی توان تولید حداکثر ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و در پیشرانه ۱٫۵ لیتر توربو خروجی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این دو پیشرانه توسط جعبه دنده دستی ۵ سرعته و یا CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد که احتمالاً برای بازار ایران جعبه دنده CVT مورد نظر باشد. البته برای DX۵ که خودرویی به‌روزتر است امکان سفارش جعبه دنده اتوماتیک هم با موتور توربو فراهم شده که قطعاً این گزینه برای بازار ایران جذاب‌تر خواهد بود.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

از آن جا که DX۵ در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد، در نتیجه طراحی به‌روزتری را در داخل دارد. در کابین طراحی همان سادگی محصولات دیگر سوئست را دارد، اما آرایه‌های مدرن تری را مثل صفحه نمایش ۱۰ اینچی جدید و جلوآمپر دیجیتال می‌بینیم. نسخه کامل این خودرو به امکاناتی نظیر تهویه خودکار، استارت کِی‌لس، کروزکنترل، رادار پارک، دوربین عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، ترمز EBD، کنترل پایداری، کنترل کشش، چراغ‌های روز، سیستم مسیریابی، بلوتوث، کیسه هوای سرنشینان جلو، سنسور باران و… مجهز است، همچنین سیستم تشخیص صدا و کروزکنترل هوشمند را هم در این خودرو داریم.

سوئیست DX۵ با ۴۴۰۶ میلی متر طول، ۱۸۴۰ میلی متر عرض و ۱۶۵۴ میلی متر ارتفاع در رده کراس اوور‌های کامپکت قرار می‌گیرد و فاصله محوری در این خودرو ۲۶۱۵ میلی متر است. با این اعداد این خودرو در رده کراس اوور‌های کامپکت و بین DX۵ و DX۷ قرار می‌گیرد. سوئست DX۵ در بازار‌های هدف بسته به پیشرانه و آپشن‌ها از ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار قیمت گذاری می‌شود. پس این خودرو در ایران قیمتی بین ۳۹۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان را خواهد داشت و رقبای این خودرو همانند مدل DX۳ خودرو‌هایی مثل جک S۳، چانگان CS۳۵ و ام وی ام X۲۲ خواهند بود.

معرفی سوئست DX۷

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

در سال ۲۰۱۴ کمپانی سوئست کانسپتی را با نام "R۷" در نمایشگاه پکن رونمایی کرد و پس از آن در نمایشگاه گوانژو نسخه تولیدی را با نام «DX۷ بولانگ» به بازار چین معرفی نمود. طراحی این خودرو زبان طراحی مشخص و منحصر این کمپانی را دارد، اما در DX۷ که شاسی بلند بزرگ تری است خطوط طراحی برجسته‌تر هستند و برآمدگی بیش‌تر را به خصوص در گلگیر‌ها می‌بینیم.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

سوئست DX۷ با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو و ۱٫۸ لیتری توربو به بازار جهانی عرضه شده است. این پیشرانه‌ها به ترتیب ۱۵۶ و ۱۹۶ اسب بخار قدرت دارند و گشتاور ۲۱۵ و ۲۶۵ نیوتن متر را تولید می‌کنند. قطعاً DX۷ با جعبه دنده اتوماتیک به بازار ایران عرضه می‌شود و بدیهی است که جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک AT و یا ۶ سرعته اتوماتیک DCT وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلوی خودرو دارند.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رادار خطی، سیستم کنترل پایداری، رادار نقطه کور، فرمان کمکی برقی، صندلی راننده برقی، گرم کن صندلی‌های جلو، جلوآمپر دیجیتال، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم، تنظیم حالت رانندگی، استارت دکمه ای، کروزکنترل، تهویه اتوماتیک دوگانه، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، آینه حساس به نور و… از جمله امکانات سوئست DX۷ است. این کراس اوور چینی و تک دیفرانسیل در بازار جهانی با توجه به مشخصات فنی و سطح امکانات قیمت‌های مختلفی را تجربه می‌کند؛ نمونه فول آپشن ۱٫۸ لیتری DX۷ با قیمتی نزدیک به ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود این کراس اوور سوئست در جایگاه CUV‌های اقتصادی قرار بگیرد و البته براساس شرایط امروز ارز و معیار‌های مونتاژ، بازه قیمتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برای این خودرو پیش بینی می‌شود. رقبای این خودرو در ایران خودرو‌هایی مثل جک S۷، کوپا T۲۱۰ و چری تیگو ۷ خواهند بود.

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

کراس‌اوور‌های سوئست؛ برند جدید بازار ایران

اکنون باید دید این خودرو سرانجام چه زمان و توسط چه شرکتی در ایران عرضه می‌شود و کدام مدل‌های این نشان به بازار ایران عرضه می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 2424

      معرفی خودرو ها فقط دیگه بدرد اطلاعات عمومی میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم گل گفتی

      • بدون نام

        دیگه حسش نیست حتی واسه اطلاعات عمومی بخونیم چون دیگه امیدی نیست به خریدنشون

      • بدون نام

        خودرو چینی ۶هزار دلار با ۱۵هزار دلار بهتر خودرو ژاپنی یا کره ای میشه خرید ..اینم قیمت الکی گذاشته

      • بدون نام

        یعنی فقط خااااااک تو سر صنعت خودرو سازی خودمون که هنرش این شده که با افتخار با خودروساز چینی قرارداد ببنده واسه مونتاژ خودرو . خودرو سازانی که ساخت ودرو رو قبل از کره جنوبی شروع کردند . ننگ بهتون .

    • بدون نام

      لابد ۳ میلیارد تومن قیمتش ه،
      خدا نگذره ازتون ایشالا

    • بدون نام

      کار به کجا رسیده....ماشین چینی که کسی ادم حساب نمیکرد......حالا شده آقا .....خدا ازتون نگذره.....باید چه آ شغالایی سوار بشیم

    • علیرضا

      بخدا قسم همین ایکس ۲۲ بود ۵۰ میلیون نخریدم که چینیه گفتم ولش ماشین نیستن
      الان نگاه بکجا کشوندی مارو...
      اخ اخ اخ

    • بدون نام

      همش دروغه تازه راست هم باشه ماشين هايي هستند كه پشت نه قطعات و نه خدمات و نه پشتيباني دارند ...!!!
      يه عده بلند ميشن ارز دولتي ميگيرن چندتا ماشين اين جوري ميارن و مردم و گرفتار ميكنند بعدا
      به هيچ وجه اين ماشين هاي بدون خدمات گران را نخريد

    • بدون نام

      قیمت 1 میلیارد مطمئن باشید!

    • بدون نام

      یه زمانی قشر متوسط ایران ،خودرو اروپایی سوار میشدن بعد شدخودرو کره و ژاپن بعد چین الان حتی خودرو چینی هم برا مردم گرونه

    • بدون نام

      لگن های چینی تو بازار ایران
      لعنت به خودرو چینی

    • رامین

      خیلی وقته ی خبر اختلاس توپ به گوشمون نرسیده ، نکنه خدای نکرده بلائی سرشون اومده باشه اختلاس گران محترم و بی شرف!!!

    • بدون نام

      کپی تویوتاست ولکسوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج