جاباما
۱۰۳۹۹۲۹
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا استقلال نباید از بردن الاهلی مغرور شود؟

پیروزی قاطع آبی‌پوشان مقابل الاهلی عربستان، منجر به صعود استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد اما این اتفاق نمی‌تواند نشانگر قدرت بالای آبی‌ها نسبت به سایر تیم‌های آسیایی باشد.

خبرگزاری ایسنا: پیروزی قاطع آبی‌پوشان مقابل الاهلی عربستان، منجر به صعود استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد اما این اتفاق نمی‌تواند نشانگر قدرت بالای آبی‌ها نسبت به سایر تیم‌های آسیایی باشد.

استقلال در یک دیدار حیاتی توانست الاهلی عربستان را با سه گل شکست دهد و با تفاضل گل بهتر نسبت به الشرطه عراق راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شود. این پیروزی در شرایطی برای آبی‌ها رقم خورد که آن‌ها مقابل صدرنشین گروه به میدان رفتند و بارها دروازه حریف را تهدید کردند تا با برتری کامل مقابل نماینده عربستان، به استقبال مرحله حذفی و تیم‌های حاضر در این مرحله بروند.

بعد از نمایش نه چندان مطلوب استقلال مقابل الشرطه در نیمه نخست و برتری نسبی بر رقیب عراقی در نیمه دوم، نمایش شاگردان نامجو مطلق با ترکیب جدید مقابل الاهلی، امیدوار کننده بود ولی می‌تواند انتظارات کاذبی را از آبی‌ها به دنبال داشته باشد یا موجب مغرور شدن کادر فنی و بازیکنان این تیم شود.

نکته بسیار مهم این دیدار، استراحت دادن سرمربی صربستانی الاهلی به بازیکنانش بود که شاید برای فوتبال دوستان ایرانی مشهود نبود چرا که او بهترین مهاجم تیمش یعنی عمر السوما را در این دیدار به میدان فرستاد و در نتیجه برخی تصور کردند که سرمربی الاهلی با ترکیب کامل به میدان رفته و قصد دارد استقلال را شکست دهد.

* استقلال تیم دوم الاهلی را شکست داد

همانطور که سرمربی الاهلی در نشست خبری بعد از بازی هم گفت، او در این مسابقه به نیمکت‌نشینان تیمش میدان داده بود و قصد نداشت بازیکنان اصلی خود را در آستانه آغاز مرحله حذفی خسته کند و انرژی و پتانسیل تیمش را برای دیدار نه چندان مهم برای سعودی‌ها صرف کند.

نگاهی به ترکیب الاهلی در بازی رفت و برگشت مقابل الشرطه عراق در روزهای گذشته نشان می دهد که میلویویچ برابر استقلال به همه ستاره‌هایش میدان نداده و در ترکیب تیمش در دیدار با استقلال نسبت به دو بازی با الشرطه تغییرات بسیاری داشته است.

با مقایسه ترکیب الاهلی در دیدار رفت با الشرطه به نسبت بازی استقلال، می‌توان به این تغییرات پی برد به گونه‌ای که فقط چهار بازیکن یعنی محمد الاویس، مارکو مارین، عمرالسوما و تلال العبسی در هر دو بازی حضور داشتند و سایر بازیکنانی که در برتری این تیم مقابل الشرطه شرکت داشتند، به استراحت پرداختند. همچنین در مقایسه ترکیب الاهلی در بازی دوم با الشرطه - که با برتری نماینده عراق تمام شد - به نسبت ترکیب این تیم در مصاف با استقلال، نام پنج بازیکن جدید دیده می شود.

به همین دلیل است که نباید برتری قاطع استقلال مقابل الاهلی را به حساب قدرت بالای آبی‌پوشان به نسبت سایر تیم‌های آسیایی نوشت و انتظارات از این تیم را بالا برد بلکه باید با نگاهی واقع‌بینانه به شرایط استقلال و سایر تیم‌های آسیایی چشم انتظار موفقیت استقلال نشست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز این ... باز لنگی بازی در آورد
      آقای محترم هیچ تیم عربستانی تیم دوم خود رو مقابل تیم ایرانی نمی فرسته پس ...

    • سعید

      چرا اینقدر حسودین شما
      خجالت بکش به جا روحیه دادنته
      به جا تعریف کردنته
      ما ایرانیا عادت داریم موفقیت همو نبینیم

    • فرید

      به شما هیج ارتباطی نداره سایت لنگی برترینها

    • mohamad

      متاسفم با این خبرتون دمشون گرم مردان آبی خوب دهن خیلیا رو بستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی دستت بشکنه . قربون روزنامه‌های بیگانه بری که چقدر از بازی خوب استقلال نوشتن

    • بدون نام

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج