۱۰۴۰۴۳۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

استقلالی‌ها خوشحالند؛ گول‌زننده مثل پاختاکور

استقلالی‌ها خوشحالند که با الهلال بازی نمی‌کنند، اما آیا پاختاکور واقعا حرف آسانی است؟

روزنامه همشهری: استقلالی‌ها خوشحالند که با الهلال بازی نمی‌کنند اما آیا پاختاکور واقعا حرف آسانی است؟

پاختاکور که با کسب ۱۰امتیاز از ۱۲امتیاز ممکن به‌عنوان صدرنشین گروهB به یک‌‎هشتم رسیده، امشب از ساعت۲۱:۱۵ مقابل استقلال صف‌آرایی می‌کند. سابقه ۲تیم نشان می‌دهد آنها پیش از این فقط ۲بار در لیگ قهرمانان روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که یک پیروزی سهم هر کدام از آنها بوده است.

در سال۲۰۱۱ استقلال و پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا همگروه بودند که آبی‌پوشان در تهران ۴ بر ۲ حریف ازبکستانی را شکست دادند و در بازی برگشت، این پاختاکور بود که ۲ بر ۱ برنده شد. استقلال در مجموع ۱۰بار با تیم‌های ازبکستانی بازی کرده که ۵برد، ۳تساوی و ۲باخت حاصل این بازی‌ها بوده است.

پاختاکور علاوه بر صدرنشینی در گروهB لیگ قهرمانان، هم‌اکنون صدرنشین جدول لیگ ازبکستان هم هست. لیگ‌های داخلی خیلی از کشورها الان در فصل تعطیلی هستند اما لیگ ازبکستان در جریان است و بعد از ۱۶هفته پاختاکور با اقتدار در صدر جدول رده‌بندی است. این تیم پیش از حرکت به سمت قطر در بازی هفته شانزدهم با ۳گل متالورگ را شکست داد و با ۱۳برد، ۲تساوی و یک باخت طی ۱۶بازی ۴۱امتیازی شد. تیم‌های دوم و سوم جدول ۳۳ و ۳۲ امتیاز دارند و اختلاف امتیاز زیاد پاختاکور نسبت به آنها صدرنشینی این تیم را شبیه صدرنشینی پرسپولیس در لیگ‌برتر ایران کرده است.

کران و سرگئی‌یف که به‌ترتیب با ۱۵و ۱۲گل بهترین گلزنان لیگ ازبکستان هستند، خطرناک‌ترین بازیکنان این تیم در خط حمله به شمار می‌روند. این دو بازیکن در لیگ قهرمانان نیز مجموعا ۳گل از ۶گل پاختاکور را به ثمر رسانده‌اند. جلال‌الدین ماشاریپوف هم دیگر ستاره تأثیرگذار پاختاکور است که در ۴بازی مرحله گروهی ۲گل زده و یک پاس گل داده است. ماشاریپوف همان بازیکنی است که یک‌بار تا آستانه پیوستن به استقلال پیش رفت و حتی با پیراهن این تیم استوری گذاشت، اما این انتقال در نهایت انجام نشد و حالا او به همراه دیگر ستاره‌های پاختاکور امشب رودرروی استقلال قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج