۱۰۴۰۴۸
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

«کورتون» زندگی بخش و مرگ آفرین!

یک نفرولوژیست گفت: کورتون ضمن اینکه یک داروی زندگی بخش است در صورتی که بدون تشخیص درست مصرف شود مرگ آفرین است.

خبرگزاری ایسنا: یک نفرولوژیست گفت: کورتون ضمن اینکه یک داروی زندگی بخش است در صورتی که بدون تشخیص درست مصرف شود مرگ آفرین است.

مهدی اذانی با بیان اینکه مصرف داروی کورتون مانند یک شمشیر است، اظهار کرد: اگرچه کورتون می‌تواند برای بیماران پیوند کلیه یک علت در ادامه روند زندگی باشد اما پوکی استخوان و فشار خون بالا از جمله عوارض مصرف این دارو است.

وی افزود: اگر پزشک زمان تشخیص استفاده از دارو را به درستی تشخیص دهد "کورتون" به درمان برخی بیماران کمک می‌کند در غیر این صورت موجب بروز عوارضی می‌شود که می‌تواند به مرگ بیمار منتهی شود.

این فوق تخصص بیماری‌های کلیوی با تاکید براینکه کورتون می‌تواند یک بیمار را نجات دهد و یا موجب مرگ او شود، خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که برای تجویز دارو به بیماران باید در نظر گرفته شود انتخاب داروها بر حسب نوع بیماری و توضیح شرح بیماری از بیمار است.

اذانی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر پزشکان به ویژه پزشکان عمومی اغلب یکی از انواع این دارو به نام آمپول دگزا متازون را برای بیشتر بیماران تجویز می‌کنند، ادامه داد: تزریق این آمپول به سیاهرگ یکی از دلایل مرگ ناگهانی بیمار است.

وی با تاکید بر اینکه کورتون باید زمان مناسب و پس از تشخیص نهایی تجویز شود، خاطرنشان‌ کرد: سندرم نفروتیک یک بیماری کلیوی است که مصرف داروی کورتون می‌تواند منجر به درمان نسبی آن شود. ورم زیر چشم و دست و پا از علائم سندروم نفروتیک است و با مشاهده این علائم باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد تا روند بیماری پیشرفت نکند.

وی به دیگر موارد مصرف داروی کورتون اشاره کرد و افزود: کورتون از جمله داروهای افزایش دهنده مقاومت بدن در مقابل التهابات است و می‌تواند به بیمارانی که پیوند کلیه، کبد و قلب انجام داده‌اند به افزایش ایمنی بدن کمک کند.

این نفرولوژیست با بیان اینکه مصرف داروی کورتون برای بیماران پیوند کلیه، کبد و قلب یک مزیت است، تصریح کرد: مصرف کورتون علاوه بر اینکه ایمنی بدن این بیماران را افزایش می‌دهد از دفع عضو پیوندی نیز جلوگیری می‌کند.

اذانی با اشاره به اینکه البته میزان مصرف کورتون با توجه به وزن بیمار متفاوت است،‌ گفت: مصرف کورتون در بیمارانی که عمل پیوند عضو انجام داده‌اند تا چندین سال برای بهبود عملکرد عضو پیوندی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کورتون برای حساسیت‌های شدید نیز تجویز می‌شود، اضافه کرد: مصرف کورتون در بیمارانی که به آسم، تنگی نفس شدید و بیماری آلرژیک مبتلا هستند به درمان تنگی‌نفس و سرفه‌ کمک می‌کند.

این فوق تخصص بیماری‌های کلیوی با تاکید بر اینکه مصرف کورتون با معده خالی می‌تواند موجب خون ریزی معده و اثنی عشر شود، افزود: مصرف خودسرانه کورتون از دفع آب بدن جلوگیری می‌کند و موجب ورم دست و پا می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج