جاباما
۱۰۴۱۴۷۱
۱۰۶ نظر
۷۴۷۶
۱۰۶ نظر
۷۴۷۶
پ

سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی

همه چیز از سریال‌های کره‌ای شروع شد؛ سریال‌هایی که فرهنگ، نوع پوشش و حتی سبک زندگی مردمان کره جنوبی را به نمایش می‌گذاشت.

روزنامه آفتاب یزد : همه چیز از سریال‌های کره‌ای شروع شد؛ سریال‌هایی که فرهنگ، نوع پوشش و حتی سبک زندگی مردمان کره جنوبی را به نمایش می‌گذاشت و داستان‌های عاشقانه آن به قدری رمانتیک بود که جوانان کشورمان را به سمت سبک زندگی کره‌ای علاقه‌مند کرد و بعد از مدتی ما با نوجوانانی رو به رو شدیم که علاقه زیادی به زندگی در کره داشتند، لباس هایشان را با مد روز کره هماهنگ می‌کردند و کلاس زبان کره‌ای می‌رفتند تا بتوانند بیشتر خودشان را با سبک زندگی آ نها آشنا کنند.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
از وقتی که پای چشم‌بادامی‌های کره‌ای با سریال‌های‌شان به جدول پخش تلویزیون باز شد بیش‌تر از ۱۵-۱۶ سال می‌گذرد، اگر چه هنوز باز پخش سریال‌های کره‌ای را می‌توانید از شبکه‌های مختلف رسانه ملی ببینید و حتی باز پخش این سریال‌ها هم طرفداران بسیاری دارد. سریال‌هایی که محبوبیت آن‌ها با «یانگوم» و «جومونگ» به اوج خود رسید و بعد از آن ساعات زیادی از پخش تلویزیون را اشغال کرد تا تعدادشان حتی از سریال‌های ایرانی هم بیشتر شود. رفتار محبت آمیزی که تلویزیون با سریال‌های کره‌ای داشت کاملاً بی‌سابقه بود.
پیش از این هیچ کشور دیگری نتوانسته بود اینطور محصولات تولیدی‌اش را در فیلم و سریال در تلویزیون ایران ببیند. اما این فقط کشور ما نیست که درگیر محصولات کره‌ای شده است. موج سریال‌ها ومحصولات کره‌ای حالا چندسالی‌ست که نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا شناخته شده است. موجی که این روز‌ها ۲۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. موجی که حالا مثل یک ویروس ویدئوکلیپ‌هایش، موسیقی‌های پرسروصدایش و رقص و آوازهایش بین نوجوان‌های ایرانی دست به دست می‌چرخد. روز به روز به تعداد کانال‌های هواداری‌اش اضافه می‌شود و هواداران کم سن و سال‌هایش برای پربازدید شدن ویدئوهایش در یوتیوپ سرودست می‌شکنند و در کلوپ‌های هواداری برای سلبریتی‌های چشم‌بادامی‌محبوب‌شان جیغ و هورا می‌کشند.
کشوری که تا دو دهه پیش تصویرش برای مردم جهان تصویر یک کشور سنتی و بسته و جنگ زده بود به یکباره آنقدر گروه‌های موسیقی و فیلم‌سازی‌اش محبوب شدند که دل نوجوان‌ها زیادی را قاپ زدند و خانواده‌هایشان را از این دلدادگی حیرت‌زده‌کرده‌اند. این موضوع تا جایی پیش رفت که تا پیش از شیوع کرونا اگر به در سفارت کره جنوبی می‌رفتید با عده زیادی از نوجوانان و جوانان رو به رو می‌شدید که در رویای رفتن به سئول بودند. اما سوال اینجاست چرا جوانان ما تا این حد به فرهنگ و سبک زندگی یک کشور دیگر علاقه‌مند هستند؟
کاش کره‌ای بودم
آوا یک نوجوان امروزی است که به شدت به فرهنگ کره‌ای علاقه‌مند است. مو‌های صاف چتری‌اش روی پیشا نی‌اش ریخته و چشمانش را به سبک جوانان کره‌ای آرایش کرده است. او می‌گوید: «علاقه من به کره از سریال «تو زیبایی» شروع شد، بعد از آن سریال‌های «وارثان»، «آلارم عشق»، «سرنوشت»، «کیمیاگر» و عاشقان ماه را دیدم و شیفته کره‌ای‌ها شدم. همیشه دلم میخواست در کره زندگی کنم و حتی بار‌ها به مادرم گفته‌ام که چرا مرا در کره به دنیا نیاورده است.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
زندگی در کره، لباس‌هایی که می‌پوشند و حتی نوع آرایش مو و صورتشان به قدری زیبا است که هر کسی را مجذوب خودش می‌کند. من سال پیش دلم میخواست خودم را با عمل جراحی زیبایی شبیه به کره‌ای‌ها کنم، اما دکتر این اجازه را به من نداد و گفت باید ۱۸ سالت کامل شود، من الان ۱۷ سال دارم و باید یک سال دیگر برای این کار صبر کنم. به پدرم گفته‌ام اگر من را دوست دارد و به زندگی و آینده من علاقه‌مند است باید مرا به کره ببرد. زندگی در سئول یکی از بزرگ‌ترین آرزو‌های من است.»
او در ادامه می‌گوید: «زبان کره‌ای خیلی سخت است با این حال من ۲ سال است که مشغول یادگیری زبان کره‌ای هستم و الان به خوبی می‌توانم صحبت کنم. کتاب‌های کره‌ای می‌خوانم و موزیک کره‌ای گوش می‌دهم. حتی دیگر سریال‌های کره‌ای را بدون زیر نویس و ترجمه می‌بینم. من عاشق سبک زندگی آن‌ها هستم و حتما به سئول خواهم رفت. من تصمیمم را گرفته‌ام و حتما مهاجرت خواهم کرد.»
او در خصوص آرایش مو و صورتش می‌گوید: «من مو‌های مجعدی دارم، اما آن را دوست نداشتم، چون مو‌های کره‌ای‌ها اکثرا صاف و لخت است، از آن جایی که از اتو کشیدن موهایم خسته شده بودم به آرایشگاه رفتم و موهایم را کامل کراتینه کردم. بعد هم چتری زدم که شبیه به مو‌های کره‌ای‌ها شود. مدل آرایش کره‌ای‌ها الان در فضای مجازی آموزش داده می‌شود و من به خوبی این نوع آرایش را یاد گرفته ام. حتی یک بار خودم را گریم کردم و کاملا شبیه کره‌ای‌ها شده بودم. کاش من در کره به دنیا می‌آمدم.»
سریال‌های کره‌ای چه چیزی را به نمایش می‌گذارند؟
از هر یک از جوانانی که دلبسته فرهنگ کره‌ای هستند بپرسید علاقه شان چطور شروع شده است بدون شک از سریال‌های کره‌ای مختلف اسم می‌برند، اما سوالی که مطرح است این است که در سریال‌های کره‌ای چه چیزی به نمایش گذاشته می‌شود که جوانان و نوجوانان را تا این حد شیفته خود کرده است؟
در سطح آسیا و حتی جهان، سینمای کره بسیار ارزشمند است. کارگردانان جوان این کشور توانسته‌اند نام خود را در بین علاقه‌مندان به سینما مطرح کنند. از طرفی بهترین سریال‌های کره‌ای در بین ایرانیان بسیار محبوب هستند. دلیل آن شاید به پخش سریال جواهری در قصر در سال ۱۳۸۵ در رسانه ملی و سپس سریال افسانه جومونگ برگردد.
در واقع شباهت فرهنگی بین کشور ایران و کره و همچنین تاکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در سریال‌های برتر کره‌ای باعث محبوبیت آن‎ها در بین ایرانیان شده است. این سریال‌ها بیشتر در ژانر‌های درام، عاشقانه و تاریخی ساخته می‌شوند. از آنجایی که سریال‌های کره‌ای عموما فضایی خانوادگی دارند، در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب هستند.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
همچنین برخی از سریال‌های کره‌ای درباره نوجوان‌ها است و ژانری تینیجری دارند. این سبک از سریال‌های کره‌ای هم می‌توانند قشر جوان‌تر هر جامعه‌ای را به خود جذب کند. تاکنون تعداد زیادی از بهترین سریال‌های کره‌ای به زبان فارسی دوبله شده و از شبکه‌های ایرانی پخش شده است.
سریال «تو زیبایی» سریالی کره‌ای و محصول سال ۲۰۰۹ است. این سریال از تاریخ ۷ نوامبر تا ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹ (۱۶ آبان تا ۵ آذر ۱۳۸۸) از شبکه SBS به روی آنتن رفت.داستان این سریال درباره یک گروه موسیقی خیالی به نام ای. ان. جل است. پسری به نام گو می- نام به این گروه معروف برای همکاری دعوت شده است. اما برای جراحی چشم باید به آمریکا برود. خواهر دوقلویش گومی- نیو خودش را به جای برادرش جا می‌زند تا برادرش فرصت ملحق شدن به این گروه را از دست ندهد. گو می- نیو تمام عمرش را در کلیسا گذرانده و درس راهبگی خوانده است. اما حالا باید خودش را با این گروه موسیقی معروف و شرایط زندگی‌شان وفق دهد.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
در سریال تو زیبایی بازیگرانی همچون پارک شین-هه، جانگ گیون-سوک، جونگ یونگ-هوآ و لی هونگ-کی حضور دارند. سریال تو زیبایی در مراسم جایزه «بهترین ستاره جدید» را برای پارک شین-هه، لی هونگ-کی و جونگ یونگ-هوآ به ارمغان آورد. همچنین جونگ یونگ هوآ در سومین دوره مراسم Korea Drama Awards جایزه «محبوب‌ترین بازیگر» را دریافت کرد. این سریال در کشور‌هایی مانند ویتنام، مالزی، فیلیپین، ژاپن، چین، تایلند و ایران دوبله و پخش شده است.
سریال یا «وارثان» یکی دیگر از بهترین سریال‌های کره‌ای است. این سریال از تاریخ ۹ اکتبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۱۳ (۱۷ مهر تا ۲۱ آذر ۱۳۹۲) در ۲۰ قسمت پخش شد. سریال وارثان در کره بینندگان زیادی داشت و در آسیا به شهرت زیادی رسید. داستان این سریال درباره رابطه عاشقانه کیم تان، پسر دوم رئیس گروه ثروتمند امپراطوری و دختر خدمتکاری به نام چا ایون-سانگ است. کیم تان همیشه به خاطر اینکه پسر زن دوم پدرش است تحقیر شده است. به همین دلیل او سعی دارد مادر واقعی‌اش را از دیگران مخفی کند و خودش را به عنوان پسر همسر رسمی پدرش معرفی کند. پدر کیم تان می‌خواهد که پسرش با دختری به نام یو رائه ازدواج کند. اما کیم تان عاشق دختر فقیری به نام چا ایون-سانگ شده است.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
لی مین-هو، پارک شین-هه و کیم وو-بین بازیگران اصلی این سریال هستند. این سریال در کشور‌های زیادی مانند پاکستان، چین، اندونزی، ژاپن، مالزی، هند، تایلند و ویتنام دوبله شده و به روی آنتن رفته است.این سریال در بیست و یکمین مراسم SBS Drama Awards جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است؛ جوایزی مانند بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، جایزه ویژه بازیگری برای بازیگر زن، ۱۰ ستاره برتر و بهترین ستاره جدید. همچنین در دومین مراسم Asia Rainbow TV Awards سریال وارثان جوایز بهترین درام مدرن، بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را دریافت کرده است.
سریال «عاشقان ماه» سریالی کره‌ای است که بر اساس رمانی چینی به نام Bu Bu Jing Xi- نوشته تانگ هوآ ساخته شده است. این سریال از تاریخ ۲۹ آگوست تا ۱ نوامبر ۲۰۱۶ پخش شد. این سریال درکل ۲۰ قسمت داشت. سریال عاشقان ماه هم به خاطر محبوبیتی که دارد، یکی دیگر از بهترین سریال‌های کره‌ای به حساب می‌آید. داستان سریال درباره «هه سو» دختری از قرن بیست و یکم است که به یکباره در زمان سفر می‌کند و به گذشته می‌رود. او خود را در زمان سلسله پادشاهی گوریو (سال ۹۴۱ میلادی) می‌یابد. در سریال عاشقان ماه بازیگرانی، چون لی جون-کی، لی جی-اون و کانگ ها-نئول ایفای نقش کرده‌اند. این سریال با قیمتی بیشتر از ۴۰۰,۰۰۰ دلار برای هر قسمت به یک شبکه چینی فروخته شد. به همین دلیل سریال عاشقان ماه تبدیل به یکی از گران‌ترین سریال‌های کره‌ای شد. البته چند ماه بعد این رکورد را سریال‏ Ma- to Ma- زد.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
سریال عاشقان ماه جوایز زیادی گرفته است. به عنوان مثال در مراسم SBS Drama Awards این سریال جوایز بهترین بازیگر مرد، بهترین زوج، ۱۰ ستاره برتر و ستاره جدید را دریافت کرد. این سریال در کشور‌های مختلفی مانند چین، ژاپن، تایلند، فیلیپین، ترکیه و ایران پخش شده است.
همه این‌ها نشان می‌دهد سینمای کره علاقه جوانان و نوجوانان را شناخته و با پویایی و زیرکی در حال شناساندن فرهنگ خودش به تمام دنیا است. موضوعی که دست اندرکاران در کشور ما از آن غافل مانده اند!
پسرانی که علاقه دارند کره‌ای شوند
جالب است بدانید این نوع علاقه تنها در دختران رواج ندارد و حالا ما پسران زیادی را می‌بینیم که از مد کره‌ای تبعیت می‌کنند. موهایشان را بلند کرده‌اند و به صورت سامورایی بالای سرشان بسته‌اند و یا آن را بلند کرده‌اند و در حالی که هایلایت روشن در موهایشان در آورده‌اند طره‌ای از آن را روی پیشانی رها کرده اند. اکثرا ابرهایشان را تمیز می‌کنند و به سبک کره‌ای‌ها صاف بر می‌دارند. صورتشان اکثرا سه تیغه است و موزیک‌های کره‌ای گوش می‌دهند. روی بدنشان به زبان کره‌ای چیزی تتو می‌کنندو لباس پوشیدنشان کاملا منطبق با مد روز کره است. این افراد اکثرا دوستداران هنرمندان کره‌ای هستند و به دنبال راهی‌اند تا بتوانند سئول و مردمان کره را از نزدیک ببینند!
تب علاقه به کره در بین جوانان کشور ما تا جایی پیش رفته است که چند سال پیش یک جوان یاسوجی به خاطر علاقه به «سوسانو» هنرپیشه زن سریال جومونگ و مخالفت پدرش برای ازدواج با این زن، اقدام به خودکشی کرد. این جوان که پس از تماشای سریال جومونگ به شدت به سوسانو علاقه‌مند شده بود و قصد ازدواج با او را داشت، خودکشی به خاطر عشق به «سوسانو»! هنگامی اتفاق افتاد که خانواده‌اش را از این تصمیم مطلع کرد، با مخالفت آن‌ها روبه‌رو شد.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
جوان یاسوجی از پدرش خواست تا با فروش گوسفندانش هزینه سفر وی به کشور کره و یافتن سوسانو را تامین کند و زمانی که متوجه شد خانواده‌اش حاضر به فروش گوسفندان نیستند، با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد. به دنبال این ماجرا، والدین جوان عاشق پیشه او را به بیمارستان منتقل کردند و با تلاش پزشکان، او از مرگ حتمی نجات یافت.
پدر این جوان در ارتباط با این موضوع گفته بود: «پسرم تصور می‌کرد به راحتی می‌تواند به کشور کره سفر و با هنرپیشه زن این سریال ازدواج کند و زمانی که به وی گفتم مبلغ فروش کل گوسفندان که تمام دارایی من است آن قدری نیست که بتوانی به سئول بروی، او در اقدامی عجیب دست به خودکشی زد و اگر کمی دیر به بیمارستان می‌رسید، به طور حتم جان خود را از دست می‌داد.»
جوانان خلا‌های فرهنگی‌شان را پر می‌کنند
با این حال سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که چه چیزی سبب شده تا جوانان تا این حد علاقه‌مند به کره و فرهنگ آن بشوند؟ شادان کریمی جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در این خصوص به ما گفت: «سریال‌های کره‌ای یک عامل تاثیرگذار در شکل‌گیری این فرآیند هستند. البته این مسئله و تحت تاثیر‌بودن مختص ایران نیست. زمانی برخی جوانان از چینی‌ها پیروی می‌کردند و مدل ابروی خود را به شکل آن‌ها درمی‌آوردند.
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
این مسئله می‌تواند نوعی اعتراض به وضع موجود هم باشد. البته نوع خانواده، پایبندی به ارزش‌ها و هنجار‌های ملی و میهنی و نحوه تربیت نیز در این مسئله بسیار موثر است. وقتی جامعه ما خالی از فرهنگ ایرانی شده و جوانان و نوجوانان کمترین آشنایی با اسفندیار و رستم و تهمینه را دارند معلوم است که به فرهنگ دیگری رو می‌آورند که بتواند خلا‌های فرهنگی آن‌ها را پرکند. اگر کمی به سریال‌های کره‌ای که در رسانه ملی بار‌ها و بار‌ها باز پخش شده است توجه کنیم متوجه خواهیم شد از نظر تاریخی تاکید کره بر فرهنگ به ۱۹۵۰ و شخصیتی به نام «کیم‌جو» بازمی‌گردد؛ شخصیتی که رهبر جنبش استقلال کره و رئیس دولتِ در تبعید این کشور است و در کتاب خود می‌نویسد: «من می‌خواهم ملتم زیباترین ملت باشد؛ منظورم از زیباترین، قدرتمندترین نیست، زیرا حس کرده‌ام که مورد حمله قرار گرفتن چه دردی دارد… آن چیزی که در نهایت می‌خواهم، قدرت لایزال فرهنگ ناب است.»
تاکیدی در این جملات است نقطه شروعی برای فرهنگ آنهاست، اما این موج کره‌ای به شکل امروزی که «هالی‌یو» نامیده می‌شود و ماهیتی اقتصادی-فرهنگی دارد، دقیقاً از سال ۱۹۹۹ با آثاری مثل فیلم «شیری» شروع شد و به این طریق کره جنوبی توانست موجی که بزرگترین اتفاق فرهنگی آسیا در ۲۰ سال گذشته است را رقم بزند. حالا در سر تا سر آسیا جوانانی که با کمبود المان‌های فرهنگی در کشور خودشان رو به رو هستند به المان‌های فرهنگی رو می‌آورند که کشور‌هایی مثل کره با صنعت سینما به خوردشان می‌دهند.
نمی‌توانیم این موضوع را انکار کنیم که سواد بصری و تاثیری که یک فیلم وسریال بر جوانان می‌گذارد غیر قابل تصور است. همان طور که جوانان ما با دیدن سریال‌های ترکیه‌ای به نوعی از سبک زندگی روی می‌آورند که هیچ ربطی به کشور ما ندارد مسلما با دیدن سریال‌هایی کره‌ای هم سبک دیگری از زندگی را انتخاب می‌کنند که شباهتی به زندگی ما ندارد و از آن جایی که صنعت سینمای ما خوراکی برای جوانان و نوجوانان ندارد خیلی واضح است که آن‌ها به فیلم‌ها و سریال‌های کشور‌های دیگر علاقه مند می‌شوند.
اما موضوع حائز اهمیت این است که قدرت تخریب سریال‌های کره‌ای کم از تخریب سریال‌های ترکیه‌ای ندارد، اما مسئولین همچنان تخریب سریال‌های ترکیه‌ای را بیشتر و مضرتر می‌دانند و به جای اینکه با تولید محتوای درست در پی بر طرف ساختن این موارد باشند جوانان و نوجوانان را از دیدن این سریال‌ها منع می‌کنند در حالی که این موضوع تنها پاک کردن صورت مسئله است.»
او افزود: «گروه دوستان هم نقش قابل ملاحظه‌ای در خصوص گرایش جوانان و نوجوانان به سریال‌های کره‌ای دارند. وقتی یک پدیده شیوع پیدا می‌کند، بحث اشاعه گری مطرح است، یعنی اینکه فرهنگ‌ها از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند. برخی مکتب‌ها معتقدند که فرهنگ تمدن بشر از مصر، یونان و ایران به سراسر جهان رفته است. با این حال امروزه جوانان تحت تاثیر هنرپیشه‌های سریال‌ها و کارتون‌های شرق دور قرار گرفته‌اند، جوانان این سریال‌ها را می‌بینند و خودشان را به شکل هنرپیشه‌ها درمی‌آورند. یکی از ویژگی‌های فرهنگ شرقی آستین بلند و پا‌های کوچک است.
در واقع زنان در ژاپن و چین پا‌های خود را کوچک می‌کنند، در آمریکا کمر خود را باریک، در فیلیپین دندان‌های نیش را تیز و در اقیانوسیه گردن را بلند می‌کنند و این فرهنگ‌ها قابل انتقال به یکدیگر است. وقتی ما چیزی نداریم که به جوانان خود بدهیم و آن‌ها را از لحاظ فرهنگی رها کرده‌ایم و فقط باید و نباید‌ها را به آن‌ها گفته‌ایم مسلم است که آن‌ها به دنبال فرهنگ دیگری می‌روند. واقعیت این است که در اکثر این موارد یک نوع سرکشی اتفاق افتاده است. در واقع جامعه دچار نوعی بیماری فرهنگی شده است، یعنی برخی هنجارها، ارزش‌ها و باور‌ها فرو ریخته‌اند و به‌نوعی جوانان تحت تاثیر فرهنگ‌های دیگر قرار گرفته‌اند چرا که طبیعت جامعه و جوان است که نوجو، نوخواه، نوپدید و نوگرا باشد.»
سریال‌های کره‌ای، دلبر چشم بادومی نوجوانان ایرانی
کریمی افزود: «این در حالی است که وقتی جوانان را محدود می‌کنیم با اعتراض آن‌ها مواجه می‌شویم. در واقع جوانان با پوشش خود فریاد می‌زنند. وقتی خود باختگی افزایش پیدا می‌کند؛ عناصر، اجزا و بافت فرهنگی هم تغییر می‌کند و جوانان سعی می‌کنند از طریق خودسری نیاز خود را تامین کنند. البته تغییر، لازمه جامعه است و نباید ما در گذشته بمانیم، اما تغییر به این معنی نیست که از فرهنگ خودمان تهی شویم و فرهنگ دیگر کشور‌ها را جایگزین آن کنیم. از نظر جامعه‌شناسی تغییر نگرش پدیده خوبی است و حتی موجب شده که جوانان افکار سالمندان را تغییر دهند.
برای مثال در گذشته نباید دختر درس می‌خواند یا در اجتماع حضور پیدا می‌کرد، ولی به تدریج در وضعیت دختران تغییر ایجاد شد و این تغییر همچنان ادامه دارد. ما اگر می‌خواهیم جوانانمان به سمت فرهنگ و المان‌های فرهنگی کشور‌های دیگر گرایش پیدا نکنند باید المان‌های فرهنگی خودمان را برای آن‌ها پر رنگ کنیم. اگر می‌خواهیم سریال‌های کره ای، ترکیه‌ای و یا هر کشور دیگر را نبینند باید خودمان تولید محتوای درست برای آن‌ها انجام دهیم و با المان‌های فرهنگی خودمان سریال‌ها و فیلم‌های باب طبعشان را بسازیم. تنها به این صورت می‌توان از رها شدگی فرهنگی جوانان کشور مان جلوگیری کنیم. البته این اتفاق باید قبل از اینکه تهی از فرهنگ شویم اتفاق بیفتد.»
تب کره‌ای شدن روز به روز در حال افزایش است و این موضوع را می‌توان در نوع آرایش نوجوانان و عمل‌های جراحی زیبایی که انجام می‌دهند به خوبی دید. اما مسئولان همچنان این موضوع را نادیده گرفته و از آن چشم پوشی می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره فرهنگ اصیلتون از در و دیوار مملکت داره میباره
      تمومش کنید این مزخرفاتو

      پاسخ ها

      • زهرا

        اشتباه مسئولین اینه که متوجه هیچی نیستن یه چیزی یاد گرفتن دارن تکرار میکنن من دهه هشتادی نیستم ولی طرفدار یه خواننده از کره ام یعنی اینقد بعیده که یه خواننده کره ای صدای خوب داشته باشه که نن به هرکی میگم صدای این اقا خیلی خوبه میگه از تو بعیده بچسبی به این مزخرفات واینکه من این خواننده و گروهشو خیلی میپسندم ولی هیچوقت ارزوی رفتن به کره رو نداشتم چون میدونم مردمش خیلی ذهن مریض و رفتار بدی دارن در حدی که اگه یه خواننده دوس دختر داشته باشه ازش رو برمیگردونن یا گروه های دختر و فقط برا بدناشون ساپورت میشن ...تو ایران سلیقه متفاوت داشتن سخته یا میگن دهه هشتادی یا میگن شما سلیقه موسیقی ندارین واقعا نمیدونم چی بگم

      • مریم

        درسته که مردم کره نسبت به سلبریتی هاشون خیلی حساسن و همچنین نژاد پرستن ولی هر جانعه ای یه سری مشکباتی داره حالا جدا از اون محتواهایی که منتشر میکنن واقعا خیلی بهتر از محتوای جنسی و ... کشور های دیگست اگه بدون نژادپرستی شمام برین یکی از سریالاشونو نگا کنین میفهمین که چه ارزش ها و فرهنگ های درستی داره تبلیغ میشه

      • سینا

        راستش درسته سلیقه یه چیز شخصیه ولی همونطور که طرفدارای تتلو رو درک نمیکنم طرفدارای کره ای ها هم نمیتونم درک کنم

    • بدون نام

      این سلبریتی های کره برا چی بعضیاشون خودکشی میکنن؟ خوشی زده زیر دلشون؟؟؟؟!!

      پاسخ ها

      • زهرا

        مردم کره نسبت به افراد مشهور خیلی حساسن کافیه از یه خواننده یه اشتباه کوچیک سربزنه انقد بهش گیر میدن حتی تو کامنتا میگن تو مایه ننگی خودتو بکش دیدم که میگم اینام افسردگی شدید میگیرن

      • کاربر

        عکسای قبل عملشون رو موقع خونه تکونی از گنجه در میارن می بینن!!!ا

    • بدون نام

      من همیشه فکر میکردم کره بهشت بهشت اما با دیدن فیلم هایی مثل انگل و سریال هاشون دیدم که مردم فقیر هم خیلی زیاد دارن البته که مشکلاتشون از ایران کمتره اما خطابم به اون کسایی که همش میگن کره بهشته و گل و بلبل به هر حال همه جای جهان مشکل هست حالا یکی کمتر یکی بيشتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب دوست عزیز تو کشورهای جهان اول هم فقیر هست. کره که جهان دومه!

      • بدون نام

        کره فقط مسعولاش بدردبخورن وجدان کارى دارن مابقى هيچ بدردنميخوره

      • Maria

        آفرین همه جای حهان مشکل هست ولی کشور ما که جهان سومه که بقیه عقب مونده صدامون میکنن مشکل خیلی خیلی بیشتره

    • BTS &Black pink

      جرات دارید به عشقامون چپ نگاه کنین

      پاسخ ها

      • وژیر

        می کنیم

      • یه دختر

        당신은 실수했습니다

    • بدون نام

      اینا آیدل هاشون بازیگران شون صد تا دویست تا عمل کردن وگرنه عکس های مردم عادیشونو میبینی باید کفاره بدی انقدر زشتن

      پاسخ ها

      • زهرا

        ما تو ایران زندگی میکنیم دوست عزیز تو همه خانواده ها حدافل دو نفر عملی وجود داره رکورد دار عمل بینی هم که هستیم زشته بخوایم بقیه رو سرزنش کنیم :)

      • بدون نام

        حالا شما به خوشگلی خودت کوتاه بیا

      • بدون نام

        زهرا خب دیگه خودت جواب خودتو دادی ...
        نژاد ایرانی یکی از زیباترین نژادهای دنیاست و به طور کلی نژاد خاورمیانه
        وقتی این نژاد انقدر عمل دارن ببین ژاپن و کره چیکار میکنن با عمل

      • بدون نام

        ايران بينياشون فقط عمليه ولى خوشگل تراز همه هستن

      • Maria

        کشور نا بیشترین عمل زیبای در جهان رووداره رکورد دست ما نه اخه همع ما خوشگلیم چرا چرت میگید تو مگه تو زندگی اون طرف بودی و دیدی که عمل جراحی کرده چیزی که دربارش نمیدونید هی درموردش حرف نزنید و نظر ندید

      • بدون نام

        اصلا تو خوشگلی
        چی میگی این وسط ایرانیان که میشینن عوض می کنن صورتشونو

      • یه دختر

        نه همه شون.میخواید الکی کامنت بزارید یه چیز درست حسابی بگید چرت و پرت نگید

    • مانیا

      بعد از جنگ دو کره همه مردم جهان تصور بدی نسبت به مردم کره داشتن که اونها هم سعی کردن با صنعتشون این ذهنیت منفی از بین ببرن که انصافا هم خیلی موفق شدن

      پاسخ ها

      • م

        دقیقا
        نظرتون خیلی هوشمندانه بود

    • حبیب علوی

      حالم از این سریال های که امپراطور وشمشیر ویکسره در حال خنٹی کردن دشمن ها هستن بهم میخوره این همه اسطور ه داریم میریم سریال های درجه ۱۲ کره وچینی به مردم نشون میدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آرش کمانگیر سلاطین هخامنشی کوروش کبیر اردشیر ساسانی و هزاران اسطوره های بزرگ ایرانی رو ول کردن و چسبیدن به جومونگ وصدتا مزخرف دیگه

      • دنیا

        وقتی نویسنده و کارگردانهای ایرانی اینقدر بی مصرفن گه نمی تونن یه فیلم درست و درمون بسازن چه انتظاری دارید که ملت به اسطورهایی که فقط ازشون یه اسم می دونن افتخار کنن

    • رضا

      یا ابررررفرررض من یه جاهاییشو خوندم فهمیدم خودتم داری تبلیغات فیلماشونو میکنی بخدا تیوی دگ اصلا فیلم نشون نمیده تو ساعتای پر بلزدید همه شبکه ها چرت میده یه شبکه کره ای مجبوریم میفهمی مجبووووریییم

    • بدون نام

      چرا میگید فقط نوجوان ها!
      هنوز سخته که متوجه سلایق مختلف بشید ؟
      من امسال 30 سالم شده ولی اگر بخوام موزیکی گوش کنم انتخابم کره ای
      به این میگن سلیقه، فهمش انقدر سخته؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فهمشون به این چیزا نمیرسه

      • بدون نام

        حالاميفهمى چى ميگن

    • اهورا مزدا

      وقتی رسانه ملی و خصوصی پ یشت سر هم کره ای پخش میکنه دیگه نوجوان‌ها هم خام می‌شوند دیگه و آنچه که تو خودشون رو ندارند رو در رویاهای کره ای می‌بینند و من هم به عنوان یک پدر همین مشکل رو دارم

    • ملکا

      من چند سال پیش قضیه خودکشی این پسره از مادربزرگم شنیدم باور نکردم خداوکیلی بعضیا چقدر احمقن فکر میکنن برن کره الان میفتن بغل سلبریتی هاشون با اجازتون بری اونجا فقط باید مثل..... کار کنی و بعدم دست از پا دراز تر برگردی اونجا اولویت با کردم خودشون اونم کشور نژاد پرستی مثل کره

    • بدون نام

      من با 39 سال سن،علاقمند و پیگیر فیلم وسریال های کره ای هستم،بهتون پیشنهاد میدم سریالهای به روز کره ای رو که برخلاف برنامه های مزخرف تولید داخل،یا سریال های مستهجن و بدآموز آمریکایی و غربی، هستن رو ببینین و بعد به قضاوت بشینید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا الان کره ای ها هم مستهجن شدن، قدیما بهتر بودن!

      • Maria

        به نظر مت سریال هاشون وافعا عالیه من یه نوجوونم از هر کشویری فسلم دیدم فسلم هاشون هم فانتزی هم گریه داره هم خنده ولی فسلم های ما خیلی مزخرفه ایرانی ها هم بهشون اجازه نمیدن که مثل آمریکایی ها فیلم بسازن و اگر نه ما از همه بیجنبه تریم سر یه موضوع هایی چرا چون فرهنگ سازی نشده آب نیست و اگر نه بازیگر های ما هم شناگر های خوبین اره عزیزم

    • بدون نام

      یه موقعی چینی ها و کره ای ها رو بخاطر ریز بودن چشم هاشون مسخره میکردن الان میرن عمل میکنن شبیه اونا بشن عجب دنیایی شده!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جفتش اشتباه و احمقانه است
        آدم احمق همیشه یا در حال افراطه و یا در حال تفریط
        آدم احمق تعادل و توازن عقلی و روانی نداره
        آدم احمق یا دیگران را بخاطر ظاهرشان تمسخر میکنه یا سعی میکنه خودش را شبیه دیگران کنه
        آدم احمق در حین حماقتش احساس میکنه که خیلی باهوشه

    • Korea kopop

      خداحافظ ایران منم در آینده میرم سئول
      و کره زندگی میکنم اونا محشرن خواننده هاشون بازیگراشون مردمشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جون هر کی دوست دارید زندگیاشونو نگید ... هر ننه قمری میدونه رفاه در دنیا و کیفیت بالای زندگی فقط مال اروپا و کانادا و آمریکا و استرالیاست ...دختر و پسرای ایرانی هر کدوم میگن ما عاشق کشورشون شدیم فقط پوششه، در اصل عاشق جنس مخالفاشون شدن ...
        من یه زمانی خودم این ریختی بودم اما تحقیق کردم و بینهایت ازشون متنفر شدم چون فهمیدم فیلما و سریالایی که نشون میدن دوزار با واقعیت کشورشون همخونی نداره
        حالا میگی نه ... برو، منم برات آرزوی موفقیت میکنم اما اونجا ضد حال خوردی یاد حرف من بیوفت
        اگر میخوای مشقت مهاجرتو تحمل کنی بری کشوری مثل بلژیک یا نروژ به نفعته تا کره که یه همسایه خطرناک داره

    • سید علی

      حق دارن به خدا.پسر خودم عاشق کره و ژاپن هست .انسانیت واقعی اونجاست

    • بدون نام

      تیتر رنگ و بوی نژادپرستی داره
      اگر همین بچه ها عاشق صنعت سرگرمی ترکیه یا آمریکا باشند مشکلی نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا ایران خودشون روز به روز سریال های مزخرف تری میسازن آهنگ های شبیه به هم و بی محتوا فیلم های آبکی ک خیلی ها هم با بی عقلی دنبالشون میکنن
        باز سریال های کره ای تعداد قسمت های کمتری دارن و حتی اگه خاله زنکی هم باشن بازم خیلی وقتی از آدم هدر نمیدن
        موسیقی هم ک معلومه آدم بیا آهنگ هایی مث آهنگ های بی تی اس ک توی چهارتای جهانی موفقه گوش بده یا اهنگای درپیت اینارو ک همشم تکراریه حتی اهنگم بلد نیستن بسازن اومدن میگم چرا جذب فرهنگ و هنر بقیه کشورا میشن

      • بدون نام

        دقیقا

    • فامیل دور

      حالم از سریالای کره ای و ترکیه ای بهم میخوره...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو رو خدا رحم کن

      • بدون نام

        ترکیه ای روخوب اومدی

      • دنیا

        خدا وکیلی منم با 34 سال سن به فیلمهای کره ای علاقه دارم والا از این فیلمها حداقل چیزی که میشه یاد گرفت احترام به بزرگتراست آدم لذت می بره وقتی این مدل احترام به پدر و مادر می
        بینه

    • حامد

      خب ایران چراسریالهایی مثل جومونگ یانگوم نمیسازه؟چون بلد نیس حسودی نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران دل میسازه. دل

    • بدون نام

      صدا و سیما هم مث ایرات خودرو و سایپا دو تا محصول میده بیرون یا سریال کره ای یا مختار نامه بعد میگه آمار بازدید کننده زیاده بعد برای خودشون سوت وکف میزنن .

    • زهرا

      واقعاتو فکر اینم که ۸۰ درصد جوونا سریال معروف بازی تاج و تخت و دیدن و اینقد دوسش داشتن که هر هفته که ازش یه قسمت میومد ایرانیا صد تا کلیپ ازش میساختن با اون همه صحنه های مستهجن و روابط با محارم چرا مسئولین نگران نشدن الان با سریالای کره ای که مضمونش عشق و خانواده و دوستی هست تازه یاد نوجوونا افتادین ؟ من اگه بچه داشتم ترجیح میدادم سریال کره ای ببینه تا بازی تاج و تخت و ویچر و مانی هایست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا سوال من هم همینه!
        چوا آمریکایی هست عیبی نداره؟

      • Maria

        اره والا راست میگی میدونی بعضی چیز ها توی کشور ما فرهنگ
        . سازس نشده و حالا حالا ها هم درست نمیشه والااونایی هم که میگن نژاد پرستن دوست عزیز تو خودت رفتی دیدی که نژاد پرستن ؟ چرا الکی حرف بیخود میزنسد اروپایی ها رو آمریکایی ها هم درباره ما خسلی حرف ها زدن که ماتروریستیم هر خارجی که بیاد ایران تفریح اگر آمیرکایی باشه سرش رو میزنیم اینا همه دروغه .آدن باید همیشه جیزی رد با چشم خودش ببسنه نه این که یکی یه چیزی بگه بقیه تایید کنن

    • بدون نام

      چون خودمون نمیتونیم فرهنگ سازی کنیم فرهنگ بقیه رو زیر سوال میبریم
      آیا زیبا نیست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیباست!

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      کره در asmrدر تکنولوژی در فیلم سازی و موسیقی حرف اول را میزنه شما کافیه ویدئوهای asmr غذا های کره ای رو ببینید تا بفهمید چقدر طرفدار دارن در کل دنیا

    • بدون نام

      کره به جوانانش بهاو فرصت داده واین باعث پیشرفتش شده ولی ایران جوان را لای منگنه گذاشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا! 90 درصد آیدل هاشون نسل جوون هستن... اما اینجا جوون ها رو آدم حساب نمی کنن. فقط باید بدویی و به هیچ جا هم نرسی...

      • Maria

        اره موافقم ما از همه جا محدودیم مخصوصا ما دخترا محدودیت هامون خیلی بیشتر از پسراست

      • 바리사니

        قران بخونید و منا فق ها را در معانی سوره بقره بشناسید و به منافق ها رای ندید.

    • بدون نام

      یکی از این خواننده ها یه غلطی کرده بود زن گرفته بود
      مردمش میخواستن از کره جنوبی که نه کلا از کره زمین محو و نابودش کنن بدبخت!

    • بدون نام

      سریال های تاریخی کره ای اصلا ساخت خوبی ندارن.طراحی لباس گریم بازیگرها اصلا کیفیت نداره لباس ها انگار که با مقوا و کارتن درست شدن گریم ها هم کاملا مشخصه که ریش و سبیل و موها مصنوعی هستن مقایسه کنید با سریال ستایش که چقدر تو کشور مسخره شد. فقط اینکه یه سری مسائل عشق و عاشقی رو پیش میکشن که تو سیمای ملی ما بهش پرداخته نمیشه به این خاطر نو جوونها رو جذب میکنه

      پاسخ ها

      • Maria

        نه دوست عزیز چرا چرت میگی هر کشوری طرف دار های خودش رو داره من خودم به شخصه از سریال مزخرف ستایش بدم میاد ولی چون من بدم میاد دلیل نمیشه که بقیه هم بدشون بساد به نظرات هم احترام بزارید و منطقی صحبت کنید

      • بدون نام

        ماریا
        تو مث اینکه اتیشت خیلی تنده و از قضا بیکارم هستی ... یعنی همه کامنتا رو جواب دادی ... دفتر حافظ منافع کره ای؟
        بابا برو سریال کره ایتو نگاه کن

    • بدون نام

      میگن گروه بین دهه هشتاد تا نود چون اینا افراطی ترن الان دخترعموم شب و روزش شده این بازیگرا کره ای مامانش هم بهش میگه پاشو درس بخون اینا به چ دردت میخوره هر حرف
      خیلی خيلی زشت به مامانش میگه! واقعا درسته آدم دل پدرومادرش بشکنه برای یکی که تا حالا از نزدیک هم اونو ندیده؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر عموی شما خوب تربیت نشده و این ربطی به کره نداره.

      • بدون نام

        غم انگیزه ولی دخترعموت وقتی از کارش پشیمون میشه که خیلی دیر شده

      • بدون نام

        متاسفانه ما هم یکی ازینا داریم
        دختر خاله منم همینطوره ... بدبختانه میگه دوستاشم همینطورن ...
        منم خوشم میومد ولی تحقیق کردم دید چیزای خوبی پیدا نکردم ... خب آدم میخواد رنج مهاجرتو تحمل کنه چرا بره یه کشور یه ذره بهتر؟ میره بلژیک و کانادا ...
        ولی وقتی وارد دانشگاه بشن درست میشن نگران نباش ... سن الانشون مسبب این وضعیته

      • بدون نام

        من از کره میخوام بخاطر بیتربیتی دخترعموی شما از ایران عذر خواهی کنه!

    • بدون نام

      آقا من قبول دارم خوشتیپن و صنعتشون خیلی زرق و برق داره اصن من خودم از بچگی با جومونگ و یانگوم و دونگی بزرگ شدم ولی خدایی زبونشون اصلا ظریف نیست یجوری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما به ظرافت زبون خودت ببخششون

    • بدون نام

      واقعا کره بهترین کشور از نظر احترام به ارزش ها و پایبندی به معقوله انسانیت هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ودف؟
        الان خوبه یکی بیاد زبون خودمونو مسخره کنه؟
        یه ها هزارتا معنی میده هیچیشم پایه و اساس نداره

    • بدون نام

      خداروشکر انقدر خودباخته نشدم که بخوام برم کره،تمام مردم دنیا عاشق فرهنگ و اصالت ما هستن بعد ما چسبیدیم به کشور دیگه.منم اصلا سریالهای ترکیه ای و هالیودی نمی بینم چون محتوای بدی دارن،سریالهای کره ای با اینکه عشق امریکا توش مشخصه اما باحیان. اما متاسفانه متاسفانه نوجوان ها دچار خودباختگی فرهنگی شدن ،هر جا جز ایران بهشته،ایران جهنمه،اشتباه به خدااااا،لعنت به مسئولین که کاری نمیکنن

      پاسخ ها

      • 바리사니

        عزیزم .خداوند واقعا درک خوبی به شما داده

      • بدون نام

        فرهنگ؟ اصالت؟
        هه جوک میگی؟

      • بدون نام

        تمام مردم دنیا عاشق فرهنگ و اصالت ما هستن !!

        در تایید افاضات حضرتعالی عرض میکنم: سایپا مطمئن

    • محمد

      وقتی سریال های ما به مسخرگی سریال دل باشه وتا وقتی که از کوروش و داریوش هخامنشی و سورنا فرمانده دلیر اشکانی و ساسانیان قدرتمند و نادر شاه افشار فیلمی ساخته نشه جوان ملت ما باید هم بره فیلم های کره ای و ترکی ببینه وقتی خودمون از هویت و اصالت خودمون فیلمی نساختیم انتظار نداشته باشید فیلم های مسخره تلویزیون که بیش تر یه شوخی هستن تا فیلم رو ببینیم .

      پاسخ ها

      • من از جهانی دگرم

        ما سریال خوب ایرانی نساختیم چون فیلمسازان بزرگ اجازه ندارند هویت گذشتگان ما را به تصویر بکشند و مردم ما را با اصل خود آشنا کنند اما در عوض هالیوود آمریکا فیلم سیصد رو ساخت سراسر تحریف و دروغ تا ما ایرانی ها رو جنایتکار و جنگ طلب جلوه دهد

    • بدون نام

      من ۱۷ سالمه
      انصافن کره ایا قشنگ نیستن
      پسراشون که دیگه فاجعن
      حالا باز قیافه آمریکاییا و ترکیه ایا بهتره....

      پاسخ ها

      • محمد رضا پریشانی

        عزیزم صورت های مختلفی تو دنیا هست اما روح و شخصیت

      • بدون نام

        قیافه آمریکاییا و ترکا خوبه؟من دیگه حرفی ندارم

    • طاهره

      خدایی تو سریال هاشون احترام به بزرگتر خیلی حفظ میشه .تو سریال جومونگ برخوردشون با مادر خیلی زیبا بود و اینکه واسه اهدافشون خیلی می جنگن

    • Ayda

      بابا کمتر چرت پرت بگید جای اینکه چرت پرت بگید برید یه فیلم خوب بسازید افسردگی گرفتیم... چیکار به کره ای ها دارین دیگه همش گیر میدید به این کشور اون کشور خسته شدم دیگه عیشششش-_-

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینو بگو

      • بدون نام

        دقیقا خودشون عرضه ندارن میخوان با بد جلوه دادن بقیه بگن ما خوبیم

    • الهه

      من یه دختر ایرانی هستم ولی خیلی دوست دارم به کره برم من بدون رفتن به کلاس کره ای توی خونه تمرین کردم و الان به کره ای مسلط شدم من عاشق بکهیون شدم طوری که وقتی ازش حرف میزنم همه متوجه میشن که من چقدر دوستش دارم من فقط به خاطر اکسو از کره خوشم اومده و من تا اخر عمرم اکسو ال میمونم و سعی میکنم یه خواننده ی کره ای بشم یا حداقل بکهیون عضو اکسو رو ببینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم ی اکسوالم و همیشه اکسوالم میمونم
        بهتره ب این مزخرفاتی ک اینا میگن اهمیت ندی

      • بدون نام

        من چهل سالمه و از عوالم شما سر در نمیارم
        اما به هر حال برای سلیقه و نظرتون احترام قائلم
        چون هر دوره ای خصوصیات و اقتضائات خودش را داره

      • بدون نام

        ایشالا که برسی
        ولی سعی کن انقدر رو این رویاهات پافشاری نکنی ... برا خودت ایدالهای بیشتری در نظر بگیر ...
        چون دنیا چیزی که ما میخوایم
        وقتی به هدف واحدت نرسی سرخورده و سیر از دنیا میشی ...
        کلا سعی کن زیاد در رویاهات غرق نشی ... دنیا این شکلی که تو فکر میکنی نیست ...

    • هستی شمس

      متاسفانه اینقدر لول سریال های ایرانی پایینه و فیلم ها هم پر از کلیشه و بی موضوعی شدن که مردم دنبال تنوع هستن الان سریال های ترکی و کره ای رو بورسن چون میزان خشونتشون نسبت به سریال های هالیوودی کمتر و بیشتر تم خانوادگی دارن و حداقل یکم آرامش دارن نسبت به سریال کشور خودمون و هالیوود . اگه عملکرد کارگردانامون بهتر بشه قطعا مردم گرایششون به سریالای داخلی بیشتر می شه.

    • بدون نام

      خلاصه 90 درصد سریال های کره ای : مثلث عشقی بین دو پسر و یک دختر که دختره بدبخت عالم فقیر، بیچاره، فلک زده! دو پسر هم فوق پولدار! مخصوصا نقش اول که اصن جف بزوس میذاره جیبش! همیشه هم یکی از پسر ها شوخ و سرزنده اون یکی جدی و جنتلمن :) آخرش هم دختره به همون نقش اول میرسه و تمام. ( آها یه چیزی گوشی های همشونم تو فیلم یکیه از ثروتمندترین نقش فیلم تا عمو سبزی فروش!

    • لیو

      من نه دهه هشتادی ام نه خود باخته و ازین چیزایی که شما به این خواننده ها و بازیگرای کره ای نسبت دادی.اما از طرفدارای بی تی اس هستم چون این گروه فوق العاده انرژی رو به سطح کل جهان میفرستن و تمام متون آهنگشون از امیدواری و دوست داشتن خودت و زندگیه. شما همش میخواین بزنیم تو سر خودمون و گریه زاری کنیم اما واقعا مردم ازتون خسته شدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا
        آدم بیاد اهنگای چرت اینارو گوش بده یا بی تی اس ک همیشه چارت بیلبورد و بقیه چارت های مهمه آهنگاش محتوا داره توی آهنگ سازی خلاقن و همیشه بهترین و پر فروش ترین آهنگا رو میسازن

    • الهه

      از اینکه شبکه ایران خودمون میاد فیلم و سریالا مسخره و تکراری میزاره.خودش باعث میشه که مردم از تلویزیون زده بشن و برن توی اینترنت دنبال فیلما خارجی ببینن

    • Maria

      به نظر من کشور خسل خوبی من خودم به فرهنگ و مد و موسیقیش خیلی علاقه دارم در آیته هم قصد دارم که بورسیه بگیرم و برم دانشگاه ملی سئول البته اگر خدا بخواد از نظر احترام و اینا که اصلا حرف ندارن ولی این دسگه خیلس نامردیه اونا که نخواستن ما سریال هاشون رو نشون بدسم سریال هاشون هم حرف تداره کشور ما وقتی نمیتونه یه سریال درست و حسابس درست کنه که مقصر اونا نیستن هر چی سرسال مال ۱۰۰ شال پیشه نشون میده معلومه که من نوجوون هم نمیام سزیال ایرانی ببینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانشگاهم مشخص کردی؟؟؟
        حالا ما میگیم دانشگاه بوسان برات دعوتنامه بفرسته ... قبول نمیکنی؟
        متاسفانه خیلی تو رویا غرقی عزیز ... چشاتو باز کن

    • حمید

      هرچیه بازم از تهاجم غرب بهتره!!!!
      اینا هنوز یه ارزش ها و حد وحدودی دارن

    • بدون نام

      لطفا کمی درخصوص رشد خودکشی درکره مطالعه کنید ، درخصوص دیدگاهشون به ایران، از استعمارشون توسط امریکا، متاسفانه وضعشون مثل وضع ایران قبل ازانقلاب، کره الان برای بعضی ازما مثل امرکای قبل از انقلاب که همه فکرمیکردن اونجا گل وبلبل اینطور نیست، من تحقیق کردم، خواهش میکنم مطالعه کنید بعد قضاوت ، قدر کشور خودمون رو دیر میفهمیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره قدر دلار ۳۲ تومن و پراید و اسیدپاشی و .. را دیر میفهمیم

    • بدون نام

      انقدر که فیلمای آشغال کره ای رو آنتنه معلومه که الگو سازی میکنن.هر سریال رو ده بار پخش کردن بازم میگن با درخواست بینندگان پخش میکنیم.شبکه تماشا که کلا زیر پرچم کره است و تابعیت ایرانی نداره

    • Saba

      چرا انقد براتون دردناکه که یه نفر به سریال یا حتی موسیقی کره ای علاقه داشته باشه . سلیقست و شما هیچ ربطی نداره . اگه پای فرهنگ خودتون باشه میگین لطفا تو زندگی دیگران دخالت نکنین فلانی هر کاری دوست داره بکنه به شما مربوط نیست فلان ولی بعد خودتون کاسه ی داغ تر از آشین. اگه کسی عاشق خواننده یا سریال آمریکایی , ترکیه ای و ... باشه از نظر شما مشکلی نیست .یاد بگیرین و به علایق هم احترام بذاریم و مهم تر از همه قبل از اینکه در مورد چیزی اظهار نظر کنین

    • بدون نام

      خداوکیلی اصن کره تاریخش کجا بوده؟ بعضی از این خودباخته میان الان به من حمله میکنن حالا! بابا خو زور داره تو سریال هاشون میان نشون میدن با امپراطوری هان و... جنگیدن درصورتی اصلا در تاریخ کره عددی نبوده چه از نظر تاریخی چ جغرافیایی! حیف ما که اولین پادشاهی جهان داشتیم واقعا حیف که کشور نازنينم افتاده دست چهار تا عقب افتاده

    • ناشناس

      خود کرده را تدبیر نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج