جاباما
۱۰۴۱۸۸۸
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

جزئیات اخذ مالیات از خانه‌های خالی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ از نیمه دی ماه در کل کشور ساکن و غیر آن باید خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ از نیمه دی ماه در کل کشور ساکن و غیر آن باید خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

سید احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی به موضوع چگونگی اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرده و گفت: با فرض این که اواسط مهرماه طرح مجلس از سوی شورای نگهبان تایید شود، قانون سه ماه مهلت برای تدوین جزئیات ثبت نام مردم در سامانه ملی املاک و اسکان به اضافه تکمیل سامانه و اینکه اختلالی ایجاد نکند در نظر گرفته است که تا اواسط دی ماه خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۲ ماه مهلت برای خود اظهاری مردم پیش بینی شده است، تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس مالیات به خانه خالی شهرهای بالای صدها هزار نفر محدود می‌شود اما به جهت اینکه املاک و اسکان باید در همه کشور شناسایی شود که چه کسانی مالک هستند، ورود اطلاعات از نیمه دی‌ماه تا آخر اسفند به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: همه ساکنان شهرها و مردم روستاها از مالک و مستاجر و غیر آن باید کد پستی مکان و کد ملی سرپرست و افراد ذیل خانوار را تعریف کنند و بگویند سکونتگاه اصلی و فرعی کدام است.

به گفته این نماینده مجلس، از منظر قانون غیر از سکونتگاه اصلی و فرعی در شهر دوم، اگر مکان دیگری به یک خانوار منتسب بود باید با ارائه اسناد مثبته ارائه دهد در غیر این صورت خانه خالی تلقی می شود. مثلا اگر خانواده‌ای دانشجویی دارد می تواند مدارک دانشگاه ارائه دهد.

خاندوزی در مورد ضمانت اجرایی این قانون گفت: اگر خانواده‌ای در مهلت ۲ ماهه سکونتگاه خود در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر را اعلام نکند این خانه خالی تلقی می شود. بعد از دو یا چند سال که خرید و فروش خواهد شد مالیات تمام این سال‌ها اخذ می شود.

وی افزود: همچنین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستاها اگر اعلام نشود معادل ۲۰ درصد یا یک پنجم جریمه ساکنان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جریمه در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ضمانت اجرای مهم‌تر این است که از اوایل سال ۱۴۰۰ تمام خدمات اجتماعی مکان محور بوده و صرفاً به کدپستی اعلامی ارائه خواهد شد. مثلا اگر یک روستایی هستید نمی توانید کد پستی شهر را ارائه دهید چون بیمه روستایی و خدمات دیگر و مزایا متوقف خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه اشتباهی کردیم این اوردیم مسجد
      چقدر دروغ تحویلمون داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج