۱۰۴۲۰۲۸
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

مدیریت استقلال قربانی رفتار پوپولیستی

صحبت‌های احمد سعادتمند، شفاف‌سازی و صداقت نبود. بیان تلخی از اتفاقات بود که در مجموعه استقلال افتاده است. این موضوع به مدیریت کلان باشگاه برمی‌گردد و نمی‌توان نگاه منطقی به این اظهارات داشته باشیم. مگر تیم سرپرست یا مدیر ندارد؟ نقش مدیر و سرپرست تیم چیست؟

روزنامه ایران ورزشی: صحبت‌های احمد سعادتمند، شفاف‌سازی و صداقت نبود. بیان تلخی از اتفاقات بود که در مجموعه استقلال افتاده است. این موضوع به مدیریت کلان باشگاه برمی‌گردد و نمی‌توان نگاه منطقی به این اظهارات داشته باشیم. مگر تیم سرپرست یا مدیر ندارد؟ نقش مدیر و سرپرست تیم چیست؟

اگر مدیر تیم نتوانسته تیم را مدیریت کند، انتخاب باشگاه استقلال اشتباه بوده است. اگر این اتفاقات به باشگاه گزارش شده و مماشات کردید، خودتان باید پاسخ بدهید و نباید عملکرد ضعیف خود را در قالب شفاف‌سازی مطرح کنید. شما برخورد کن، بعد مدعی شو که برخورد می‌کنیم. اگر بهترین بازیکن تیم هم تخلف کرده، با او برخورد می‌کردید و بعد مدعی برخورد می‌شدید.

اتفاق مشابهی که در زمان مدیریت من رخ داد. در زمان من یک بازیکن بدون اجازه سرپرست از تیم جدا شد. این اتفاق قابل مقایسه با اظهارات سعادتمند نبود اما ما این بازیکن را تنبیه کردیم. قاطعانه برخورد کنید و نتیجه بگیرید، نه اینکه فرار رو به جلو داشته باشید. این صحبت‌ها، انتقاد به خودتان و عملکردتان است که نتوانستید یک تیم فوتبال را به خوبی اداره کنید.

می‌گویید این اتفاقات در شأن یک باشگاه حرفه‌ای نیست. چگونه نتوانستید این شأن را حفظ کنید؟ بازیکنان شما پول حرفه‌ای می‌گیرند و سرمایه باشگاه به شمار می‌روند. زمان خواب و خوراک آنها باید مطابق تصمیم باشگاه باشد.

سعادتمند گفته با فشار هواداران با بازیکنان قرارداد بستم. وقتی بازی پوپولیستی را آغاز می‌کنید، تاوانش همین می‌شود و حالا باید چنین اقراری کنید. اگر استقلال نتیجه نگیرد، مگر همین هواداران به شما اعتراض نمی‌کنند؟ این صحبت‌ها معنی و منطق ندارد. شما بدون مربی، بازیکن جذب می‌کنید. اگر تیم نتایج خوبی نگیرد، مربی حق دارد که بگوید من این تیم را نبستم. این صحبت‌ها نشان‌دهنده ضعف مدیریت است که رفتار پوپولیستی را به راه انداخته و قربانی این رفتار می‌شود.

همین اتفاقات است که باعث می‌شود مدیریت باشگاه نتواند درباره رفتارهایی نظیر رفتار ارسلان مطهری و انتقاد او از کادر فنی تصمیم قاطعی بگیرد. رفتار کاپیتان استقلال در این ماجرا منطقی و اصولی بوده و حرف کاملاً صحیحی زده است. بازیکن باید حدودش را بداند و تابع باشگاه باشد. اگر او از تیم رفت، می‌تواند اظهارنظر کند اما تا زمانی که سرمایه باشگاه است، حق اظهارنظر ندارد. باشگاه نتوانسته تصمیم قاطعی برای این رفتارها بگیرد.

بندی در قرارداد بازیکنان وجود دارد که آنها باید در چارچوب وظایف خودشان صحبت کنند. در مجموعه باشگاه استقلال، آشفتگی وجود دارد که خودشان این آشفتگی را درست کردند. حاشیه‌ها ساخته درون باشگاه بوده که ترمیم حاشیه‌های درونی خیلی دشوار است. امیدوارم آقایانی که مدعی هنر این موضوع هستند، این هنر را به خرج بدهند و مشکلات را برطرف کنند.

اینکه بعد از همه این اتفاقات تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال رخ می‌دهد یا نه، به انتخاب مدیران ارشد برمی‌گردد. اگر استقلال با مدیران منصوب شده نتایج خوبی بگیرد، مدیران ارشد ورزش به آن افتخار می‌کنند و مسئولان ورزشی باید پاسخ بدهند با کدام معیار، اعضای هیأت‌‌مدیره و مدیرعامل انتخاب کردند. اگر هیأت‌مدیره قابل اصلاح است، آن را اصلاح یا عوض کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام این اتفاقات هر سال به طور عمدی
      و هماهنگ شده انجام میشود تا آرامش استقلال را بگیرد.
      استقلال اگر مدیر دلسوز داشت هیچ تیمی
      جلودارش نبود.این رفتارهای غیر حرفه ای
      فقط از مافیای فوتبال و مدیران سیاسی بر
      میاید.هواداران استقلال بدانند که نتایج این
      چند سال اخیر برای انتقام از نام قبلی استقلال است.این رفتارها از اولین روزهای
      پس از انقلاب وجود داشته و تاریخ گواه آن
      است

      پاسخ ها

      • احمد شهریار

        کاملا موافقم .تیم شفر قهرمان اسیا میشد .تیم بهم زدن تا هم استقلال ستاره سوم و نگیره هم لنگ بره فینال .مگه میشه مدعی قهرمانی اسیا .تو ی هفته هم تیام هم جبارف .ابراهیمی .مجید حسینی نورافکن و اللهیارو از دست بده

    • رامین

      سعادتمند یک دروغگوی پست نفوذی است

    • بدون نام

      دوستان سعاتمند به دستورهای وزیرهای
      بالا اومد تیم استقلال را بهم برزید
      تمام این کارها زیر سر وزارت ورزش هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج